Opće je poznato da Kia proizvodi sve bolje i atraktivnije modele; Rio, Ceed, Sportage i na kraju Sorento su sve modeli koji osim vanjštinom pozornost plijene izrazitom kvalitetom, sedmogodišnjim jamstvom i solidnim držanjem cijene rabljenih vozila.
Novi Sorento kao perjanica ponude nastao je sa željom proizvođača da napadne najopasniju europsku konkurenciju - BMW X3, Audi Q5 i Mercedes GLC. Težak zadatak za Korejce, ali ne i nemoguć, no krenimo redom.
Prostran i velik
Dizajnerski je Kia kao i u svim ostalim segmentima daleko odmakla od svojih početaka pa je tako i Sorento izrazito lijep SUV koji ne skriva da je nastao na podvozju monovolumena (Kia Carneval). Peter Schreyer, glavni Kijin dizajner, još jednom je napravio odličan posao.
Velika kromirana prednja maska, predimenzionirane maglenke i široko razmaknuta prednja svjetla bi na nekom automobilu izgledala kao kič, ali ovdje izgleda jako dobro. Silueta automobila donekle smiruje strasti prednjeg kraja (što i dolikuje obiteljskom SUV-u) te lagano podsjeća na Audi Q7 prijašnjih generacija. I dalje tu u prvi plan upadaju veliki aluminijski naplatci i kromirani pragovi, ali je sve to smirenije i više u obiteljskom tonu. Novi Sorento je u odnosu na prethodnika sada 95 mm duži te nešto niži i širi, čime na cesti ostavlja dojam mnogo većeg automobila u odnosu na konkurenciju koju napada. Da to nije samo privid postaje jasno čim se uđe u automobil; Sorento je doista prostran i velik te u njemu nikome neće nedostajati mjesta. Dvoje odraslih, troje (recimo to malo življe) djece i pas s krizom identiteta (misli da je mnogo manji nego što jest pa se tako i ponaša) se najnormalnije smještaju u ovaj doista (znam da sam to već napisao, ali je potrebno još jednom naglasiti ) prostrani automobil.
Iznimno bogato opremljen
Vozačko okruženje se na prvu može učiniti minimalističkim (prije svega zbog malog optičkog trika gdje je cijela prednja ploča pomalo zaobljena), ali kad počnete otkrivati što vam je nadohvat ruke, čuda neće prestajati. Testni Sorento je bio opremljen najluksuznijim paketom opreme pa su u sklopu toga uključena i odlična elektronički podesiva kožnata sjedala (grijana, hlađena i ventilirana), kožom presvučene stranice vrata, odlična tkanina, multifunkcionalni display, dvozonska klima, panoramski krov, svi mogući senzori (parking s kamerom za vožnju unatrag, za kišu, za mrtvi kut, za promjenu vozne trake, signalizacija prepreke na cesti, 360 pregled…). Popis opreme je doista dugačak i već dugo nismo testirali automobil koji je bio toliko bogato opremljen.
Galerija
Vozačka pozicija je klasična SUV-ovska, povišeno sjedalo, dobra preglednost, iznenađujuće dobro profilirano vozačko sjedalo te relativno mali upravljač se fantastično nadopunjuju pa smo tijekom gradske vožnje često imali osjećaj mnogo manjeg automobila. Odličnoj preglednosti doprinose i doista veliki bočni retrovizori a ako vam i to nije dosta uvijek možete po potrebi uključiti prednju ili zadnju kameru ili čak 360 pregled. Načelno vam to u vožnji doista neće trebati ali je fora za fascinirati suputnike, jalne poznanike ili curu kada tati uzmete auto za izaći van.
Sjajne tehničke karakteristike
Dizelski pogonski agregat od 2.2 litre i 200 KS nadopunjen odličnim bestrzajnim 6-brzinskim automatskim mjenjačem i stalnim pogonom na sve kotače (postoji čak i blokada diferencijala) pokreće gotovo dvije tone težak Sorento do maksimalnih 198 km/h uz pristojno ubrzanje od 9.7 s do 100 km/h. Mjenjač povremeno pokazuje znakove neodlučnosti ali to na 200 KS ne znači puno tako da većina vozača to neće ni primjetiti, zamjerku bi jedino uputli na izgled ručice mjenjača koja bi po našem mišljenju mogla biti dizajnerski atraktivnija te ovako pomalo kvari vizualni dojam inače vrlo lijepe unutrašnjosti.
U praksi tehničke karakteristike izgledaju mnogo bolje nego na papiru jer je Kia u vožnji izrazito brza, tiha i mirna, okretnog momenta ima napretek te je jednostavno nevjerojatno kako se ovako veliki automobil može tako bešumno voziti. Do nekih otprilike 170 km/h automobil je izrazito tih i tek preko toga do izražaja ipak dolazi ne baš jaka aerodinamična svojstva pa je i buka nešto viša, ali i dalje je to u samom vrhu klase. U zavojima se Sorento drži jako dobro, bez pretjeranog naginjanja karoserije, a dobrom držanju ceste pomažu i 19 cola gume koje su se pokazale odličnima kako na suhoj tako i na mokroj podlozi. Još jedna stvar za pohvaliti su doista odlična xenon svjetla koja noć pretvaraju u dan ili nešto jako slično tome.
Iako terenska vožnja nije prioritet ovom automobilu (prvenstveno zbog guma) visoka udaljenost od poda i solidan 4x4 pogon će vas izrazito lako odvesti do bilo kojeg neasvaltiranog odredišta, šumske kolibe ili polu zametenog skijališta bez da ćete imati potrebu za uključivanjem reduktora.
Suputnici na svim sjedalima također uživaju, mjesta ima i više nego dovoljno, klimatizacija radi odlično na stražnjem dijelu automobila a jedini tko bi se eventualno mogao malo požaliti su putnici na 3 redu sjedala koja su ipak malo manja i relativno neudobnija, i da…Sorento ima mogućnost podizanja još dva dodatna sjedala u prostoru velikog prtljažnika.
Bespogovorno izvan konkurencije
Nakon sedmodnevnog druženja s novim Sorentom još jednom se pokazalo da je Kia opravdano jedan od najbrže rastućih automobilskih brendova. Njihovi automobili jednostavno niti u jednoj pojedinačnoj stvari nisu najbolji, ali su u kompletu bespogovorno izvan konkurencije.
Ovako opremljena Kia Sorento uz klasično Kijino sedmogodišnje jamstvo (ili 150,000 km) i izrazito nisku prosječnu potrošnju za takvo vozilo (prosjek testa 8.4 litre) jednostavno nema pravu konkurenciju u svojoj klasi, te je SUV kojeg doista bezrezervno možemo preporučiti svima zainteresiranima za ovakvu vrstu automobila. Ako kupujete novi automobil te klase, dugujete si barem odraditi testnu vožnju u Sorentu, nakon toga će vam sve biti puno jasnije…
Cijena je, nažalost, najveća boljka ovog proizvoda te iznosi nemalih 445.000 kuna. Puno, doista je, ali ako ste već spremni izdvojiti takvu sumu novca za ovakav tip automobila, teško ćete naći išta bolje.