Nakon kratkog videa Jaguar je javnosti prikazao svoj prvi električni automobil, koji označava početak orijentacije prema modelima na struju.
F-TYPE SVR: Najmoćniji Jaguar ikad napravljen
Jaguar I-Pace imao je premijeru u Los Angelesu, uoči početka tradicionalnog sajma automobila koji se svake jeseni održava u ovom kalifornijskom gradu. Za sada je riječ o konceptnom vozilu, koje osim novog pogona donosi i određene inovacije na polju dizajna.
Kao rezutat napora inženjera i dizajnera Jaguara nastao je I-Pace, koji vizualno zadržava sportsku pojavu karakterističnu za modele ove marke.
U Jaguaru kažu da su problem sa smještajem pogonskih baterija riješili tako što su ih postavili u pod vozila, čime je oslobođen prostor u kabini i prtljažniku, a zadržana funkcionalnost automobila.
Istovremeno, dizajnerima su kod oblikovanja karoserija dane odriješene ruke.
Iako je riječ o konceptnom vozilu, nema sumnje da će I-Pace, kada stigne do tvorničkih pogona, zadržati svoj osnovni oblik, a da će vjerojatno biti uklonjeni neki stilski elementi koji previše poskupljuju proizvodnju. To ipak ne bi trebalo umanjiti njegovu atraktivnost.
Prilikom projektiranja Jaguarovi inženjeri dali su prednost funkcionalnoj kabini, pa su prednji i zadnji prepusti karoserije jako mali. Osjećaj prostranosti i otvorenosti enterijera putnicima pruža panoramski krov, koji se prostire od vjetrobrana do zadnje staklene površine.
Iako na premijeri nije bilo riječi o dimenzijama vozila, u Jaguaru tvrde da je prostor za noge putnika na razini automobila srednje klase te da je prtljažnik jako praktičan.
Za pogon koncepta koriste su dva elektromotora – po jedan na svakoj osovini – ukupne kombinirane snage 400 ks, dok maksimalni okretni moment iznosi 700 Nm. Automobil ima pogon na sva 4 kotača, a električni motori napajaju se strujom iz baterije kapaciteta 90 kWh. Za ubrzanje iz mjesta do stotke potrebne su oko 4 sekunde.
Koncept I-Pace moći će razviti brzinu od "nule" do 100 kilometara na sat za manje od četiri sekunde, a uz potpuno napunjene baterije moći će preći oko 350 kilometara.
Jaguar navodi da će ovaj automobil biti opremljen i punjačem koji će u kućnim uvjetima moći napuniti 80 posto baterije za 90 minuta, a potpuno za oko dva sata.
Prilikom razvoja ovog vozila, Jaguar je očigledno imao u vidu Teslin krosover Model X, i to pre svega verziju P90, s kojom se može usporediti po mnogim karakteristikama, uključujući performanse, kapacitet baterije, doseg...
Baš kao i Tesla, i Jaguar je objavio da već prima narudžbe od potencijalnih kupaca, ali bez uzimanja depozita od 1.000 dolara/1.000 eura, koliko traži američki proizvođač električnih automobila za budući Model 3.
Sve karakteristike predstavljenog koncepta kupci mogu očekivati za dvije godine: produkcijska verzija bit će predstavljena 2017., a I-Pace bi u prodajne salone trebao stići 2018. godine.
Tvrtka se nada da će ovim modelom moći zauzeti udio na svjetskom tržištu električnih automobila na kojem je prošle godine prodano pola milijuna vozila.
Očekivana cijena nije navedena, ali se pretpostavlja da će biti u rangu drugih luksuznih električnih modela, kao što su Teslin Model X, koji stoji 88.800 dolara, Porscheov Cayenne Hybrid od 78.700 ili BMW X5 xDrive40w koji je 62.100 dolara.