Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Tko bi rekao

Neki nas mirisi uvijek podsjete na bolja vremena, a to je sada i znanstveno dokazano

Miris te može podsjetiti na djetinjstvo ili na neka loša vremena

Baš kao što nas neki parfem podsjeti na drugo razdoblje u životu kad smo ga nosili, tak nas i miris određenih kolačića podsjeti na Božić ili pak djetinjstvo. Neke stvari pamtimo po prizorima, a neke po mirisima. Bustle donosi koji su razlozi tome i vrlo su logični.

Za sve je kriv naš mozak

Znanost kaže kako do povezanosti mirisa i nostalgije dolazi zbog toga što naš mozak pamti određene stvari upravo po mirisu i onda nas miris podsjeti na neka druga vremena jer je spremljen u dugoročno pamćenje. Upravo nas zato toliko miris podsjeća na druge stvari.

Veza između mirisa i nostalgije je toliko jaka da te može natjerati da kupiš neku stvar koju inače ne bi kupila, ali si zbog mirisa razdragana i popustljiva. Za sve ja kriv naš mozak koji se vezao uz određeni miris i koji onda utječe na tvoje emocije.

Mirisi nas najčešće vraćaju u djetinjstvo. Istraživanja su pokazala kako se mladi, ali i stariji ljudi lakše prisjete nekih uspomena ukoliko ih na njih podsjeti miris. S druge strane, postoje i mirisi koji nas, na primjer podsjećaju na prekid s bivšim partnerom, kao i oni koji izazivaju migrenu jer su povezani s negativnim iskustvima.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr