'Strujić' koji ide na benzin / Vozila sam Nissanov auto s novom tehnologijom koji će vam uštedjeti brdo novca na gorivu

U rubrici 'Ženski kut' testirali smo Nissan Qashqai e-Power, automobil s novom, zanimljivom tehnologijom ispod haube zbog kojeg ga nazivaju 'električni benzinac'

30.4.2023.
21:37
VOYO logo

Automobilska industrija iz dana u dan predstavlja nam razne novitete i tehnološki poboljšava svoje automobile, a ti se noviteti u posljednje vrijeme često skrivaju ispod haube. Odnosno, tiču se samog pogona automobila. Među onima koji su kupcima ponudili nešto novo u tom smislu je i japanski Nissan.

U rubrici "Ženski kut" nedavno smo imali prilike isprobati imali Nissan Qashqai e-Power, zanimljivi hibrid s još zanimljivijim pogonom koji je napravljen nakon što su, proučavajući vozačke navike, inženjeri došli do zaključka da se većina naše vožnje, točnije čak 70 posto, odvija u gradu pa su odlučili napraviti "električni benzinac".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Brežnjak
Image
Foto: Ines Brežnjak

Relaksirajuća unutrašnjost

Iako je danas naš vozni park nezamisliv bez crossovera, 2007. godine kada je predstavljen Qashqai, ovakva vrsta automobila bila je velika novost na svjetskoj sceni. Danas, tri generacije nakon svog debija, Qashqai izgleda jako moderno i futuristički. Futurističkom stilu pridonose i stražnja svjetla s 3D efektom, a tu je i široka lepeza odabira boja - karoserija ovog automobila je dvobojna, a moći ćete odabrati između čak 16 raznih kombinacija.

Image
Foto: Ines Brežnjak
Image
Foto: Ines Brežnjak

Unutrašnjost automobila jako je fina i elegantna. Nissan kaže da kabina djeluje relaksirajuće, a s tim se u potpunosti možemo i složiti. Relaksirajućoj atmosferi u kabini doprinosi i fina tamnoplava koža postavljena na vratima i kokpitu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Brežnjak
Image
Foto: Ines Brežnjak

Zbog kombinacije boja (crne i tamno plave), unutrašnjost je nešto tamnija, a više svjetla dobit ćete otvaranjem panoramskog krova.

Image
Foto: Ines Brežnjak / Net.hr
Image
Foto: Ines Brežnjak / Net.hr

Veliki panoramski krov osvjetljava cijelu unutrašnjost, pogotovo za vrijeme sunčanih dana

Dizajnerski su Japanci posložili da sve bude na svom mjestu i da kabina djeluje jako „čisto“. Vozačev displej i glavni ekran dimenzija su 12,3 inča, a na njima se nalazi pregršt informacija koje vozači mogu pratiti tijekom vožnje. Želite li povezati svoje pametne telefone putem aplikacija s autom, to je moguće bez kablova, što je također veliki plus. Još jedna stvar koja će vam biti od koristi u vožnji je i heads-up display. Kod Nissana, on je jednostavan, pokazuje osnovne informacije - ograničenje i brzinu - no realno, upravo nam je to i potrebno kada vozimo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Brežnjak / Net.hr
Image
Foto: Ines Brežnjak / Net.hr

Vozačev ekran je impresivnih 12,3 inča i nudi sve moguće informacije te je vrlo pregledan. Meni je najzanimljivije bilo pratiti rad benzinskog i elektro motora

Od ostalih zgodnih funkcija istaknula bih grijanje sjedala, volana, a auto ima i super opciju grijanja vjetrobranskog stakla. S tom opcijom, vaše staklo bit će odleđeno za manje od minutu i nećete trebati strugati led i smrzavati se na cičoj zimi prije posla.

Image
Foto: Ines Brežnjak / Net.hr
Image
Foto: Ines Brežnjak / Net.hr

Glavni ekran je također veličine 12,3 inča, a kamera je izvrsne rezolucije s pregledom od 360 stupnjeva, pa vidite svaki detalj oko automobila

Znalo mi se dogoditi da zaboravim strugalicu za led pa sam, u nedostatku adekvatne opreme, led sa stakla znala skidati sa starom kreditnom karticom (funkcionira!). No takve egzibicije traju i traju, čovjek se naživcira već nakon 30 sekundi pa nakon tog iskustva stvarno cijenim tu opciju koja staklo odledi i prije nego se ja pripremim i namjestim za vožnju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Brežnjak
Image
Foto: Ines Brežnjak

Qashqai se može pohvaliti i hrpom sigurnosne opreme, a tu je i njihov već sada dobro poznati sustav ProPILOT – nešto kao jednostavnija verzija autopilota. Uključite li tu opciju, auto praktički vozi sam, koči sam te održava razmak u vožnji.

