Generacija flex

Nakon izolirane generacije X i uspjehom opterećenih yuppyjevaca nastupila je generacija happyjevaca ili generacija flex.

8.5.2000.
23:00
VOYO logo

U travnju je u Njemačkoj provedeno sociološko ispitivanje mladih osoba između 14 i 29 godina kako bi se ustanovili njihovi svjetonazori, interesi i razlike u odnosu na prethodne naraštaje.

Na osnovi brojnih razgovora i anketa ustanovljeno je da je nova generacija puno tolerantnija, politički osvještenija i samostalnija no što se mislilo. Ego-taktičari, prema riječima Klausa Hurelmanna, profesora na Sveučilištu u Muenchenu, izvrsno se prilagođavaju situaciji, ne drže do dogmi, miksaju životne stilove i sanjaju o privatnoj sreći.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za razliku od svojih buntovnih roditelja iz '68., koji su preferirali anarho-vrijednosti i život ulice, novi naraštaji ne drže do idola i skloniji su tradicionalnim vrijednostima.

Na prvom mjestu prioriteta nalaze se posao, obitelj i ljubav. Tako primjerice 89% njih želi djecu, a 81% obitelj i prijateljstvo. Time pobijaju staro uvriježeno mišljenje da su hladni sjevernjaci daleko moderniji i slobodniji, jer žive u otvorenim vezama i biraju singl-stil života.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što se novca tiče, generacija flex ili kako je još nazivaju generacija @ daleko je uspješnija u svojoj karijeri negoli generacija X koja je živjela zatvorena u svom svijetu, izolirana od stvarnih događaja (riječ potječe od engleske riječki excluded.)

Subkultura je također postala nezanimljiv fenomen budući da veći dio mladih, zahvaljujući komercijalizaciji i globalizaciji, vrlo lako može isplivati na površinu i nametnuti se novim trendom.

Po svemu sudeći nova fleksibilna generacija više cijeni zabavu i kreativnost negoli novčanu zaradu. Među omiljenim hobijima nalaze se PC, sport, kino, muzika, fotografija i film koji postepeno prerastaju u stalna zanimanja.

Novac se na listi prioriteta nalazi tek na dalekom 22. mjestu, a riječ materijalizam izgubila je na svom prvotnom značenju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ispitivanja provedena na području jezika pokazuju da je i u govoru ulice došlo do izvjesnog obrata. Dok su u osamdesetima nove riječi prvenstveo označavale vanjske stvari ? imena grupa, modnih i odjevnih predmeta - danas je većina novih izraza usmjerena na tzv. unutrarnji svijet.

No, iako bolja, sposobnija i pametnija no ikada, nova uzorna generacija neokonzervativaca bi se prema upozorenjima prognostičara vrlo lako mogla pretvoriti u golf-generaciju mladih osoba koje bi izgubile možda najvažnije atribute mladosti ? ludost i smjelost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo