Župan protiv, grad za /

Autocesta do Grčke prije preko BiH nego Dubrovnika

Krajnji jug Hrvatske je opet na nogama. No, ovaj put razlog nije Pelješki most već Jadransko-jonska autocesta čiju izgradnju će Angela Merkel u petak predložiti premijerima zapadnog Balkana. Problem je to što će trasa autoceste, jednom kada se bude gradila, najvjerojatnije ići preko BiH te samo proći pokraj dubrovačkog područja.

26.8.2014.
18:45
VOYO logo

Na sastanku četiri premijera u Cavtatu čini se definiran je prijedlog da dionica Jadransko-jonske autocesta ne ide kroz Dubrovnik već kroz susjednu BiH. Ministar HajdašDončić potvrđuje takav dogovor.

"Promatrajući samo zemljopisno okruženje Dubrovnika, promatrajući zone zaštite okoliša gotovo je nemoguće da nastavak autoceste od Ploča ide kroz hrvatski teritorij iz ta dva jasna razloga, a to sam i prije rekao: važno je nparaviti spoj, a ne da autocestu gurnemo u zaštićeni Grad", izjavio je ministar prometa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Veliki projekt Jadransko-jonske autoceste spajat će zapad i jug Europe. Njena najvažnija dionica je hrvatska autocesta kroz Dalmaciju. No dio od Ploča prema Albaniji i Crnoj Gori koji tek treba biti izgrađen ići će kroz BiH pokraj Čapljine i Trebinja, a ne kroz sam Dubrovnik.

Gradonačelnik tvrdi - grad s tim ništa ne gubi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ta udaljenost od autoceste do Dubrovnika će biti oko 20 ili 15 kilometara ili kraće, a to znači par minuta silazak sa autoceste do Dubrovnika nekoliko minuta. Ono na čemu ćemo mi inzistirati je da budu dva izlaza", rekao je AndroVlahušić.

No, HDZ-ov župan tvrdi da je zaobilaženje Dubrovnika protiv interesa Hrvatske za što optužuje premijera Milanovića.

"Premijer Milanović nam poručuje da nema autoceste područjem Hrvatske nakon Ploča te čak dodaje da zna da to nas ne zadovoljava?! Pitamo se kako je mogao razgovarati ili, još gore, dogovarati trasu autoceste mimo prostorno-planskih, odnosno strateških dokumenata Hrvatske. Koji je interes Hrvatske da, nakon što je vlastitim novcem izgradila najveći dio buduće Jadransko-jonske autoceste, odustane od trase preko svoga teritorija i time odustane od rješenja dijela svoje unutarnje povezanosti", rekao je Nikola Dobroslavić, dubrovačko-neretvanski župan.

No 2009. pred lokalne izbore sve je bilo moguće. Pa i svečano otvaranje dionice autoceste Doli-Dubrovnik koja nikad nije izgrađena. Trebala je koštati više od tri i pol milijarde kuna, a na projekt je bačeno 100 milijuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I prometni stručnjaci smatraju da autocesta ne treba ići kroz Dubrovnik.

"Mislim da se zapravo ne radi o odustajanju spajanja sa Dubrovnikom i mislim da je to najbolje rješenjne. S tim se ne devastiraju ove prilazne planine koje dijele Hrvatsku od BiH", rekao je IvanDanić s Fakulteta prometnih znanosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

O definiranju prijedloga trase autoceste premijer Milanović razgovarat će ovoga tjedna sa kancelarkom Merkel u Berlinu. Za to vrijeme domaći poduzetnici nadaju se sudjelovanju u gradnji velike dionice.

"Prilika će sigurno biti i ako će se graditi na teritoriju Hrvatske, ali i susjedne BiH. Naše tvrtke imaju iskustva u gradnji autocesta i tu konkuretnost nije upitna", rekao je glavni direktor HUP-a DavorMajetić.

Jadransko-jonska autocesta trebala bi se graditi između 2020. i 2030. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo