Njihova prijašnja uzdanica GLK jednostavno nije imala šarma, snage niti ljepote da se nametne gore spomenutima pa je u cijelosti novokonstruiran nasljednik bio logičan korak naprijed.
S obzirom na to da u Mercedesu ovaj put ništa nisu htjeli prepustiti slučaju, na naše tržište je upravo stigao i GLC Coupe kao rukavica u lice BMW-u X4.
Naglašen sportski izgled
Iako općenito prevladava mišljenje da je proizvodnja coupea zapravo vrlo jednostavna (otpiliš krov običnom modelu, malo ga zakosiš prema kraju i eto novog modela), GLC Coupe je viši, širi i duži od klasičnog GLC-a što je za posljedicu dobilo naglašeni sportski izgled (ipak je ovdje riječ o coupeu ) uz zadržani isti međuosovinski razmak od 2,87 m.
No krenimo od početka, GLC Coupe je izrazito atraktivan automobil. Dok se za njegova većeg brata (GLE Coupe) zna reći da je pomalo razmetljiv svojim izgledom, GLC Coupe je sušta suprotnost. Bočna coupe silueta, AMG optic paket, 19-inčni naplatci, decentna količina kromiranih detalja, masivan, ali elegantan stražnji kraj… sve je uštimano točno onoliko koliko je potrebno da bi automobil izgledao apsolutno fantastično. Dok pogledom pratite bočne linije, nikada nećete pomisliti kako je nešto neskladno ili čudno "nalijepljeno" (česti komentar na neke coupeove koji nastaju na podlogama klasičnih linija). Čak i oštri zagovornici konkurentnih modela ne mogu ne priznati da je GLC Coupe trenutačno jedan od najljepših predstavnika klase, a komentari koje smo dobivali za vrijeme testa samo potvrđuju tu tvrdnju.
'C-ovska' unutrašnjost
Unutrašnjost je klasična "C-ovska" koju je prvo preuzeo GLC, pa tako sada i GLC Coupe. O unutrašnjosti C klase se već naveliko pisalo tako da se ovdje nema što nadodati; decentni minimalizam, 100 posto funkcionalnost, filigranska završna obrada i kvaliteta materijala zbog koje biste poželjeli živjeti u automobilu. Testni model je bio "napucan" opremom pa je tako središnja konzola umjesto u sjajnoj plastici presvučena mat drvom, odlična sportska kožnata sjedala koja su tako ugodna na dodir da iz njih jednostavno ne želite izaći, atraktivni opšiv bijelim koncem, stranice vrata obložene kožom i već prije spomenutim mat drvetom…
Priča se nastavlja s malo debljim, izrazito direktnim i odlično odmjerenim multifunkcijskim upravljačem, apsolutno fantastičnim audiosustavom i već naveliko poznatim centralno postavljenim ekranom preko kojega upravljate sa svim postavkama automobila (a ima ih doista mnogo). Klima, audiopostavke, navigacija, postavke motora, postavke ovjesa, ambijentalna rasvjeta, vanjska rasvjeta, sigurnosne postavke, vozne statistike i još nebrojeno mnogo detalja, sve dostupno na jednom mjestu te upravljivo preko touch pada na centralnoj konzoli.
Instrumenti ispred vozača su također preuzeti iz C klase te iako im se nema što za prigovoriti nekako djeluju preobično. Osobno bismo voljeli da su se u Mercedesu malo potrudili da uz ovako fantastičnu unutrašnjost, odabir materijala i odličnu ergonomiju malo dotjeraju i ovu previše običnu instrument ploču.
Nije baš pregledan straga, a niti visoki putnici neće uživati...
Nakon što smo se nauživali pogleda na unutrašnjost, s nestrpljenjem smo odlučili što prije isprobati vozne osobine ovog Mercedesa. Našu žurbu za testnom vožnjom su zlobnici u redakciji komentirali željom da privučemo što više zavidnih i čeznutljivih pogleda, ali čvrsta novinarska profesionalnost i želja za gore navedenim su nas spriječili da im protuargumentiramo…
Jednostavno sjedamo, na gumb palimo automobil i krećemo…
Galerija
Prvo što pada na pamet je da GLC Coupe nije baš pregledan kao što bi se od mini SUV-a očekivalo. Coupeovske linije su djelomično uzele danak na preglednosti sprijeda te gotovo potpuno oduzele preglednost straga. Koso postavljeni krov na koji se nastavlja malo stražnje staklo jednostavno ne daju osjećaj da realno znate što se iza događa. Za parkiranje je tu od pomoći neizostavna parking kamera i odlični park pilot 360 sustav, ali pri vožnji ste osuđeni na bočne retrovizore i vlastitu percepciju prostora oko i iza vas. Međutim, bočni retrovizori bi doista trebali biti veći te je ovako potrebno neko dulje vrijeme prilagodbe da se potpuno opustite u gradskoj vožnji. Nakon desetak kilometara stvari napokon sjedaju na svoje mjesto, ali je vrijeme prilagodbe na preglednost, ocjenu gabarita (gdje završava prednji kraj, a gdje zadnji) ipak veće nego što je to uobičajeno.
