WASHINGTON, 9. svibnja (Hina) - Američke prosvjetne vlasti, nastavnici, učenici ali najviše roditelji, čupaju kose od užasa - prema najnovijim podacima u srednjim školama dvije trećine učenika nije uspjelo riješiti obvezne matematičke testove.
Igrom slučajnosti, najlošiji rezultat postigli su učenici jedne škole u predgrađu Washingtona, koja nosi ime Alberta Einsteina. Njih 90 posto dobilo je nedovoljnu ocjenu na ispitu iz algebre. Samo je nekoliko 16-godišnjaka uspješno riješilo koliko je -4 + 11.
Lee Smith, predsjednik Nacionalne udruge nastavnika matematike kaže da ovakvo stanje ozbiljno zabrinjava. "Algebra je za 21. stoljeće presudna koliko i ljudska prava", kaže Smith.
Za ovako loše rezultate neki pronalaze opravdanje u činjenici da danas znatno veći broj učenika odabire matematiku kao obvezni predmet. Naime, američko školstvo dopušta pravo izbora kod nekih nastavnih predmeta. Tako se, kažu, početkom 80-tih godina samo oko 20 posto učenika u javnim srednjim školama odlučivalo za matematiku dok ih je danas 60 posto.
Smith je dodatno zabrinut prijedlozima da se snizi prag ocjena. Danas je na testovima potrebno dobiti 60 bodova, a neki predlažu da se taj broj smanji na 33 do 35 bodova.
Problemi s matematikom samo su dolili ulje na vatru rasprava o srednjoškolskom obrazovanju u SAD-u. Razlike između javnih i privatnih škola su sve veće, primjedbe na nastavni program za srednjoškolce sve oštrije, a novca za prosvjetu sve manje. Mnogi stručnjaci ozbiljno upozoravaju da je to "ubitačna kombinacija" koja SAD može dovesti u skoro potpunu ovisnost o dobro obrazovanim mladim ljudima iz inozemstva.