Početkom ove godine nastavljeno je ponovno suđenje Marinu Čolaku i Daliboru Opačku zbog izazivanja prometne nesreće u kojoj je prije gotovo 10 i pol godina kod čvora Bosiljevo poginula dubrovačka studentica Ivana Obad. Dvojac je 2015. osuđen na tri godine zatvora na Općinskom sudu u Zagrebu, no Županijski sud u Rijeci je 2018. tu presudu ukinuo, da bi Vrhovni sud sve vratio na početak.
Na posljednjem ročištu svjedočili su Damir N., Opačkov suvozač i Ratko R., vozač vozila koje se zateklo u blizini mjesta nesreće. Njihovi iskazi s prijašnjih suđenja su pročitani, pa su oni samo odgovarali na pitanja.
"Ne želim davati svoje mišljenje o tome tko je kako vozio ili trebao voziti niti što je tko od njih dvojice svojom vožnjom mislio. Obojica neka nose svoje breme koja se tiče pogibije suvozačice. U javnosti se proteže stav da smo mi ušli na autocestu da se međusobno utrkujemo, ali nije bilo tako jer Hrvoje P. u trećem autu nije ni bio blizu kad je do nesreće došlo. Opačkova vožnja je bila normalna, kao i Čolakova. Vozili su između 130 i 160 km/h, vozili su malo brže, malo sporije kao što je i uobičajeno na autoputu. Išli smo na Grobnik gdje smo se trebali utrkivati i tamo bi se izvozali pa nije bilo potrebe da to činimo i na autoputu", prenosi riječi Damira N. Dubrovački dnevnik.
'Nisam osjetio udarac'
Nije znao objasniti zbog čega je Čolak svojim Ferrarijem došao opasno blizu Opačkovom Nissanu. Naglasio je da su se oba vozila od početka vožnje do sudara kretala na primjerenom razmaku.
"Do paralelne vožnje koja je prethodila nesreći došlo je nedugo prije nje i u tom trenutku Opačkov Nissan je bio u desnoj prometnoj traci cijelom duljinom i širinom, a Čolakov Ferrari u lijevoj. Moram još reći da se kod skretanja promet odvijao u desnom zavoju i u pravilu vozač prati zavoj pa je nužno da autom izmiče dodatno u desno tako da smo se mi tom zavoju približili desnom rubu desne trake. A Ferrari je isto tako krateći zavoj izmicao u desnu stranu prema našoj traci. U trenutku udara, Opačak je prikočio i trznuo volanom udesno i zato smo mi proklizali na rinzol. Kao suvozač u Nissanu nisam osjetio udarac Ferrarija valjda jer je dotaknuo samo lijevi prednji kraj auta i tad je Opačak trznuo volanom i stisnuo kočnicu, a ja koji sam bio na suvozačevom mjestu uplašio sam se da će auto udariti u zaštitnu ogradu", dodao je Damir N. te priznao da tog kobnog 5. studenog 2010. "nisu bili baš spori".
"Mislim da smo taj dan Opačak i ja imali više sreće nego pameti, jer da Opačak nije naglo zakočio te da Nissan nije bio toliko nisko pa se ukopao kad je stisnuta kočnica, mi bismo sigurno izletjeli s ceste i otišli za Ferrarijem", zaključio je Opačkov suvozač.
Nepregledani dokazi
Svjedoka Ratka R. sva su tri auta na čvoru Bosiljevo kod skretanja za Rijeku pretekla s desne strane. "I danas se još sjećam kako se Ferrari zarotirao, okrenuo se sa sva četiri kotača oko vertikalne osi nakon čega je udario u rubni kamen. Preletio je na travu, došlo je do plamena pa se još jednom okrenuo. Ne znam koji je bio razmak između tih vozila, a ja se nisam mogao zaustaviti u kočenju jer je Nissan već stajao s desne strane pa sam prošao dalje strahujući od dijelova koji su letjeli po cesti. Stisnuo sam gas da prođem nesreću da bi par stotina metara dalje vidio cestovnu ophodnju na prvoj uzbrdici gdje sam stao i rekao im da zovu pomoć i zaustave promet", prisjetio se Ratko R. koji je stekao dojam da sudjeluje u utrci Formule 1.
Na ročištu je pregledan i dio snimki nadzornih kamera. Naime, jedan CD kojeg je dostavila tvrtka AC Rijeka-Zagreb bio je slomljen. Sudski vještak za telekomunikaciju trebao bi do sljedećeg ročišta utvrditi mogu li se s tog CD-a izvući sve datoteke, a tvrtki je naloženo da dostavi novi CD sa snimkama. Uz to, Policijska postaja u Dugoj Resi dobila je nalog da dostavi sve fotografije policijskog očevida.