Više od 40 posto adolescenata razmjenjivalo je s drugima seksualno izazovne poruke, fotografije ili video uratke, a gotovo svaki peti to je učinio pod nagovorom ili prisilom. To su samo neki od podataka koji povodom Dana medijske pismenosti ukazuju na potrebu medijske edukacije.
Jer društvene su mreže glavni kanal informiranja mlađima od 35, a tek četvrtina građana provjerava pročitane informacije prije nego što ih podijeli.
Svaka deseta mlada osoba smatra da društvene mreže na njih utječu negativno
Medijska pismenost je nova abeceda 21. stoljeća jer virtualni je
svijet mladima itekako dio stvarnosti. Kako bi znali što je
za njih primjereno i kako reagirati ako se susretnu s
neprimjerenim, u ovoj školi provode se medijske edukacije za
mlade.
"Jako puno razgovaramo o tim temama, o nekom kritičkom pristupu
prema medijima, o količini vremena koje provode pred ekranom, o
načinima kako se zaštiti od eventualno nekakvih ružnih komentara
ili nepoznatih ljudi i tome kakve podatke smiju objavljivati
javno na internetu", objasnila je učiteljica Mirena
Maljković.
I u školi s druge strane grada uči se o medijskom svijetu. Stela Majstrović se s takvom edukacijom prvi put susrela u trećem razredu. Sada u sedmom razredu misli da je najvažnije da se ne dopisujemo s nepoznatim osobama.
Svaka deseta mlada osoba smatra da društvene mreže na njih utječu
negativno pa je ovogodišnji fokus utjecaj medija na mentalno
zdravlje mladih.
"Oni kad su na internetu, koliko god se osjećaju sami, vide koje
se sve stvari gore događaju, i onda ponekad nisu sigurni koliko
je taj sadržaj dobar, koliko je pozitivan, i koliko negativno
može utjecati na njih", kaže učiteljica Dorotea
Prenner.
Dezinformacije i govor mržnje u medijskom prostoru najveći su
aktualni problemi, ali koji se mogu ublažiti: "Nekom
kombinacijom regulative zakonskih procesa, ali još više
medijskom pismenošću. Uvijek je važno da zastanenemo i razmislimo
prije nego što podijelimo neku informaciju", rekao je
Robert Tomljenović, zamjenik predsjednika
Agencije za elektroničke medije.
Jer količina i kvaliteta sadržaja kojem smo izloženi imaju sve
veći utjecaj i na to kako se osjećamo, pa i za velike i male
vrijedi ovogodišnji slogan - Važno je kako se osjećaš s obje
strane ekrana.