unatoč pandemiji /

RTL-ova ekipa je krenula u inozemnu turističku patrolu: Prva stanica je Neum, gradić u kojem cvjeta turizam

Lani su im sezonu uz domaće spašavali i Srbi kojima su bile zatvorene granice prema Crnoj Gori i Grčkoj

17.7.2021.
7:30
VOYO logo

Druga je pandemijska turistička sezona, a među ljetnim destinacijama konkurencija je nikad veća, jer su i rupe u proračunima sve dublje.

Stoga je RTL-ova ekipa krenula u inozemnu turističku patrolu. Prva stanica je Neum, jedini bosansko- hercegovački gradić na obali u kojem unatoč pandemiji cvjeta turizam. 

Da je barem koji kilometar duža - reći će svaki od kupača na bosansko-hercegovačkoj rivijeri jer su gužve u moru, na plaži i na svakom koraku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Svaku godinu kako dolazim sve je bolje i bolje. I čišći grad i ljepši grad, ja sam prezadovoljan. Sve je podnošljivo za naš budžet, za naša lična primanja", kaže Mufiz Suljić iz BiH.

"Volim i sad Makarsku..Crna Gora, Budva, Bečići, Rafajilovići jako je dobro, ali Neum ništa manje ne zaostaje. Neum se gradi znači baš sam se iznenadila i oduševila", kaže Tajma Bemen iz Švedske.

"Bili smo u Hrvatskoj, ali sada smo se odlučili da u Neum dolazimo. Pa i cijene nisu nešto strašne, odgovarajuće, ljubaznost, lijepo more, lijep narod", kaže Ramzija Delić, iz BiH.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Hoće li biti išta od sezone? /

Direktor dubrovačkog hotela za RTL Danas: 'Čekamo Borisa Johnsona da se obrati javnosti i pusti Britance'

Image
Hoće li biti išta od sezone? /

Direktor dubrovačkog hotela za RTL Danas: 'Čekamo Borisa Johnsona da se obrati javnosti i pusti Britance'

Lani su im sezonu uz domaće spašavali i Srbi 

Državljani BiH kao i lani i ove su godine izabrali Neum jer ljetuju u svojoj državi, pa ne trebaju testove ni covid putovnice.

"Za sada domaći gosti, s time da ima nešto gostiju iz ostalih dijelova, ima nešto Poljaka, ima nešto Čeha, pa ima nešto i Slovenaca", objašnjava Andrija Krešić, direktor Ureda TZ Hercegovačko-neretvanske županije.

Lani su im sezonu uz domaće spašavali i Srbi kojima su bile zatvorene granice prema Crnoj Gori i Grčkoj. Covid je potpuno promijenio pravila. "Do pojave ove pandemije u Neumu je bilo gostiju iz svih zemalja Europe pa i svijeta, dakle otprilike jedno 70-ak posto je bilo stranih gostiju", kaže Krešić.

U lani otvorenom i jednom od najluksuznijih hotela u Neumu kažu kako su im i cijene adut jer su u srcu sezone oko 25 posto jeftiniji od sličnog tipa smještaja primjerice u Makarskoj.

"Gro svega su individualci, dakle iz Bosne i Hercegovine i iz Srbije i dijaspora dakle koji evo došli malo na odmor, koji su došli tu kući pa provedu pet – šest dana na moru", kaže Darijo Maslać, direktor prodaje i marketinga hotela u Neumu.

Ali, nisu ni cijene jedina prednost Neuma. "Neum je još uvijek očuvan, dakle prirodno očuvan, nije toliko izbetoniziran", tvrdi Maslać.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gostiju iz Hrvatske baš i nemaju osim onih u tranzitu

U gradu od 3 tisuće stanovnika, ima oko 20 tisuća turističkih kreveta od čega je 17 tisuća u privatnom smještaju. Najjeftiniji apartmani u Neumu mogu se pronaći iznad magistrale gdje im se cijene kreću već od oko 50-ak eura, no što se spušta bliže moru i cijene su više, tako da je prvi red u more negdje od 120, 130 eura, ovisno o komforu i uređenju same smještajne jedinice.

Gostiju iz Hrvatske baš i nemaju osim onih u tranzitu, koji se zaustave jesti privučeni pristupačnijim, a bogatim ribljim i mesnim menijem, ali i specijalitetima koji se ne mogu naručiti u Hrvatskoj.

"Ipak bi riblje specijalitete izdvojili, najčešće onako šanpjer, škrpina, hobotnica, lignje... Prstaci su traženi, ali smo i mi također ograničeni s količinama i jednostavno ne možemo, ne možemo svih uslužiti", kaže Marija Njavro, voditeljica obiteljskog restorana u Neumu.

Težak pronalazak parkinga i prosječno čekanje od sat vremena na granici za ulazak u Neum za one koji su ovdje pronašli ljetnu oazu ipak se isplate

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo