AUTI - KUJA / AUTI - KUJA

ččččččč

24.10.2000.
18:10
VOYO logo

Izložbeni prostor Convergence 2000 , zasjedanja predstavnika autoelektronike, bio je preplavljen patentima budućnosti, od kompjutera za navođenje, koji mogu predosjetiti prometne gužve, do sistema, koji mogu detektirati vozila na samo jedan centimetar. Proizvođače automobila natjerala je, potraga za novim izvorima prihoda i oštra konkurencija, da izložbeni prostor konvencije zatrpaju eksponatima moderne autotehnologije. No, prezentiranje takvih uređaja nije privuklo veće zanimanje prodavača automobila.

"Ako autoindustrija ne može pronaći rješenja da brže krene naprijed, što vjerovatno znači i veći rizik, onda je vrlo vjerovatno da će sve više i više tehnologije stizati izvana, pa će biti vrlo teško preuzeti primat u autoindustriji," rekao je Cary Wilson, Fordov direktor za elektronski inžinjering.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Moderni automobili nisu u potpunosti prihvatili eru kompjutera. Većina automobila ima nekoliko kompjutera koji u većini slučajeva kontroliraju sve, od motora u praznom hodu do sprječavanja CD ? playera da preskače tijekom vožnje. Ako to usporedimo sa naprednom tehnologijom u kućanstvima i uredima , autoindustrija je u velikom zaostatku, a neki standardi datiraju iz davnih pedesetih i šezdesetih godina.

Proizvođači automobila i visoke tehnologije nisu mogli surađivati do sada iz više razloga. Npr, u autoindustriji dizajniranje novog automobila traje najmanje osamnaest mjeseci, dok na izlazak nove linije automobila treba čak nekoliko godina. Proizvodni proces u industriji visoke tehnologije je puno kraći. Neke kompjuterske komponente izlaze iz upotrebe već nakon osamnaest mjeseci. To ne bi predstavljalo neki problem kada bi tehnološke kompanije mogle računati na to da će proizvođači automobila postaviti osnovne standarde o tome kako instalirati kompjutere u buduće vozilo. Ali oni to ne mogu ostvariti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ipak se obje industrije slažu da će nekoliko izmjena omogućiti ulazak sve više tehnologije u automobile. Kako bi održali unutar strogih standarda naftne ekonomije i distribucije širom svijeta, proizvođači automobila će morati uložiti više kompjuterske snage u kontrolu motora. Nekoliko uređaja, također, omogućuje povećanje sigurnosti kontroliranjem ceste i vozača.

"Informacije i zanimljive mogućnosti oslobodit će se tendencija dugotrajnih i sporih vožnji, te će prijevozno sredstvo postati produžena ruka doma," kaže Don Runkle, izvršni potpredsjednik Delphi Automotive Systemsa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U međuvremenu se ne nazire niti jedan dominantni proizvođač digitalne autotehnologije kao što je to npr. slučaj s Microsoftom.
Nekoliko autokompanija se ipak počelo sve više isticati. Vodeći proizvođači automobila, uključujući General Motors Corp., Ford Motor Co. And Toyota, planiraju uređaje koje pokreće Java, unakrsna platforma programskih jezika iz Sun Mircosystems Inc.-a.

Još uvijek postoje određene barijere za ulazak napredne tehnologije u prijevozna sredstva. Potrošači su navikli na fiksne kompjutere koji se lako unište, ali kompjuteri u automobilima moraju biti fleksibilni, te moraju izdržati vibracije i visoke temperaturne promjene.
" Ako ćemo raditi automobile kao kompjutere, bit će to opasna stvar," izjacvio je Scott McNealy, predstavnik Sun CEO, na konferenciji u Detroitu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Postavlja se pitanje da li su potrošači spremni platiti veću cijenu automobila za sve inovacije koje bi u doglednoj budućnosti bile unesene. U svakom slučaju nema nikakvih garancija.

Ako voliš
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo