New York bi mogao postati svjetski lider s oko 70.000 električnih vozila u 2015. i njihovim udjelom u novoregistriranih vozilima od 16 posto. Slijede Pariz sa 60.000 i Šangaj s 25.000, pokazalo je istraživanje.
Tvrtka McKinsey provela je istraživanje u suradnji s gradovima New Yorkom i Šangajem, te s francuskom vladom, analizirajući tržišni potencijal električnih vozila u urbanim centrima.
"Kako bi se omogućio prodor električnih vozila, moramo razumjeti one koji su ih prvi prihvatili i kao i klijente koji ih kupuju u većem broju", kazao je Christian Malorny, stručnjak za automobile u McKinsey & Company.
Više od polovine novih vozila koja bi se u 2015. mogla prodati u New Yorku, Šangaju i Parizu mogli bi biti hibridi jer oni nude prednost upotrebe i električnog pogona i konvencionalnog motora s unutarnjim sagorijevanjem radi pokrivanja većih udaljenosti.
Električna vozila koja pokreće samo baterija mogla bi postati trend u New Yorku gdje su prvi korisnici spremni platiti nižu cijenu za pokrivanje manjih udaljenosti.
Istraživanje je pokazalo da nije neophodno izgraditi mrežu stanica za punjenje kako bi se povećala prodaja električnih vozila budući da su korisnici spremni puniti baterije svojih vozila kod kuće. Kao sljedeći korak navodi se mogućnost da supermarketi, parkirne garaže i restorani nude klijentima stanice za punjenje.
"Samo u završnoj fazi trebamo veliki broj stanica pored cesta", rekao je Malorny.