Kada već pišemo o sjedanju na svoje mjesto, oni koji neće biti oduševljeni sa sjedenjem su srednje do viši putnici na stražnjim klupama. Iako u širinu mjesta ima napretek, mjesta za noge također, a odlična trozonska klima fantastično hladi stražnji dio, ono čega nema je - visine. Već će srednje visoki putnici doticati glavama oblogu krova, a svi viši od 1,75 će dobiti ozbiljno uklještenje vratnih kralježaka na duljim putovanjima. Ukratko, straga mjesta za visoke jednostavno nema i ne postoji pozicija osim poluležeće koju je moguće zauzeti za bilo kakvu dulju i ozbiljniju vožnju.
...ali vozač itekako hoće
I dok su testni putnici na stražnjim sjedalima negodovali, vozaču (u ovom slučaju potpisniku ovih redaka) doista nije ništa nedostajalo. Za to je prije svega zaslužan odličan zračni ovjes, dobro pogođen međuosovinski razmak kao i poznati 220 d pogonski agregat od 170 KS uparen s odličnom 9-brzinskom automatikom i pogonom na sva četiri kotača.
Vožnja gradom je prava pjesma zahvaljujući velikom okretnom momentu (400 Nm) i munjevitom automatskom mjenjaču koji se u svakom trenutku nalazi u optimalnoj brzini, a za nagla ubrzanja i šaltanje do tri niže je dovoljan djelić sekunde. Što se tiče guma, 19” gume imaju dovoljno mesa da felge ne stradavaju na višim rubnicima, a zračni ovjes potpuno neutralizira sve rupe na koje nezaobilazno tu i tamo nailazite. Uz sve to GLC coupe ima apsolutno senzacionalnu zvučnu izolaciju tako da se inače brundavi 220d u unutrašnjosti kabine jedva čuje ili da budemo precizniji, čuje se upravo onoliko koliko treba.
Na zavojitim cestama se osjeti težina i visina vozila kao i nešto veće naginjanje karoserije, ali mnogo manje nego na klasičnom GLC-u. Coupe je mnogo stabilniji, reaktivniji i precizniji pri ulascima u zavoje te dopušta veću dozu agresivnosti. Ovjes odlično odrađuje svoj posao uz pružanje solidnih povratnih informacija preko prilično direktnog upravljača a mod sport + vam je u takvim situacijama najdraži dodatak (iako postoji još i sport, comfort i eco mod). Prilikom pretjerivanja na duljim brzim zavojima teško se oteti dojmu da su podvozje, mjenjač, kočnice i upravljač složeni za mnogo veću snagu od 170 KS tako da stalno imate osjećaj kako su stvarni limiti automobila mnogo viši od onoga što vi postižete. Daleko od toga da je GLC Coupe spor, 210 km/h maksimalna brzina i 8,3 sekunde do 100 km/h uz stalni pogon na sva četiri kotača je podatak kojeg se ne bi sramili ni mnogo više sportski automobili, a kad tome dodate i prosječnu potrošnju na testu od sedam litara, onda shvaćate da je 220d ipak jako dobar izbor. U ponudi su još 250d od 201 KS i 500Nm okretnog momenta kao i dva benzinca, a navodno i AMG uskoro stiže u ponudu. Osobno bismo u GLC Coupeu voljeli vidjeti i novi 220d agregat koji se ugrađuje u E klasu, ali za sada nema indicija da bi se to moglo dogoditi.
Automobil za one koji žele biti drugačiji
Mercedes GLC Coupe spada u klasu automobila koja se ne kupuje razumski. To nisu automobili čiju priču počinjete s klasičnom krilaticom forumskih ili Facebook komentatora: "za taj novac mogu kupiti…".
Takvi automobili nisu najfunkcionalniji (ako tražite funkcionalnost tada je GLC mnogo razumniji izbor zbog većeg prtljažnika, iskoristive stražnje klupe, bolje preglednosti i u konačnici osjetno niže cijene), nisu najbrži, određenoj publici nisu čak ni lijepi, a svakako nisu ni najjeftiniji. Međutim, ako želite biti drukčiji od većine sudionika na cesti, ako vam je izgled automobila prioritet, ako uživate u ljepoti linija i nemate straha biti zamijećeni (u GLC Coupeu ćete svakako biti jaaako zamijećeni) tada je GLC Coupe za vas razumska kupnja. Tada argument o cijeni testnog modela od 680,000 kuna do registracije nije glavni nego je glavna samo činjenica da ste našli svoj dio svemira tj. ceste koja je baš savršena za vas i vaš SUV coupe.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
Raspored cilindara/broj - 4 redna Ukupni obujam (cc) - 2143 Snaga motora (kW pri okretaja u minuti) - 125 /3000–4200 Okretni moment (Nm pri okretaju u minuti) - 400/1400–2800 Omjer kompresije - 16.2: 1 Ubrzanje 0-100 km/h (s) - 8.3 Maksimalna brzina (km/h) - 210 Razred emisija - Euro 6 Gorivo - Dizel Kapacitet spremnika/s rezervom (l) - 62/7 Potrošnja goriva, gradska vožnja (l/100 km) [3] - 6.2–5.7 Potrošnja goriva, izvangradska vožnja (l/100km) [3] - 5.0–4.7 Potrošnja goriva, kombinirana vožnja (l/100km) [3] - 5.4–5.0 Emisija CO2 (g/km), kombinirano [3] - 143–131 Cd vrijednost - 0.31 Pogon i mjenjač: Sustav pogona - Stalni pogon na sva 4 kotača Prijenos - 9G-TRONIC automatski Ovjes: Prednja osovina - Multilink Stražnja osovina - Multilink Kapacitet prtljažnika (VDA) (I) [4] - 500–1400 Krug okretanja, promjer(m) - 11.80