Sindikat strojovođa Hrvatske (SSH) priopćio je kako je zbog 'katastrofalno organiziranog rada u HŽ Infrastrukturi d.o.o.' noćas došlo do kolapsa prometa i raspada sustava jer nitko od nadležnih, po treći put ove zime, nije pokrenuo nikakvo čišćenje pruge.
"U trenucima dok pada snijeg nitko od nadležnih u HŽ Infrastrukturi nije, po treći put ove zime, pokrenuo nikakvo čišćenje pruge zbog čega je došlo do iskakanja lokomotive iz tračnica, lomova plugova na dva motorna vlaka, stajanja putničkog vlaka na pruzi u trajanju od 15 sati s ljudima u vlaku, povratka brzog vlaka u Rijeku zbog neočišćene pruge itd.", ističe u priopćenju predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske (SSH) NenadMrgan.
Smatra tragičnim da je "prvi vlak s putnicima zapeo u snijegu iza ponoći ispred kolodvora Moravice, a da do jutra nitko u sustavu od preko 6.500 radnika nije pokrenuo adekvatno čišćenje pruge".
"Smiješno zvuče opravdanja o 'gotovo elementarnoj nepogodi' kada se zna da je cesta kroz Gorski kotar osposobljena toliko da autobusi mogu prometovati (putnici su, naime, s brzog vlaka prebačeni na autobus i otputovali u Zagreb) a da pruga nije bar malo prohodna da bi se vlak mogao probiti", navode iz sindikata.
Sindikat smatra kako "odgovornost za ovaj kolaps snosi čak peteročlana Uprava HŽ Infrastrukture".
"Oni imaju daleko prečeg posla od osiguranja prohodnosti pruga. Jedan član Uprave (Ivan Vuković) vodi predizborne aktivnosti u Ogulinu kako bi postao gradonačelnik, dva člana (Marko Car i Nikola Ljuban) konstantno pričaju kako će ove godine pokrenuti bar sto projekata, jednako kao i prošle godine, dok Renea Valčića daleko više zaokuplja položaj njegove nećakinje u jednom drugom društvu HŽ-a nego prohodnost pruga", navodi predsjednik SSH-a Nenad Mrgan.
"Elementarna nepogoda nije snijeg koji svake zime pada u Gorskom kotaru, ali ni jednom nije bio ovakav kaos kao ove godine - nego oni u HŽ Infrastrukturi koji ne znaju elementarne stvari, koji su svojim radom doveli do toga da je hrvatski željeznički sustav u samo godinu dana postao najskupljom ljetnom željeznicom na svijetu", i kojima su "njihovi položaji u političkoj hijerarhiji značajniji nego li smrznuti, gladni i žedni putnici u vlakovima", dodaje se u priopćenju.
Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske ističe da iako su njihovi kolege strojovođe provele noć zajedno s putnicima u zarobljenim vlakovima, osjećaju obvezu ispričati se putnicima za sve što su proživjeli.
Zaključuje kako se "strojovođe trude svojim zalaganjem kompenzirati katastrofu HŽ Infrastrukture, ali - ukoliko se nešto radikalno ne promijeni - ni ogromni napori strojovođa više neće biti dovoljni da jamče sigurnost, niti sebi, niti putnicima".