Mali dostavnjak Vito tu nije iznimka. Iako je njemu prestiž na zadnjem mjestu, ne može se poreći da je Vito visoko na ljestvici poželjnih dostavnih vozila.
A zašto je to tako? Načelno je svaki kombi sličan, ima kabinu, volan i veliki tovarni prostor. Izgleda kao kutija i jedina funkcija mu je da bezbolno prenese sadržaj od točke A do točke B.
Mercedesov Vito na najbolji mogući način ruši takve stereotipe te dokazuje da razlike ipak ima.
Mercedes + Renaultov Kangoo = Citan!
Vidljivo naslijeđe Mercedesa
OK, lagali bismo kad bismo rekli da Vito ne izgleda kao kutija, ipak izgleda, a uglatu monotoniju razbijaju prednja svjetla i maska koja neupitno upućuju na Mercedesovo nasljeđe. Definitivno su vidljive Mercedesove smjernice iz automobilske proizvodnje jer Vito sprijeda doista izgleda drukčije od konkurencije, znamo da je osnovna tema u dostavnjaku pouzdanost i praktičnost, ali ne škodi da lijepo izgleda dok dostavlja.
A ako govorimo o dostavi, tada se Vitu doista nema što prigovoriti, golemi lakodostupan tovarni prostor od 6000 litara, kvalitetni prihvati za gurtne za osiguranje tereta te dovoljno uvučene stražnje mulde koje pretjerano ne umanjuju tovarni prostor te 1255 kg nosivosti će zadovoljiti svaku potrebu.
Drugoga nema, testni primjerak je bio dosta spartanski opremljen tako da nekakvih drugih obloga i detalja nije ni bilo, niti ih ruku na srce u dostavnom vozilu i treba biti.
Za upravljačem vas očekuje vrlo ugodno iznenađenje, naime pozicija i okruženje prilično odskaču od klasičnih kombija te više upućuju na osobni automobil. Kad je taj automobil Mercedes, tada je i doživljaj kudikamo veći. I doista, automobilski upravljač, automobilski posloženi kilometar sat i okretomjer, upravljanje klimatizacijom… sve podsjeća na Mercedesove modele.
Ručica mjenjača je relativno kratkog hoda i dobro smještena u odnosu na vozačku poziciju koja je začudo komforna i za vozače višeg rasta (obično se tu škrtari na prostoru zbog što većeg tovarnog prostora). Materijali u kabini su malo grublji, ali vidljivo izdržljivi, tvrda plastika i debela tkanina prevladavaju svuda, ali nikako ne djeluju jeftino.
Galerija
Jednostavno upravljanje i manervriranje
Vito se u vožnji ponaša upravo onako kako se to od dostavnog vozila i očekuje, pregledan je i vrlo precizan za voziti. Namjerno smo ga vozili uskim gradskim uličicama i gužvi usred tržnice gdje se pokazao kao mali zvrk. Već nakon nekoliko prijeđenih kilometara ga možete "osjetiti" u milimetar gdje počinje, a gdje završava tako da je manevriranje lako, a provlačenje kroz uže prostore iznenađujuće precizno. Naravno da bi bilo još bolje da ga opremite senzorima za parkiranje tijekom vožnje unatrag, ali uz dobro pogođenu veličinu retrovizora doista vrlo lako možete odrediti gdje završava zadnji kraj.
Testni primjerak je bio opremljen 1.6 dizelskim agregatom od 114 ks koji se za ovaj petometarski dostavnjak pokazao kao pun pogodak. Kvalitetno odrađuje svoj posao i pri najvećim opterećenjima, a jedino što mu možete predbaciti je nešto veća buka pri višim brzinama.
Udoban za vožnju
Osim po gradu, kombi smo testirali i na dužoj relaciji gdje se pokazao jednako kvalitetan kao i u gradu. Sjedala i vozačka pozicija ne zamaraju čak ni u duljoj vožnji, a kompaktan izgled i ne pretjerana visina (1,92 m) ga čini imunijim na bočne udare vjetra. U konačnici nam je prosjek testa završio na respektabilnih 7,8 litara (dvaput smo provjeravali) što će sigurno biti još jedan mamac za potencijalne kupce.
Ukratko, Vito je još jednom dokazao da Mercedes doista u svakoj klasi ima svog "konja" za utrku, a uz cijenu od 215.000 kn, 100 posto povrat PDV-a i porezno priznati trošak taj konj više nije tako nedostupan ni za naše male poduzetnike.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE Vrsta motora: Turbo diesel Obujam motora: 1598 ccm Broj cilindara: 4 Snaga u KS: 114 KS pri 3800 o/min Snaga u kWh: 84 kWh pri 3800 o/min Okretni moment: 370 Nm pri 2000 o/min Mjenjač: 6 stupnjeva Ubrzanje 0-100 km/h: 9,5 s Maksimalna brzina: 182 km/h Potrošnja (grad): 8,5 l/100 km Potrošnja (otvorena cesta): 5,6 l/100 km Potrošnja (test): 7,8 l/100 km