RTL-ova ekipa bila na mjestu uzlijetanja MIG-ova u znak obilježavanja obljetnice Dana pobjede u Hrvatskoj. Među njima se nalazio i MIG koji je samo 40 minuta nakon snimke doživio nesreću i srušio se kod Donje Lomnice.
''Datum je lijep, znamo što je podloga cijele priče. Drago nam je da smo pojedinačno i kao postrojba mogli uveličati Dan domovinske zahvalnosti i Dan branitelja jer znamo povijesnu ulogu i priču koja se odvijala prije 19 godina te ulogu zrakoplova MIG-21 u operaciji Oluja'', prokomentirao je zapovjednik Željko Ninić.
Remont sedam naših i nabavka pet dokupljenih aviona u Ukrajini stajali su 133 milijuna kuna.
''Trenutno imamo pet Migova potpuno ispravnih za izvršavanje zadaća, a jos tri MIG-a trebaju stici u kolovozu'', izjavio je Drago Lovrić, načelnik Glavnog stožera.
A zadnje desetljeće traje polemika je li takva eskadrila preskupa zemlji poput Hrvatske i možemo li si priuštiti ove borbene letjelice. Ministar Kotromanović i prije nesreće - svjesan manjkavosti hrvatske zračne obrane smatra:
''Ove možemo. Trenutno je operativno sposobno 5 vojnih aviona i uskoro ćemo nakon dugo, dugo vremena imati ratnu eskadrilu. Ali, 2016. godine se mora donijeti odluka idemo li u nabavu nekih drugih zrakoplova ili odustajemo od avijacije.''
No, za pilote dvojbe nema. Nadzvučno letenje brzinom od dva maha ili 2500 kilometara na sat adrenalinski je teško nadmašiti.
Iako su avioni stari, a kvarova je bilo i prije današnje nesreće, kad sjedaju u avion piloti ne sumnjaju u ispravnost.
''Naši tehničari, mehaničari i svi koji održavaju avione su vrhunski profesionalci. Oni odrađuju svoj posao pod svim uvjetima. Znate, mi dođemo u avion kad je sve kako treba'', kaže ChristianJagodić, jedan od pilota MIG-a.
Povjerenje je apsolutno, ali letenje u ovakvim avionima uvijek nosi dozu rizika.