Stvarna potrošnja je prosječno oko 25 posto viša od onoga što tvrde proizvođači automobila, tvrdi se u novom istraživanju Međunarodnog odbora za čisti transport (ICCT). U posljednjih deset godina razlike su se uvećale za više od 10 posto, a vodeći njemački proizvođači pokazali su najveća odstupanja.
Prema prikupljenim podacima koji se baziraju na potrošnji goriva više od pola milijuna privatnih i službenih automobila, BMW ima najveću diskrepanciju između deklarirane i stvarne potrošnje - čak 30 posto.
Nakon BMW-a, slijedi Audi s razlikom u potrošnji od 28 posto, dok je Mercedes na trećem mjestu s razlikom od 26 posto.
Na dnu tablice su Renault i Peugeot Citroën (PSA), čiji podaci pokazuju odstupanje od 16 posto, dok je Toyota pokazala razliku od 15 posto.
"Njemački proizvođači automobila, uključujući BMW, Audi, Daimler i Opel imali su najveće razlike... Te tvrtke su također među onima koji najjače lobiraju za odgodu uvođenja novog sustava testiranja", rekao je Greg Archer, menadžer u nevladinoj organizaciji Transport & Environment.
Ipak, glasnogovornik iz BMW pojasnio je ove rezultate. Naime, on tvrdi da se testovi izvode u "kontroliranoj labaratorijskoj okolini", a ne u realnim, svakodnevnim okolnostima, pa zbog toga nije vjerojatno da će rezultati testiranja biti u potpunosti reprezentativni.
Prema izvješću ICCT-a, vrijednost razlike u deklariranoj i stvarnoj potrošnji goriva godišnje iznosi oko 300 eura.
Europski parlament trenutačno pokušava uvesti težu proceduru testiranja za vozila. Početak je predviđen za 2017. godinu, međutim članovi nekih vlada EU pokušavaju uvođenje ove zahtjevnije procedure testiranja odgoditi za 2020. godinu.