Iako na Zagreb Auto Show prvi puta dolazi poslovno, Schmid kaže da je kao rođeni Austrijanac Hrvatsku posjetio barem tridesetak puta. "Kad odem u mirovinu, preselit ću se ovdje. Tu imate sve, more, planine, šume, najbolju klimu", govori kroz smijeh.
27 godina u autoindustriji
Na funkciju drugog čovjeka Hyundaija u Europi Schmid je imenovan prije godinu dana, a u njegova zaduženja spada definiranje poslovnog smjera kompanije i nadzor prodaje, marketing i operativa koja se odnosi na korisničku podršku za europsko tržište. U Hyundai je stigao 2013. godine, na mjesto direktora prodaje, a prije toga 27-godišnju karijeru u menadžmentu i marketingu u autoindustriji gradio je u kompanijama poput BMW-a, Opela i Mitsubishija.
Njegova prva godina na novoj poziciji bila je i dobra godina za Hyundai. U 2015. godini prodaja u Europi je rasla 10,9 posto u donosu na prethodnu, a Hyundai je na Interbrandovoj listi najvrednih brendova skočio na 39. mjesto s procijenjenom vrijednosti od 11,3 milijarde dolara i pozicionirao se kao sedmi u globalnoj autoindustriji.
"U ovom trenutku, zahvaljujući strategiji povezivanja s kupcima i približavanju njihovim potrebama, Hyundai je najbrže rastući brend na svijetu", kaže Schmid. “Cilj nam je da u kategoriji zadovoljstva kupca Hyundai u sljedećih pet godina bude na prvom mjestu. Osobno, iako Tesla Motors ima drugačiji biznis model, pažljivo pratim ono što rade. Njima je kupac u fokusu”, kaže.
Preuzimanje vodstva u segmentu
Od noviteta na izložbenom prostoru Hyundaija u oči upada novi model Ioniq, novi Hyundaijev eko auto koji je svjetsku premijeru imao prije mjesec dana na salonu u Ženevi, a na tržište dolazi krajem godine. Riječ je prvom modelu na svijetu koji će se proizvoditi s tri opcije električnog pogona: hibridnim, plug-in i električnim pogonom.
“U uvjetima strmoglavog pada cijene nafte teško je reći što će dalje dešavati u budućnosti”, kaže Schmid, “jer većina ljudi mnogo više vodi računa o isplativosti nego o ekologiji. Međutim, prve reakcije na Ioniq su fantastične. U ovoj fazi radimo reviziju biznis modela i računamo da će na europskom tržištu već sljedeće godine biti oko 25.000 Ioniqa", kaže.
"Kada izlazite s nečim novim, svi se pitaju koliko je proizvod dobar i pouzdan, stoga ćemo ići s najboljim uvjetima jamstava u Europi". Iako još nema službene potvrde, prema njihovim sadašnjim kalkulacijama, Schmid kaže da će se cijena Ioniqa kretati oko 26 tisuća eura za model s punim paketom opreme. "U već vrlo zaoštrenoj borbi na tržištu - u roku od tri godine na tržištu će biti već četrdesetak električnih i hibridnih modela – Hyundai s ponudom sve tri opcije cilja na preuzimanje vodstva u segmentu automobila na alternativni pogon.”
O ekologiji se pazilo i prilikom osmišljavanju unutrašnjosti, korištenjem recikliranih ili ekološki prihvatljivih materijala u interijeru koji ujedno smanjuju težinu automobila.
Ista vozna svojstva kao normalni auti
“Kada smo razvijali Ioniq, osobito se vodilo računa o performansama tako da njegova vozna svojstva ni po čemu ne zaostaju od normalnih automobila", objašnjava Schmid. Prema tehničkim specifikacijama, Ioniq ima koeficijent aerodinamike 0.24 Cd koji ga svrstava u sam vrh segmenta, a posebnost je i mjenjač s dvije spojke umjesto CVT mjenjača, koji je standard u električnim i hibridnim vozilima.
Hibridni i električni modeli na tržište dolaze krajem ove godine, a plug-in izvedba u proljeće 2017. Hybrid i Plug-In Hybrid modeli imaju novi četverocilindrični Kappa 1.6 pogonski sklop s izravnim ubrizgavanjem, koji razvija 104 KS, električni motor od 43 KS, odnosno 32 kW, šest brzina i pogon na prednje kotače. Izvedba na električni pogon će imati električni motor s 118 KS i domet od 250 kilometara, a predviđena je funkcija brzog punjenja od 24 minute na 80 posto od punog kapaciteta baterije. Plug-in koji dolazi sljedeće godine, imat će isti benzinski motor te električni motor s 60 KS odnosno 45 kW te emisiju CO2 od 32 g/km, a domet baterije bit će oko 50 kilometara.
Autoindustrija nikad neće biti sto posto ekološki prihvatljiva, kaže
O ekologiji se pazilo i prilikom osmišljavanju unutrašnjosti, korištenjem recikliranih ili ekološki prihvatljivih materijala u interijeru koji ujedno smanjuju težinu automobila. "Iskreno, autoindustrija nikad neće biti sto posto ekološki prihvatljiva, za proizvodnju treba energije. Međutim, svi vodeći proizvođači danas vode računa o okolišu", kaže Schmid, te dodaje da se Hyundai i u proizvodnji nastoji u najvećoj mogućoj mjeri implementirati ekološki prihvatljive tehnologije.
Kako kaže, u proizvodnji koriste reciklirani čelik, vjerojatno su jedini proizvođač automobila na svijetu s vlastitom čeličanom, a razvili su vlastite procese kako bi reciklirani čelik bio jednake kakvoće kao i novoproizvedeni.
Dizel skandal
Dizel skandal u Volkswagenu koji je izbio prošle godine, s lažiranjem rezultata emisija ispušnih plinova, pogodilo je cijelu autoindustriju. "Svi proizvođači našli su se pod pritiskom. Državna tijela u Njemačkoj i Francuskoj pponovno su počele provjeravati sve podatke, što je predstavljalo ogroman dodatni posao i velike količine papirologije. Morali smo dostavljati i dokumentaciju koja je, ustvari po svojoj prirodi potpuno povjerljiva. Osim toga, države su postale mnogo osjetljivije na probleme s emisijama CO2".
U državama poput Francuske i Velike Britanije, dizel skandal je jako odjeknuo, a dionice Volskswagena su dramatično pale. No u mnogim drugim državama, poput Hrvatske, dizel skandal nije predstavljao nikakav utjecaj, objašanjava.
"Nitko od nas ne zna koja će tehnologija biti tehnologija budućnosti"
Na koncu, Schmid kaže da je dizel skandal u autonidustriju donio novi izazov koji će potaknuti bržu promjenu fokusa na nove tehnologije. "Norveška namjerava zabraniti prodaju benzinskih i dizelskih vozila do 2025. godine, to je samo devet godina od danas, a Danska, Finska i Nizozemska također razmatraju donošenje takve odluke."
"To je vrlo izazovno jer nitko od nas ne zna koja tehnologija će biti budućnost. Imate električne automobile, a prisutan je i veliki hype oko Tesle, no svi znamo da još uvijek nemamo tehnologiju baterija s kojom ćemo postići učinkovitost kakvu danas imaju obični automobili."
"Osobno, proučavam ovo što Tesla radi, koji ima potpuno drugačiji biznis model. Kupac je u središtu procesa. Možda je to budućnost. Možda u budućnosti nećemo trebati prodavače, nego samo nekoga tko će davati sve informacije koje su kupcima važne. Zatim kupac odabire što želi", zaključuje.