U njemu se krovno tijelo automobilistickih sportova ogradilo od same nesrece, isticuci da nisu slabi sigurnosni uvjeti uvjetovali nesrecu.
Podsjetnik, francuski vozac Marussije Jules Bianchi tesko je nastradao u utrci za Veliku nagradu Japana 5. listopada kada se nesretnim spletom okolnosti zabio u dizalicu koja je izvlacila bolid Adriana Sutila.
Bianchi je nakon nesrece proveo mjesec i pol dana u umjetno izazvanoj komi i tek je nedavno prebacen u Nicu gdje nastavlja sa lijecenjem, ali njegovo je stanje i dalje kriticno.
U izvjestaju stoji da je Bianchijev bolid tezine 700 kilograma udario dizalicu tesku 6500 kilograma brzinom od 126 km/h.
"Sutilov bolid je bio u procesu izvlacenja sa staze mobilnom dizalicom kada je Bianchi prisao sektorima 7 i 8, koji su dio linije T7 gdje se obavljalo izvlacenje. Sektori 7 i 8 su bili pod zutim zastavama. Bianchi nije dovoljno usporio kako bi izbjegao gubitak kontrole na istom dijelu staze kao i Sutil. Ako vozaci reagiraju u skladu s odredbama ponasanja pod zutim zastavama, onda nijedan natjecatelj niti sluzbenik ne bi smio biti doveden u neposrednu fizicku opasnost", stoji izmedu ostalog u FIA-inom obrazlozenju.
//www.dailymotion.com/embed/video/x27dq3a
U FIA-inom odboru koji je istrazivao nesrecu bili su izmedu ostalih i bivsi sefovi Mercedesa, odnosno Ferrarija Ross Brawn i Stefano Domenicali, kao i bivsi F1 vozaci poput Emersona Fittipaldija i Alexa Wurza.
U izvjestaju se takoder istice da je mozda sustav kocenja u bolidu sprijecio Bianchija da zaustavi motor.
"Tijekom dvije sekunde kada je Bianchijev bolid izletao, pritiskao je gas i kocnicu, koristeci oba stopala. To je osmisljeno da bi se motor iskljucio, ali je obrtni moment na sve utjecao posto on kontrolira sistem zadnjih kocnica. Marussia ima jedinstven dizajn tih kocnica koji nije kompatibilan s tim podesavanjima. Cinjenica da taj sistem nije iskljucio motor, sto je vozac trazio, mozda je utjecala na jacinu udara, ali to nije moguce potvrditi sa sigurnoscu", dodaje se u FIA-inom izvjestaju.