Ovogodišnji 19. po redu svjetski susret 2 CV prijatelja u francuskom gradiću Salbrisu, koji ima 6.000 stanovnika, a udaljen je 180 km od Pariza, potukao je sve rekorde u masovnosti.
Svjetski susreti Spačeka okupljaju oko 3.500 starih Citroëna i najveća su okupljanja vlasnika jedne auto marke na svijetu. U Salbrisu se okupilo preko 7000 automobila jer je došlo do spajanja europske i francuske Citroën scene pa se broj ljubitelja tog slavnog automobila udvostučio.
Dva dana su Spačeki, Dyane, Amiji iz svih krajeva Europe i svijeta stvarali kilometarsku kolonu koja je u jednom trenutku dosegla čudesnih 20 kilometara. Atsumi Terasawa, predsjednik Japanskog 2 CV kluba došao je iz Tokija u Spačeku iz 1985. godine, a bilo ih je iz Gane, Nigerije, Novog Zelanda, Kanade, Australije i Amerike.
Vikend za okupljanje nije slučajno izabran, jer je 27. srpnja 1990. sa proizvodnih traka sišao posljednji Spaček što je označeno s masovnim trubljenjem. Osim velike gastronomske ponude, koncerata, burze novih i polovnih dijelova, radionica za djecu i odrasle, organizator je postavio veliki šator u koji je smjetio 2 CV muzej u kojem je bio izložen značajan dio povijesti.
Centralni dio prostora zauzela su četiri 2 CV prototipa iz 1939. godine, zatim Spaček promoviran 1948. na pariškom salonu automobila, 2 CV Sahara 4x4 te tri Spačeka koji su sudjelovali na masovnim Citroënovim raidovima 70.-tih godina po Aziji i Africi.
Kuriozitet je bio Spaček čija je karoserija bila izrađena od drva te posljedni proizvedeni Spaček u Portugalu. Izložen je i veliki broj originalnih fotografija, skica, shema, plakata, brošura, kataloga i postera. Uz ove predratne prototipove (fiksna kurbla, vodeno hlađenje, jedan far ) našao se i spektakularni "Revolte", futuristički nasljednik modela 2 CV, kao i trenutno najveći ponos tvornice iz Pariza, Citroën DS3 WRC, koji je mamio uzdahe svih prisutnih.
Vezano za nadogradnje i osobni dizajn teško je uopće nabrojati što su se sve njihovi vlasnici u stanju dosjetiti. Tako smo na jednom Spačeku na vratima vidjeli staru pipu za vodu i posudicu za sapun, zatim hidraulični Spaček, prošireni Spaček sa SM motorom, skraćeni Spaček, zatim Spaček koji s obje strane ima haubu i farove i upravljački mehanizam te razna druga čuda.
Poseban svijet čine off road izvedbe s kojima su vlasnici prošli Afriku i Aziju i druge ekstremne terene, 'tjunirani' Spačeki ili pak spačeki proizvedeni 50-godina s rebrastom haubom, 6V instalacijom, 425 kubika motorom.
Pokrovitelj manifestacije bilo je ACI (Amicale Citroen International), Svjetska asocijacija svih Citroën klubova u svijetu.
"Velik je, čudesan i neobičan Citroën svijet. Tisuće klubova, susreta i internet stranica s raznih kontinenata pričaju jednu priču koja traje preko 90 godina i koja ne samo da daje naznake da se neće ugasiti, već naprotiv iz dana u dan okuplja sve više poklonika koji su jamac da nas čeka blistava budućnost!", kažu u klubu ljubitelja Citroena.
Pretpostavka je da broj vlasnika starih Citroëna u svijetu nadmašuje 50.000 ljudi koji posjeduju preko 100.000 Citroën vozila, što samo potvrđuje davno izrečenu konstataciju da oni koji voze Citroën svoju vjernost i ljubav prema svom ljubimcu čuvaju čitav život, jer Spaček i nije auto već umjetnost življenja.
Članovi Citroën kluba Croatia u 14 dana prešli su 4.400 km vozeći rutu: Zagreb –Verona – Menton - Monte Carlo –Nica- St. Paul de Vence - Tourrettes sur Loup - Gourdon – Grasse - Aix-en-Provence – Gordes – Avignon – Grignan – Salbris – Paris – Basel – Zurich - Lago di Garda – Zagreb.