Samo 40 minuta prije pada /

Ekskluzivno: RTL u Zemuniku snimio zadnji uzlet palog MIG-a

Brišući let MIG-ova nad Kninom tradicionalan je na Dan pobjede. MIG-ovi su ovoga puta letjeli u respektabilnoj formaciji od pet aviona. Nakon dugo vremena eskadrila borbenih aviona opet je djelovala moćno. Nakon Knina sletjeli su u Zemunik na prvu prezentaciju obnovljene eskadrile građanstvu.

5.8.2014.
19:51
VOYO logo

RTL-ova ekipa bila na mjestu uzlijetanja MIG-ova u znak obilježavanja obljetnice Dana pobjede u Hrvatskoj. Među njima se nalazio i MIG koji je samo 40 minuta nakon snimke doživio nesreću i srušio se kod Donje Lomnice.

''Datum je lijep, znamo što je podloga cijele priče. Drago nam je da smo pojedinačno i kao postrojba mogli uveličati Dan domovinske zahvalnosti i Dan branitelja jer znamo povijesnu ulogu i priču koja se odvijala prije 19 godina te ulogu zrakoplova MIG-21 u operaciji Oluja'', prokomentirao je zapovjednik Željko Ninić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Remont sedam naših i nabavka pet dokupljenih aviona u Ukrajini stajali su 133 milijuna kuna.

''Trenutno imamo pet Migova potpuno ispravnih za izvršavanje zadaća, a jos tri MIG-a trebaju stici u kolovozu'', izjavio je Drago Lovrić, načelnik Glavnog stožera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A zadnje desetljeće traje polemika je li takva eskadrila preskupa zemlji poput Hrvatske i možemo li si priuštiti ove borbene letjelice. Ministar Kotromanović i prije nesreće - svjesan manjkavosti hrvatske zračne obrane smatra:

''Ove možemo. Trenutno je operativno sposobno 5 vojnih aviona i uskoro ćemo nakon dugo, dugo vremena imati ratnu eskadrilu. Ali, 2016. godine se mora donijeti odluka idemo li u nabavu nekih drugih zrakoplova ili odustajemo od avijacije.''

No, za pilote dvojbe nema. Nadzvučno letenje brzinom od dva maha ili 2500 kilometara na sat adrenalinski je teško nadmašiti.

Iako su avioni stari, a kvarova je  bilo i prije današnje nesreće, kad sjedaju u avion piloti ne sumnjaju u ispravnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Naši tehničari, mehaničari i svi koji održavaju avione su vrhunski profesionalci. Oni odrađuju svoj posao pod svim uvjetima. Znate, mi dođemo u avion kad je sve kako treba'', kaže ChristianJagodić, jedan od pilota MIG-a.

Povjerenje je apsolutno, ali letenje u ovakvim avionima uvijek nosi dozu rizika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo