Dvije su osobe poginule u padu malog privatnog zrakoplova njemačke registracije u petak u 12.30 sati, prilikom njegova polijetanja iz pulske Zračne luke, a kako se neslužbeno doznaje, radi se o stranim državljanima.
Prema Zračnoj luci upućene su brojne ekipe vatrogasaca i hitne pomoći. Iz istarske policije potvrdili su da se na mjestu događaja nalaze njihovi djelatnici. Zračna luka je objavila kako su do daljnjeg svi letovi otkazani.
Zrakoplov je bio Pipistrel Virus
Glas Istre piše da je zrakopolov koji se srušio bio Virus Pipistrel, dvosjed s jednim motorom, koji proizvodi tvrtka Pipistrel u Sloveniji i Italiji, a izrađuje se u lakoj i ultralakoj varijanti. Prvi model tog sportskog zrakoplova proizveden je 1999. godine.
Glas Istre također piše da će na mjesto nesreće izaći predstavici Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu.
sprtski zrakoplov Pipistrel, model Virus SW, kakav se danas srušio u Puli
Zračna luka izrazila sućut obiteljima poginulih
U međuvremenu se oglasila i Zračna luka Pula.
"U tijeku su službena postupanja koja provode nadležne službe te ćemo javnost pravodobno izvijestiti o novim saznanjima čim nam nove informacije budu dostupne", ističu iz ZL Pula, dodavši da izražavaju duboku sućut zbog nesretnog događaja.
Iskusni pilot: Ne pamtim ovakvu nesreću
Nesreću u Puli za portal Istra24 prokomentirao je iskusi pilot Nijaz Delić iz Pule, vlasnik tvrtke Delić Air. Kaže da ne pamti nesreću u kojoj je zrakoplov potpuno izgorio prilikom polijetanja.
''Nemam baš previše saznanja na osnovu kojih bih mogao imati širu sliku o tragičnom događaju, ali znamo već sada da se tragedija dogodila prilikom polijetanja te da je zrakoplov potpuno izgorio. Ovako nešto događa se izuzetno, ali izuzetno rijetko. Ja se osobno ne mogu sjetiti kada sam zadnji put čuo za ovako nešto'', kazao je.
Delić pretpostavlja da je pilot bio nedovoljno iskusan u okolnostima kada puše jak vjetar ili je zaboravio deblokirati neku od brojnih komandi.
''Malim avionima vjetar zna stvarati probleme, no ako je pilot imao više od 300 sati leta, tako nešto mu ipak ne bi trebalo predstavljati poteškoću. Mada, danas jest puhao jak vjetar. Možda su zaboravili na gorivo… Teško mi je to sad procijeniti. Evidentno da je zrakoplov pao te se potom zapalio nakon udarca. Inače, to je jako čvrst, kvalitetan i ekonomičan avion, sačinjen od specijalne plastike. Što ih je prevarilo, pokazati može samo vrijeme'', rekao je Delić za Istra24.
Zrakoplovni analitičar: 'To su sve amateri koji lete'
Zrakoplovni analitičar Alen Šćuric rekao je, pak, za Danas.hr da postoji staro pravilo u zrakoplovstvu koje kaže da se 80 posto nesreća dogodi prilikom polijetanja i slijetanja.
''To su najrizičnije operacije u zrakoplovu. Postoji toliki niz faktora koji se mogu dogoditi", kazao je dodavši da u pitanju može biti ili tehnika ili ljudski faktor.
Potom se upustio u nagađanja o iskustvu i letačkim vještinama pilota koji je upravljao zrakoplovom. I poginuo.
"To su sve amateri koji lete, ljudi koji nemaju previše znanja. Ne lete po pet, šest mjeseci pa onda nešto odlete. To su ljudi koji nemaju licencije i čak ne prolaze konstantne zdravstvene preglede. I onda se, nažalost, takve nesreće događaju često s malim avionima", kazao je stručnjak Šćuric za Danas.hr.