Volvo SCC generirao je ogroman interes na Volvo Cars štandu na Sajmu automobila u Detroitu, 2001. godine. Te je godine svjetski tisak dobio mogućnost testiranja konceptnog automobila na posebnom poligonu međunarodnog aerodroma u Sevilji na jugu Španjolske. Već sljedeće godine automobil je testirao i švedski premijer Göran Persson, a automobil je krenuo i u veliku turneju po SAD-u gdje je dočekan samo s najvećim epitetima i pohvalama.
Nijedan drugi konceptni automobil u povijesti Volvo Car korporacije nije značio više za tehnološki razvoj Volva od konceptnog Volvo SCC sigurnosnog automobila. Ovaj prototip je bio polazišna točka za vodstvo Volva u području aktivne sigurnosti. Oko 15 naprednih rješenja koje je po prvi puta donio SCC danas je ugrađeno u automobile.
Volvo SCC rani je primjer kumulativnog učinka bliske suradnje između dizajnera i inženjera Volvo Car korporacije. Konceptna vozila obično su namijenjena za proučavanje dizajna ili tehnologije, a kupcima daju uvid u budućnost automobila. Međutim, Volvo SCC je uz sve to dodao atraktivnost i visoku tehnologiju. Jedan od najvažnijih ciljeva projekta bio je pokazati mogućnost kombinacije vrhunske sigurnosti svjetske klase s elegantnim sportskim dizajnom, a sve upakirano u relativno malen automobil.
Kada su u Volvu krenuli s radom na konceptnom automobilu potkraj 1990-tih, Volvo je prvenstveno bio poznat kao proizvođač obiteljskih automobila koji štite putnike u slučaju sudara. SCC je označio početak novog pristupa koji je unaprijedio sigurnost putnika u smislu izbjegavanja opasnih situacija i nesreća. S održivim konceptnim sigurnosnim automobilom pokazali su da su sve one pametne, preventivne tehnologije postale ostvarive.
U 2002. godini tehnička ispitivanja na Volvu SCC dovela su do stvaranja sigurnosne tehnologije primjenjive u serijskoj proizvodnji. Godinu dana kasnije Volvo je inicirao projekt koji će rezultirati svjetskom premijerom Volvo C30 modela u Parizu 2006. godine.
Danas, deset godina poslije premijernog uspjeha SCC-a, nekih 15-tak tehnoloških rješenja predstavljenih u ovom modelu, svoje mjesto zauzima u različitim modelima Volvo game. Tehnološka su to rješenja koja i danas pomažu vozačima diljem svijeta u izbjegavanju manjih ili većih sudara. Koliko je SCC ostavio snažan pečat na serijsku proizvodnju pokazuje i to da je izgled automobila postao realnost. Njegova boja karoserije nevjerojatno podsjeća na Orange Flame boju karoserije na današnjem Volvu C30.
Naravno, svaka iznimka potvrđuje pravilo. Tako jedna od najatraktivnijih značajki Volva SCC nikada nije ušla u serijsku proizvodnju. Riječ je o providnim stupovima u obliku Eiffelova tornja koji su bili dio prvotnog nacrta za C30, ali su odbačeni zbog kompleksnosti izvedbe, troškova i nedovoljne čvrstoće.
- Upozorenje o sudaru s vozilom ispred – ova je tehnologija dio Sustava za otkrivanje pješaka i Collision Warning sustava s automatskim kočenjem. Uz to, nalazi se i u sustavu kočenja pri nižim brzinama - City Safety (što kao standard dolazi u nekoliko Volvo modela) - Informacija projicirana na vjetrobran – danas je to poseban displej kao dio Collision Warning sustava - Tehnologija koja nadzire mrtvi kut i upozorava vozača. Danas poznatija pod imenom Sustav nadzora za mrtvi kut (BLIS) - Sustav upozoravanja koji alarmira vozača o riziku skretanja s vozne trake. Danas je ova tehnologija poznata pod imenom Sustav upozorenja prilikom napuštanja trake - Sustav nadzora vožnje koji održava razmak s vozilom ispred. Današnji ACC sustav koji je djelatan sve do zaustavljanja, a dio je automobila s automatskim mjenjačem - Bljeskajuća svjetla za naglo kočenje – danas poznatija kao svjetla za naglo kočenje - Sigurnosne kamere – danas su integrirane u retrovizore i na rešetku automobila, a nude pogled od 180 stupnjeva. Kamera je i ključni dio Sustava za otkrivanje pješaka te Collision Warning sustava - Napredna prednja svjetla koja prate oblik ceste – danas poznatija kao Aktivna zakrivljujuća svjetla - Razvijeno sučelje čovjeka i stroja – sada u vidu Volvo Sensus sustava - Stražnje sjedalo podesivo po visini. Danas je prisutno u dvovisinskim dječjim sjedalicama - Zaštita za pješake – danas je to tehnologija upijanja energije na prednjem dijelu automobila u Sustavu otkrivanja pješaka - Upravljač podesiv po visini – danas dolazi kao standard - Pasivni sustav otključavanja i pokretanja motora – Keyless Go - Komunikacija s automobilom preko mobitela – od proljeća 2011. prisutna je kao aplikacija za mobitel
Vezani članak:
arti-201107060165006