Američki srednjošlolci ne znaju matematiku

Problemi s matematikom samo su dolili ulje na vatru rasprava o srednjoškolskom obrazovanju u SAD-u.

9.5.2000.
23:49
VOYO logo

WASHINGTON, 9. svibnja (Hina) - Američke prosvjetne vlasti, nastavnici, učenici ali najviše roditelji, čupaju kose od užasa - prema najnovijim podacima u srednjim školama dvije trećine učenika nije uspjelo riješiti obvezne matematičke testove.

Igrom slučajnosti, najlošiji rezultat postigli su učenici jedne škole u predgrađu Washingtona, koja nosi ime Alberta Einsteina. Njih 90 posto dobilo je nedovoljnu ocjenu na ispitu iz algebre. Samo je nekoliko 16-godišnjaka uspješno riješilo koliko je -4 + 11.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Lee Smith, predsjednik Nacionalne udruge nastavnika matematike kaže da ovakvo stanje ozbiljno zabrinjava. "Algebra je za 21. stoljeće presudna koliko i ljudska prava", kaže Smith.

Za ovako loše rezultate neki pronalaze opravdanje u činjenici da danas znatno veći broj učenika odabire matematiku kao obvezni predmet. Naime, američko školstvo dopušta pravo izbora kod nekih nastavnih predmeta. Tako se, kažu, početkom 80-tih godina samo oko 20 posto učenika u javnim srednjim školama odlučivalo za matematiku dok ih je danas 60 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Smith je dodatno zabrinut prijedlozima da se snizi prag ocjena. Danas je na testovima potrebno dobiti 60 bodova, a neki predlažu da se taj broj smanji na 33 do 35 bodova.

Problemi s matematikom samo su dolili ulje na vatru rasprava o srednjoškolskom obrazovanju u SAD-u. Razlike između javnih i privatnih škola su sve veće, primjedbe na nastavni program za srednjoškolce sve oštrije, a novca za prosvjetu sve manje. Mnogi stručnjaci ozbiljno upozoravaju da je to "ubitačna kombinacija" koja SAD može dovesti u skoro potpunu ovisnost o dobro obrazovanim mladim ljudima iz inozemstva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo