Borba ergonoma i dizajnera

Auto industrija sve više pažnje poklanja zahtjevima starijih osoba

15.5.2000.
22:31
VOYO logo

Do sada je vrijedilo staro pravilo da se na reklamama za aute uglavnom prikazuju mlade i atraktivne osobe, dok su starije uglavnom bile osuđene na ulogu statista.

Ispitivanje tržišta provedeno u mjesecu svibnju u europskim zemljama pokazalo je da stvari stoje potpuno drugačije.
80 posto kupaca predstavljaju ljudi treće dobi, znači iznad 55 godina, dobro situirani i imućni, koji kupljene proizvode plaćaju u gotovini.
54 posto seniora kupuje nove marke, 26 posto auto godine dok se mladi u većini slučajeva zadovoljavaju rabljenim automobilima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Auto proizvođači počeli su napokon uviđati stvarnu situaciju i udovoljavati zahtjevima starijih ljudi.
To znači da ako dizajner, primjerice, dizajnira čudnu liniju haube, pretjerano ukošeni stražnji kraj automobila te ukoliko on ne odgovara ergonomskim zahtjevima starijih osoba koncept ne prolazi.

Glavni akcent pri dizajniranju unutrašnjosti stavljen je zbog toga na prostranost, funkcionalnost, lakše ulaženje i izlaženje iz automobila, prirodniji način sjedenja, položaj laktova, odnos sjedalo - instrumenti te stražnju orijentaciju prilikom parkiranja.
Kako je svaka generacija sve viša, shodno tome i automobili postaju sve prostraniji u svojoj unutrašnjosti. Problem se javlja jedino ako koji senior ne predstavlja reprezentativni primjerak do kojeg su proračunima došli antropolozi. No, iako se auto-industrija sve više orijentira prema ciljanoj grupi seniora od nje će imati koristi i sve ostale grupe, ističe Hans Jurgen s Institua za antropologiju u Muenchenu i kaže: "Ono što je dobro za starije osobe dobro je i za mlade".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo