OVO VAS KOŠTA I DOVODI U OPASNOST: /

Zablude o automobilima koje vas mogu itekako skupo stajati

Image
20.5.2017.
10:00
VOYO logo

Autoportal.hr donosi deset takvih zabluda.

1. Motor mog auta ne troši ni kapi ulja

Svaki motor troši motorno ulje, a njegova se potrošnja povećava sa starenjem kada uz izgaranje treba paziti i na curenje. 'Treći klipni prsten (strugač ulja), zadužen za struganje ulja sa stijenki, kad klip ide iz gornje u donju mrtvu točku, ne ostruže cjelokupni sloj ulja sa stijenki cilindara. U protivnom počelo bi ubrzano trošenje, s rizikom zaribavanja motora. Zbog toga ta mala količina zaostalog ulja u sljedećem ciklusu izgori', pojašanjava se u tekstu dodajući da se istodobno količina nadomješta kapanjem neizgorenog doriva iz cilindra.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

2. Bolje s manjkom ulja, nego uliti različito

Image

Svi aditivi i sva ulja na tržištu danas su potpuno kompatibilni i problemi s miješanjem ne postoje. Nepotrebno je i krivo zazirati i od prelaska s jednog motornog ulja na drugo. 'Pri tome je dobro izmijeniti pročistač, a nikakvo ispiranje motora nije potrebno niti preporučljivo. Ako se upali lampica ulja, odmah zaustavite motor i dolijte ulje, po mogućnosti istih ili sličnih karakteristika.' Osobito je važno ulje doliti smanji li se njegova količina ispod sredine na oznakama 'min' i 'max'.

3. Ljeti se gorivo ne smije puniti do vrha

Potpuno je pogrešan zaključak da ovo povećava rizik od eksplozije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

4. Vožnja na rezervi nije štetna

Višestruko je štetno voziti automobil s malo goriva u spremniku budući da je koncentracija nečistoća u gorivu najveća. 'Premda gorivo prolazi kroz filtar, povećava se rizik da nedovoljno čisto gorivo ubrza trošenje preciznih kliznih ploha i dosjeda brizgaljki. Elektromotor dobavne pumpe, uronjene na dnu spremnika, hladi tim gorivom, pa se s manjkom goriva povećava rizik pregrijavanja i pregaranja', navodi izvor.

5. Na velikim vrućinama potrebno je sniziti tlak u gumama

Tlak u gumama uvijek treba biti na propisanoj razini. Dapače, putuje li se s dodatno opterećenim automobilom onda je potrebno gume napuhati na tlak za puno opterećenje. Snižavanje tlaka u gumama ljeti dovodi do njihova bržeg zagrijavanja, deformiranja i trošenja te proklizavanja.

6. Gume treba zaštititi od izlaganja suncu

Suvremene gume sadrže UV-stabilizatore kao i aditive protiv starenja, odnosno otporne su na sunčeve zrake. Nije ih potrebno pokrivati, no bolje je za automobil da je u hladu.

7. Nema razlike u kvaliteti između zamjenskih i originalnih dijelova

Daleko od toga da zamjenski dijelovi nisu dobri, 'ako ispunjavaju BR certifikat potpuno zadovoljavaju potrebe automobila u servisnom intervalu', ali nemaju "rezerve" za njegovo prekoračenje. 'Originalni dijelovi napravljeni od kvalitetnijih materijala, boljom tehnologijom i izvedbom su dodatno kontrolirani', objašnjava se.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

8. Niski su okretaji motora poželjniji od visokih

Najbolji je srednji režim okretaja u području najvećeg momenta (kod dizelaša oko 2500/min, kod benzinaca oko 3000/min). Kod niskih okretaja loše je podmazivanje i hlađenje te lako dolazi do suhog trenja.

9. Kad auto dulje stoji izvadite akumulator

Image
Foto: Screenshot

Akumulator bi trebao biti čist, suh i napunjen, a kleme i polovi akumulatora očišćeni i zategnuti. Provjerite također jesu li kabeli dobro postavljeni, stoje li čvrsto i jesu li možda negdje oštećeni. Akumulatori imaju vijek trajanja. Obično je to od četiri do šest godina, pa ako je star kupite novi. Ako pak živite u području gdje su izuzetno niske temperature, razmislite o nabavci akumulatora s većim kapacitetom, odnosno najvećim koji može stati u vaš automobil.

Ovo akomulatoru produljuje vijek, na suhom je i ne prehladnom mjestu zaštićen od krađe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ipak, je 'kad auto duže stoji preporučljivo povremeno paljenje motora, radi zaštite njegove unutrašnjosti i dopunjavanja akumulatora, što štiti karoseriju.'

10. Automobil manje hrđa ispod cerade

Od cerade je više štete nego koristi osim ukoliko se ona ne koristi kao zaštita od grebanja i oštećenja. 'Ispod pokrova skuplja se vlaga, nema provjetravanja pa vlažan ambijent traje danima. To pogoduje i stvaranju mikroorganizama, koji ispuštaju štetne tvari, što ubrzava koroziju. Može doći i do štetnog ispuštanja boje cerade na lim', zaključuje se.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo