"Zanima me gdje mogu putovati za 500 eura?", mogla bi glasiti prva poruka turista koji izabire destinaciju koju će posjetiti. Ali, poruku možda neće proslijediti turističkom agentu, nego chatbotu, kompjutorskom programu koji će znatno brže od čovjeka obraditi podatke i dati mu povratnu informaciju odnosno preporuku, donosi agencija dpa.
"Chatbotovi mogu odgovarati na tipična pitanja i fraze koje turisti koriste. Formiraju pravilne rečenice i mogu u sekundi pronaći stotine ili tisuće letova, hotela...", kazao je Markus Schaffrin iz njemačkog Saveza za internetsko poslovanje.
Turizam je gospodarska grana koja u koju bi kompjutorska komunikacija s čovjekom, odnosno u ovom slučaju korisnikom usluga, vrlo brzo mogla "zakoračiti".
"Njihova prednost je što mogu raditi s puno ljudi", kazao je Pim Van Oerle, menadžer u Skyscanneru, tvrtki koja nudi uslugu pronalaska letova koji vas najviše odgovaraju s obzirom na unesene kriterije.
"Aplikacije za komunikaciju putem poruka su iznimno popularne. Chatbotovi odgovaraju vrlo brzo i uvijek prijateljski nastrojeno. Ostaju smireni. Na njih pritisak ne djeluje negativno i nisu pod stresom."
Predvodnici ovog dijela turističke industrije Booking.com i Tripadvisor trenutno su u fazi testiranja chatbotova.
Za sada, ipak, nisu isprogramirani na dovoljno dobru razinu. Ali mogu odgovarati na jednostavna pitanja turista.
"Za pet godina će sigurno biti moguće rezervirati putovanje pomoću chatbotova, ali i dalje će biti ljudi koji će ići u turističke agencije", kazao je Martin Keller iz tvrtke Kayak, čija platforma korisnicima omogućuje brzi pronalazak turističkih potreba.