Koje boje automobila su in u Europi?

Nova studija o izboru boja automobila kod pojedinih naroda koju provodi Ford of Europe, otkriva brojna iznenađenja u vezi s time koju boju bira koji narod i zašto.

4.4.2011.
23:56
VOYO logo

Možda i nije iznenađujuće da su Francuzi i Talijani posebno skloni automobilima krem boja s obzirom na njihovu poznatu kulturu kafića. Ali zašto kupci u Češkoj biraju plavu više nego neki drugi narod? Irci možda i jesu tradicionalno vezani uz zelenu boju, ali mnogo radije voze srebrnu.

Ovo je samo nekoliko nalaza Fordove studije koja se bavila izborom boja pojedinih naroda u Europi. Razumijevanje preferenci širom multikulturalnog kontinenta pomaže Fordu da ide u korak s kupcima i puni salone odgovarajućim automobilima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nešto je posve osobno u boji automobila, a pogledate li dublje vidjet ćete da kultura, moda i ukus tržišta širom Europe imaju golem utjecaj na odabir boja među kupcima", kaže Julie Francis iz dizajnerskog tima koji se bavi bojama i vrstama materijala pri Ford of Europe.

Trendovi u bojama, kao i moda, mijenjaju se iz godine u godinu. Primjerice, mali, ali rastući broj kupaca bira smeđu, bakrenu i ostale zemljane tonove. "Trebalo je malo zagrijavanja za smeđe tonove; jer su prije bili percipirani kao staromodni, sjetite se 70-ih, 80-ih" kaže Francis. "Ali smeđi tonovi se vraćaju u modu, namještaj i sada automobile i oživljeni su u uzbudljivim kombinacijama interijera i eksterijera".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bijela ostaje hit u Turskoj (49% prodanih vozila) - neoborivi izbor broj 1. Sa svojom često usijanom klimom, Turska također ima najniži postotak vozila u crnoj boji. Danska, kao suprotnost, crnu drži kao prvi izbor i za njih je najmanje vjerojatno da će izabrati bijelu boju.

Ali državne granice i klima ne utječu nužno na ukus i izbor boja kupaca. Norveška i Portugal, primjerice, dijele istih šest omiljenih boja.

Samo jedna zemlja ima na prvom mjestu boju koja nije crna, bijela ili srebrna - Češka. Četvrtina čeških kupaca birala je plave Fordove tijekom 2010. Česi također biraju i najveći postotak crvenih u odnosu na ostale narode - što odražava dominantnu crvenu i plavu na njihovoj zastavi.

No, patriotizam ovdje ostaje. Nizozemska nije uopće ni razmišljala kad su se pojavili narančasti automobili, a Irci su treći od najmanje vjerojatnih zemalja koja će kupiti zeleno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I onda se pitamo kako Ford koristi ove podatke da bi ponudio prave boje pravim tržištima?

"Za najveća tržišta, Njemačku primjerice, znamo da su crna i tamne boje uvijek popularne tako da to uzimamo u obzir pri planiranju", rekao je Vince Shaw, menadžer za strategiju marketinga i planiranja pri Ford of Europe. "Naravno da želimo da su naši automobili privlačni kupcima, a boja igra veliku ulogu. Evo, jedna od uspješnih priča su Hot Magenta i Squeeze, ružičasta i zelena boja, boje Fieste. Obje se prodaju iznimno dobro, što jasno pokazuje da naši kupci žele imati nešto posebnije. Naučili smo iz tog primjera pa ćemo u budućnosti ponuditi mnogo jedinstvenih boja koje nisu na uobičajenoj paleti".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Postoji i dokaz da su trendovi u bojama automobila uobičajeni baš kao i trendovi na ostalim modnim tržištima.

"Crvena je nekad bila daleko najpopularnija boja, ali to se promijenilo", objašnjava Shaw. "Čini se da je bijela sada u usponu. Tamno sive, crne i plave su uvijek popularne i one su dio i muških i ženskih odjevnih predmeta, ali baš kao i drugi stvari, boje automobila dolaze i odlaze iz mode".

Zato je važno pratiti trendove i kad se radi o dizajnu automobila, i brzo reagirati.

"Prepoznati trendove i izabrati prepoznatljive boje je velik dio našeg posla i znamo koliko je važno izabrati pravu boju za tržište", dodaje Francis. "Ako je prerano, radari naših kupaca neće ih detektirati, ako je prekasno, popularnost određene boje već je dostigla svoj vrhunac."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A 2011. u kojoj se predstavlja potpuno novi Ford Focus u izražajnim bojama kao što je Candy Yellow, Candy Red i Mars Red ili pak zapanjujućoj Tangerine Scream koja je debitirala na Focusu ST na Salonu automobila u Parizu, ova bi godina mogla donijeti neke vruće trendove u cijeloj Europi.

Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo