Prve rezultate istrage havarije Jadrolinijinog trajekta novinarima su prezentirali kapetan Boris Matošić, prvi čovjek splitske Lučke kapetanije i kapetan Mario Babić, državni tajnik za more.
cate-201003230084004"Brod je prema trenutačnim rezultatima tehnički bio ispravan za plovidbu. Prije mjesec dana brod je i bio na redovnom dokovanju u brodogradilištu u Vranjicu. Kapetan broda Damir Rušinović izvijestio nas je kako je brod prilikom manevra pristajanja iznenadno krmom krenu u lijevu stranu. Upravitelj stroja je rekao kako instrumenti stroja nisu pokazali neispravnosti u radu stroja. Nije bilo ni značajnijeg vjetra koji bi utjecao na brod u trenutku manevra", izvijestio je državni tajnik Babić na izvanrednoj konferenciji za novinare a prenosi Slobodna Dalmacija.
Na novinarsko pitanje je li slučaj pokazao da je nabava trajekta Tina Ujevića, bila pogreška, kapetan Babić kazao je kako ste takav zaključak ne može izvesti.
Naime, trajekt je izgrađen u Grčkoj 2002. godine, ali nije projektiran prema pravilima struke, jer mu se spremnici s gorivom nalaze na bokovima, a ne po sredini trupa. Debljina oplate iznosi samo četiri milimetra, što je nedovoljno da bi slični 'kontakti' s rivom prošli bez težih posljedica.
"Čujte, da u tom krmenom dijelu nije bio tank, nego recimo strojarnica, imali bi prodor vode u strojarnicu i brod pa bi šteta zasigurno bila veća", kazao je kapetan Babić.
Brod je, pri uplovljavanju u luku Split na redovnoj liniji iz Starigrada na Hvaru, udario u obalu kod veza 13/12 na gatu Svetog Petra.
Od siline udarca na trajektu je nastala rupa veličine tri puta tri metra kroz koju je u more u vrlo kratkom roku isteklo gotovo 35 tona lakog dizelskog goriva.
U trenutku nesreće u trajektu Tin Ujević, koji je dugačak 98 metara, nalazilo se 145 putnika, 11 osobnih auta i 21 teretno vozilo, ali nitko nije ozlijeđen niti je bilo materijalne štete na vozilima.
Prethodni članci:
arti-201003230051006 arti-201003220806006