Najnoviji primjer rasipanja novca građana stiže iz Hrvatskih autocesta. HAC, naime, posjeduje vlastite milijunski vrijedne strojeve koji bi taj posao, uvjeravaju izvori iz tvrtke, mogli odraditi jeftinije i kvalitetnije. Ovo su radnici jedna kooperantske tvrtke koja za HAC, za 30 kuna po metru ovom zastarjelom tehnologijom izrađuje takozvane vibracijske linije ispred 16 tunela!
Istodobno, HAC u svojim bazama ima čak dva, za tu svrhu, nabavljena stroja. Jedan od tih strojeva plaćen je gotovo milijun i pol kuna. Naši izvori iz tvrtke objašnjavaju - posao koji rade kooperanti ovaj bi stroj mogao napraviti upola jeftinije, brže i kvalitetnije. Nezamislivo im je i da se na autocesti pri povlačenju linija koristi tzv. pik traka.
Isti izvor iz HAC-a poslao nam je i fotografije kako izgleda ono što iza kooperanata ostaje. Iz Uprave HAC su nam objasnili - to je fotografirano u trenutku dok radovi još nisu završeni. Nije nam bilo teško, pa smo do tunela Grič, gdje je ova snimka zabilježena još prije dva tjedna, otišli i danas. Naši izvori upozoravaju da je nevjerojatno i da se prije novog ne skida stari sloj, a ovako nanešena boja, tvrde, mogla bi zaustaviti vodu na kolniku.
Iz HAC demantiraju da taj posao mogu napraviti jeftinije od kooperanata. Uz to tvrde da za sve što se na autocesti treba napraviti niti imaju dovoljno strojeva niti imaju dovoljno ljudi! Jer, objašnjavaju, strojeve koji bi mogli raditi vibro linije, koriste za obične linije kojih je znatno više.
"Radnici Sektora za održavanje izvode radove redovnog održavanja horizontalne prometne signalizacije, u koju ne spadaju navedene vibro trake. Ukupna duljina horizontalne signalizacije (puna + isprekidana linija) iznosi oko 6.500 km", objašnjenje je HAC-a. No, nejasno je zašto nisu mogli odraditi i ove vibro linije, kad su u posljednje dvije godine napravili 20 kilometara istih takvih linija. Kao i zašto je HAC ugovorio 20-ak tona materijala za posao koji rade kooperanti.
"Sindkat je uvijek za to da svojim radnicima obavljaju te poslove i pokazalo se da ono što mi radimo i da je kvalitetnije i često puta jeftinije!" kazao je Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata.
Iz tvrtke koja za HAC ovo radi poručuju - za male poslove ne mogu se koristiti veliki strojevi. Naš izvor tvrdi, to baš i nije istina. A s obzirom na to da je u tijeku restrukturiranje i da iz HACa treba otići još čak 500 radnika, izvjesno je da će isplivati još ovakvih priča.