30 sati na plus 30. To je Europska unija donijela 1000 vozača kamiona koji su zapeli u Srbiji. Da bi stigli do hrvatske granice, čekaju u koloni dugoj 10 kilometara.
"Kad je Slovenija ušla, oni su čekali 5 dana mi smo se pomirili s
tim da čekamo", vozač kamiona Ivan Rečović.
Da bi kolonu lakše podnijeli - Automotoklub Srbije dijeli im
sendviče.
Carina ni policija na prijelazu Batrovci, na srpskoj strani - ne
mogu im pomoći. Pozivaju vozače da idu na prijelaze Tovarnik,
Ilok i Erdut, no zbog inspekcije - većina nema izbora.
Zašto je tako? Na hrvatskoj strani, na Bajakovu - nekoliko je
verzija priče. Carina kaže - vozači su nepripremljeni na novi
sustav. Nemaju registracijski EORI broj ni popunjene papire za
pošiljke skuplje od 10.000 eura - i ne šalju dokumentaciju
elektroničkim putem.
Prozvani špediteri pak kažu da je problem što novi sustav ne radi
dobro i pada - iako carina to ne želi priznati.
Isti problem imaju i vozači na prijelazima s BiH. U Neumu se čeka
po 2 sata, no na ovom graničnom prijelazu kažu da su problemi
prošli.
Neki su svejedno odlučili izbjeći granicu tako da se ukrcaju na
trajekt koji vozi od Ploča do Trpnja. Radije bi platili 44 kune
po toni i plovili 2 i pol sata nego čekali. No - kolone su ih
dočekale i ovdje. Ipak, stiže im pomoć - novi trajekt i dodatne
linije.
Zbog kolapsa na granicama - do Dubrovnika jučer nije stigla
cisterna INA-e - pa je jedna pumpa u Dubrovniku ostala bez goriva
i plina.