Internet bazirana tvrtka Valut.com provela je istraživanje zaposlenika koje je pokazalo da je e-mail kao oblik komunikacije velikim dijelom zamijenio tradicionalne oblike poput faksiranja, telefoniranja i obične pošte. Cilj je istraživanja bio utvrditi na koji način uporaba e-maila utječe na učinkovitost, razinu komunikacije i kvalitetu vremena provedenog na poslu.
Istraživano je 1.004 zaposlenika 30 dana. Podaci su pokazali da 80 posto njih koristi e-mail umjesto obične pošte, 73 posto ispred faksiranja, dok telefon još uvijek vodi s 55 posto. Osnovni su razlozi prednosti e-maila brzina, niski troškovi i globalna dostupnost.
Komunikacija putem telefona ipak još uvijek drži prednost. Glavni je razlog tomu nemogućnost izražavanja tona govora putem e-maila, što ponekad vodi nerazumijevanju.
Sedam od deset zaposlenika je izjavilo da je komunikacija putem e-maila poboljšala njihov odnos sa šefom, jer mu se mogu obratiti bez prethodne najave, potvrditi dogovor napismeno, i znati da je njihova porika uzeta u obzir.
Ipak, 79 posto zaoslenika je izjavilo da imaju svoj privatni, od posla odvojeni e-mail korisnički račun, jer se boje nadziranja od strane tvrke i vjeruju da tvrtka nadzire njihov korisnički račun na poslu.