Zagreb je prvi grad izvan SAD-a u kojem je predstavljen električni auto Tesla Model 3, a naš Dario Todorović prvi je novinar u Europi koji ga je provozao.
To je najiščekivaniji auto godine jer svijet je Elona Muska zatrpao narudžbama. Kako i ne bi kad je najavio da je to prvi električni high tech luksuzni auto za mase. Osnovni model koštat će oko 220.000 kuna i najjeftiniji je Teslin automobil dosad.
Velika prekretnica u povijesti automobilizma. Luksuzni električni
auto za mase - tako je barem Tesla 3
pompozno najavljena. Djeluje jako futuristički,
ali od budućnosti koja je samo na dan stigla u Zagreb
očekivali smo ipak više. Na kokpitu samo jedan tablet - i to
je sve.
"Ovo je svojevrsni zen pristup i to je jedna tranzicija prema potpuno autonomnim volanima kad nećete imati ni volan. Niti konzolu niti bilo što vezano za volan", kaže Igor Kolovrat.
Auto nije registriran za vožnju u Europi, pa je testni poligon moralo biti parkiralište za našeg reportera. Srećom - bilo je prostrano i poluprazno.
Ono što mnoge zanima je ipak koliko brzo ovaj automobil može ići.
A njegov tvorac kaže: ''Pet i pol stotinki do stotke. Ali ima i performans verzija koja do stotke ide za 2,9 sekunde''.
U Americi osnovna verzija košta 35 tisuća dolara, što je oko 220 tisuća kuna. U Europi će koštati 35 tisuća eura plus lokalni nameti. Onaj tko će htjeti natrpati najjaču opremu, morat će iskrcati čak do pola milijuna kuna.
Ali sve zanima može li se autom do mora, recimo barem do Splita. Službeno - jednim punjenjem dobacuje 500 kilometara. No, sporijom vožnjom može se preći i 700.
Prošle su dvije godine otkad je Elon Musk predstavio ono što je sam nazvao revolucijom. Svijet se polakomio i prije samog predstavljanja. Planule su narudžbe - do danas njih čak 400 tisuća, ali Europa će na svoje primjerke čekati možda i do idućeg ljeta. Danas, u 2018. Hrvati su i dalje većinom nepovjerljivi i prema električnim autima i prema ekscentričnom Musku.
"Troškovi vožnje ovog vozila nije sadržana samo u cijeni benzina koju vi štedite. Ovdje nemate ulja, nemate filtera, nemate ništa od servisa od kojih auto industrija živi", kaže Kolovrat.
Igor i njegov tim uspjeli su izlobirati da Hrvatska, kao zemlja Nikola Tesle bude prva država izvan Amerike gdje je trica službeno predstavljena. Građani su je na Cvjetnom trgu mogli prvi put vidjeti. No, nitko ga nije smio provozati ni metar, pa sam bio zahvalan - makar na vožnji po parkiralištu.
No, hoće ovaj automobil doista i kod nas označiti neku veliku revoluciju, teško je reći. Jer hrvatski je džep dosta plitak čak i za pristupačni luksuz.