Sjedala imaju memoriju, a kada ugasite automobil, odmiču se od volana da biste lakše mogli izaći iz automobila. Smiješnu anegdotu imala sam pri preuzimanju automobila upravo sa sjedalima. Naime, prije mene je auto vozio očito netko puno viši od mene, pa kada sam sjela i upalila Qashqai, sjedalo se odmaklo toliko od volana da s nogama nisam mogla do pedala za gas i kočnicu. Nekoliko minuta, dok nisam pohvatala konce kako stvari u autu funkcioniraju, izgledala sam kao kakav lik iz crtića koji ne može rukama i nogama do upravljača. Totalno smiješna i komična situacija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Brežnjak
Image
Foto: Ines Brežnjak

U stražnjem dijelu automobila novi Qashqai ima 3 centimetara više mjesta za glavu i noge od prethodnika, a jako praktična stvar, posebice za roditelje, je to da se stražnja vrata otvaraju pod kutom od 85 stupnjeva, zbog čega je umetanje dječje sjedalice puno jednostavnije nego kod nekih drugih modela.

Image
Foto: Ines Brežnjak
Image
Foto: Ines Brežnjak

Auto se može pohvaliti i velikim te praktičnim prtljažnikom, koji je inače među većima u klasi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Brežnjak
Image
Foto: Ines Brežnjak

Prtljažnik je 455 litara, a spuštanjem stražnjih sjedala dobivate 1415 litara prostora

Image
Foto: Ines Brežnjak
Image
Foto: Ines Brežnjak

Tehnologija izvrsna za grad

Ovaj automobil već smo imali prilike testirati, no na test nam je sada stigao model e-Power, odnosno "električni benzinac" kako smo već uvodno kazali. Riječ je o automobilu kojeg pokreće 190 konja, a funkcionira na principu da koristi benzinski motor kao generator električne energije i odvojen je od kotača.

Image
Foto: Ines Brežnjak
Image
Foto: Ines Brežnjak

Dakle, kako su to pojasnili u Nissanu, benzinski motor proizvodi električnu energiju koja se putem pretvarača može prenijeti na bateriju, električni motor ili oboje, ovisno o scenariju vožnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako komplicirana, ova tehnologija izvrsna je za grad i gradsku vožnju jer vam automobil u gradu zapravo radi kao električni, no za razliku od električnog automobila, kod Nissana nema punjenja i čekanja na punionicama. Da mu je pogon nešto drugačiji primijetit ćete po zvuku u gradskoj vožnji – mene su, naime, zvukovi podsjetili na zvukove kakvih kućanskih uređaja. Onaj „pravi“ zvuk auta čut ćete kada malo jače pritisnete gas.

Image
Foto: Ines Brežnjak
Image
Foto: Ines Brežnjak

Osjećaj kao da se vozite u električnom automobilu imat ćete cijelo vrijeme kada se vozite u gradu, gdje je auto jako uglađen, a volan mu je lagan. Zbog naplatka od 20 inča, u gradu je Nissan ipak malo tvrđi. No, zato s boka kada bacite pogled prema kotačima, auto izgleda jako moćno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Qashqai se pokazao sjajnim i na dužim relacijama. Pošto sam u dva navrata morala s njim na duže putovanje, ovaj se auto pokazao jako dobrim na putu. Jako je ugodan, nudi puno komfora, a sama vožnja je jako glatka. Na duge pruge radi sjajno. Zbog tehnologije, manja mu je potrošnja, a na testu je ona iznosila niskih 5,6 litara.

Image
Foto: Ines Brežnjak
Image
Foto: Ines Brežnjak

Kod ovog modela, definitivno je najinteresantnija ta zanimljiva i pomalo komplicirana tehnologija pogona, no zapravo se sve svodi na to da ovaj Qashqai nudi iskustvo električne vožnje bez punjenja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Brežnjak / Net.hr
Image
Foto: Ines Brežnjak / Net.hr

Taj miks struje i benzina idealno se nadopunjava pa u konačnici nakon testa možemo zaključiti da je auto sjajan. Velik, a mali potrošač – to je ono što modernom čovjeku najviše treba…

Image
DETALJI KOJI ČINE RAZLIKU /

Ove stvari su me oduševile na novom Nissan Qashqaiju

Image
DETALJI KOJI ČINE RAZLIKU /

Ove stvari su me oduševile na novom Nissan Qashqaiju

Specifikacije

Nissan Qashqai e-POWER Tekna+

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Paket opreme: Tekna +

Motor: Elektro + benzin, 3 cilindra, 1477 ccm 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pogon: Prednji

Snaga: 190 KS 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Okretni moment: 330 Nm 

Ubrzanje 0-100: 7,9 sek 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Maksimalna brzina: 170 km/h 

Mjenjač: Automatski 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prosječna potrošnja na testu: 5,6 litara

CO2: 122 g/km 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cijena početnog modela: 30.256,57 eura

Cijena testnog modela: 47.003,21 eura 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.

Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo