Do tragedije broda Bourbon Rhodea došlo je u prvom redu zbog odluke da brod isplovi na putovanje preko Atlantika. Čak i da je bio u posve ispravnom stanju, taj brod nije bio građen za prekooceanska putovanja, a nakon godina provedenih u raspremi u Nigeriji, uslijed krize u off-shoreu i kompaniji "Bourbon", tehnička ispravnost broda, svih uređaja i opreme bila je više nego upitna, tvrdi umirovljeni pomorac koji je kao prvi časnik palube nekoliko godina radio upravo na "Bourbon Rhodeu", piše Novi list.
Podsjetimo, taj brod je potonuo prije više od mjesec dana u olujnom nevremenu, usred Atlantskog oceana, pri čemu su poginula četvorica članova posade, a još sedam je nestalo, zajedno sa zapovjednikom Dinom Miškićem iz Šibenika.
"Brod nije bio građen za takva putovanja"
VEZANI ČLANCI
- Iskusni jedriličari kreću u potragu za kapetanom Miškićem: 'Spavaju po dva sata i dobro su pripremljeni'
- Nova nada! 80 jedrilica tražit će nestale pomorce s Bourbon Rhodea. Obitelji vjeruju da su još na splavi
"To je bio brod čija je prvenstvena namjena bila 'anchor handling', odnosno pomoć u održavanju pozicija platformi u dubokom moru, kao i tankera prilikom ukrcaja goriva, sve to na nekoliko desetaka milja od obale. I to u tropskim morima i uvjetima kakvi vladaju u Nigeriji, a koji se nipošto ne mogu uspoređivati s uvjetima na moru prilikom prelaska Atlantika u sezoni tropskih ciklona. Brod jednostavno nije bio građen za takva putovanja", objasnio je pomorac te dodao da je brod bio "sklon jakom valjanju ako su na moru bili iole veći valovi, a ni konstrukcijom ni veličinom nije jednostavno bio pogodan za prelaske oceana i dugačke navigacije".
"Tako da je prvi i glavni uzrok tragedije koja se, nažalost, dogodila, upravo to što je uopće isplovio, a pogotovo kad se već znalo da je na tom dijelu Atlantika nevrijeme", objasnio je bivši prvi časnik na Bourbon Rhodeu. Smatra da je održavanje broda bilo loše ili nikakvo nakon što je kompanija zapala u financijske probleme.
"A nakon godina na vezu, kada se ne koristi i bez održavanja, na brodu propada sve - trup, makina', brtve na poklopcima na palubi, o čemu svjedoče izjave preživjelih, kao i komunikacijska oprema i oprema za spašavanje", kazao je.