najbliži nebu / Ispovijest pilota koji prevozi papu: 'Franjo uvijek sjedi naprijed, ne boji se letenja, a u avion se nerijetko ukrca zadnji'

Image
Foto: AP

Sveti Otac ima poseban tretman u zrakoplovu, ali osim toga, let se mnogo ne razlikuje od normalnih

25.11.2017.
9:34
AP
VOYO logo

Alberto Colautti često dođe bliže nebu nego drugi ljudi.

Istina, to je nešto što biste očekivali od glavnog pilota talijanskog nacionalnog avioprijevoznika Alitalije. Ali Colautti dolazi bliže nebu i na metafizičkoj razini - on redovno prevozi pape na njihova putovanja u daleke kutke svijeta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ponovo će to učiniti u nedjelju, kada će ga Franjo trebati na putu do Mjanmara.

"To je vrlo poseban let. Naravno, i velika povlastica", rekao je Colautti (56) u intervjuu za dpa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bit će mu to jedanaesti "volo papale".

"Prvi je bio s Benediktom XVI. u Benin. Večer prije bio sam pomalo uzbuđen", kazao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nervoza uoči važnih letova više ga ne muči. Sve se odvija po strogom protokolu. U pravilu, organizacija papinskih letova traje tri do četiri mjeseca.

Sveti Otac ima poseban tretman u zrakoplovu, ali osim toga, let se mnogo ne razlikuje od normalnih. "Jamčimo maksimalnu sigurnost i maksimalnu udobnost bez obzira bio u pitanju običan putnik, šef države ili papa", kaže Colautti, rodom iz talijanske Gorizije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naravno, papa ne mora na sigurnosnu provjeru kao drugi putnici. Često je zadnji koji se ukrcava u zrakoplov, ponekad i nakon što je pilot dobio zeleno svjetlo za uzlijetanje.

Suprotno većini šefova država ili vlada, papa nema svoj zrakoplov. Ne postoji papinski  Air Force One.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za letove u strane zemlje papa se tradicionalno koristi Alitalijom i to normalnim zrakoplovom bez posebnih preinaka. U povratku letom najčešće upravlja zračni prijevoznik zemlje koju je papa upravo posjetio. Tako će iz Bangladeša u Rim letjeti bangladeškom kompanijom Biman.

Colautti je katolik, ali to nije preduvjet za pilotiranje papinskim zrakoplovom. I ne sviđa mu se nadimak koji su mu dali - "papin pilot". Kaže da je u Alitaliji svaki pilot sposoban imati papu za putnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bez obzira na svoje nebeske veze, pape nisu pošteđene turbulencija. Ali svaki je dosad sigurno stigao na svoje odredište.

Colautti kaže da 80-godišnji Franjo nema straha od letenja, ali među njegovom pratnjom ima onih koji se u zrakoplovu ne osjećaju ugodno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naglašava kako je pri upravljanju zrakoplovom najvažnija hladna glava. "Ja sam mnogo smireniji u avionu nego kada dajem intervjue".

Apsolutna diskrecija je na snazi kada su papinski letovi u pitanju, pa Colautti neće otkriti što Franjo jede ili koje filmove gleda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Papa sjedi u prednjem dijelu zrakoplova, zajedno s vatikanskim državnim tajnikom kardinalom Pietrom Parolinom i svojim glasnogovornikom.

U stražnjem dijelu su novinari, a svakoga će od njih Franjo pozdraviti rukovanjem i s nekoliko riječi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Novinarima papinski let nije jeftin. Putovanje od Rima do Mjanmara i Bangladeša i natrag košta oko 4,700 eura (35,5 tisuća kuna). Njemački novinari kažu da jeftinije lete s Angelom Merkel.

Alitaliji je prevoženje pape sjajna reklama. Ali unatoč tome, ta se kompanija godinama mučila s lošim poslovanjem, a ranije ove godine morala je proglasiti bankrot. Trenutačno leti zahvaljujući zajmu talijanske vlade.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo