Prve rezultate istrage havarije Jadrolinijinog trajekta novinarima su prezentirali kapetan Boris Matošić, prvi čovjek splitske Lučke kapetanije i kapetan Mario Babić, državni tajnik za more.
cate-201003230084004"Brod je prema trenutačnim rezultatima tehnički bio ispravan za plovidbu. Prije mjesec dana brod je i bio na redovnom dokovanju u brodogradilištu u Vranjicu. Kapetan broda Damir Rušinović izvijestio nas je kako je brod prilikom manevra pristajanja iznenadno krmom krenu u lijevu stranu. Upravitelj stroja je rekao kako instrumenti stroja nisu pokazali neispravnosti u radu stroja. Nije bilo ni značajnijeg vjetra koji bi utjecao na brod u trenutku manevra", izvijestio je državni tajnik Babić na izvanrednoj konferenciji za novinare a prenosi
Na novinarsko pitanje je li slučaj pokazao da je nabava trajekta
Naime, trajekt je izgrađen u Grčkoj 2002. godine, ali nije projektiran prema pravilima struke, jer mu se spremnici s gorivom nalaze na bokovima, a ne po sredini trupa. Debljina oplate iznosi samo četiri milimetra, što je nedovoljno da bi slični 'kontakti' s rivom prošli bez težih posljedica.
"Čujte, da u tom krmenom dijelu nije bio tank, nego recimo strojarnica, imali bi prodor vode u strojarnicu i brod pa bi šteta zasigurno bila veća", kazao je kapetan Babić.
Brod je, pri uplovljavanju u luku Split na redovnoj liniji iz Starigrada na Hvaru, udario u obalu kod veza 13/12 na gatu Svetog Petra.
Od siline udarca na trajektu je nastala rupa veličine tri puta tri metra kroz koju je u more u vrlo kratkom roku isteklo gotovo 35 tona lakog dizelskog goriva.
U trenutku nesreće u trajektu
arti-201003230051006 arti-201003220806006
403 Forbidden