Krenuo opoziv Mazdinih automobila i u Hrvatskoj

Nakon što je Mazda na tržištu SAD-a opozvala određeni broj automobila u servise, kampanja se nastavlja i u Europi te u Hrvatskoj. Kod nas u servisima očekuju stotinjak automobila.

20.8.2010.
12:15
VOYO logo

Riječ je o određenim modelima Mazde3 i Mazde5 opremljenima sustavom hidrauličkog servo upravljanja s električno pokretanom pumpom za ulje (EHPAS).

Obuhvaćena vozila opremljena su sustavom hidrauličkog servo upravljanja s električno pokretanom pumpom za ulje koja podmazuje ležaj zupčanika tekućinom za servo upravljač.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Samo nekolicina modela, proizvedenih u razdoblju od 2. travnja 2007. do 30. studenog 2008., mogla bi biti pogođena ovim problemom: prva generacija Mazde3 pogonjena 1.6 dizelašem ili 2.0 benzincem i Mazda5 pogonjena 1.8 ili 2.0 benzincem. U Europi se tako radi o 40.260 Mazdi3 i 30.242 Mazde5, a konkretno u Hrvatskoj o 82 Mazde 3 i 20 Mazdi5.

Vlasnike automobila koji bi mogli biti zahvaćeni ovim problemom Mazda će kontaktirati počevši od listopada 2010., te će biti zamoljeni da se jave svom ovlaštenom Mazdinom servisu i dogovore termin radi obavljanja potrebnih preinaka. Preinaka sadrži čišćenje upravljačkog prijenosa ispiranjem svih vodova za tekućine tekućinom za servo, zamjenu uljne pumpe servo upravljača novom pumpom i ugradnju novog kompleta cijevi servo upravljača, besplatna je i trajat će 90 do 110 minuta, ovisno o modelu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Europi nije prijavljen nijedan slučaj koji je izazvao nesreću.

Zaostale čestice preostale u cijevima servo uređaja nakon proizvodnje dijelova mogu se odvojiti za vrijeme rada vozila i ući u pumpu za ulje. Kao posljedica toga može izostati podmazivanje zupčanika, što može rezultirati povećanjem otpora klizanja i većim opterećenjem električnog motora koji pokreće zupčanik hidrauličke pumpe, prebacivanjem sustava u sigurnosni (fail-safe) način rada, pri čemu se uključuju svjetlo upozorenja na ploči s instrumentima. Zahvaljujući sigurnosnom načinu rada sustava upravljača, mehaničke komponente sustava upravljača (kolo upravljača, stup upravljača, zupčasta letva itd.) ostaju u potpunosti u funkciji, što omogućuje sigurno upravljanje vozilom bez pomoći servo uređaja. Vozila su u potpunosti ispravna za vožnju i ne postoji nikakav sigurnosni problem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo