Ali kako je student ekonomije Markus Kirjonen pokazao na svom blogu, gatesove prognoze su ispale 'sablasno precizne'.
1. Stranica za usporedbu cijena
Gatesovo predviđanje: "Biti će razvijene usluge za automatiziranu usporedbu cijena, koje će omogućavati ljudima vidjeti cijene sa više web stranica, pa će tako bez ikakvog truda moći pronaći najjeftiniji proizvod."
Što sada imamo: Možete lako pretraživati cijene na Googleu ili Amazonu i dobiti popis različitih cijena za isti proizvod. Web siteovi kao što su NexTag i PriceGrabber stvoreni su specifično za usporedbe cijena.
2. Mobilni uređaji
Gatesovo predviđanje: "Ljudi će nositi sa sobom male uređaje koji će im omogućavati da konstantno budu u kontaktu i obavljaju elektronske poslove gdje god se nalazili. Moći će provjeravati vijesti, vidjeti letove koje su rezervirali, dobiti informacije s financijskih tržišta, i raditi praktički sve na tim uređajima."
Što sada imamo: Smartphoni, a sada i smartwatchevi, rade sve to.
3. Instantno plaćanje i financijski poslovi on-line, bolja zdravstvena zaštita preko interneta
Gatesovo predviđanje: "Ljudi će plaćati svoje račune, brinuti se o svojim financijama i komunicirati s doktorima preko interneta."
Što sada imamo: Tehnologije nije još uspijela toliko promjeniti zdravstvo, ali postoje internet stranice kao što su ZocDoc koje olakšavaju pnonalazak doktora i njihovog radnog rasporeda. Sada možete posuditi novac on-line preko siteova kao što su Lending Club i lako uplaćivati novac preko siteova poput PayPal i Venmo.
4. Osobni asistenti i Internet stvari
Gatesovo predviđanje: "Biti će razvijeni osobni pomoćnici. Povezivati će i sinhronizirati sve vaše uređaje na pametan način, bilo doma ili u uredu, te će im omogućavati razmjenu podataka. Uređaj će provjeravati vaš e-mail i obavijesti, i prezentirati potrebne informacije. Kada odete u trgovinu, možete reći koje recepte želite pripremiti, a on će napraviti popis sastojaka koje trebate pokupiti. Obavijestiti će sve vaše relevantne uređaje o vašim kupovinama i rasopredu, te im tako omogućiti da se automatski prilagode onome što radite."
Što sada imamo: Google Now, pametni asistent koji radi na mobilnim uređajima, kreće se u tom smijeru. U međuvremenu, pametni uređaji kao što je Nest sakupljaju podatke o vašim dnevnim rutinama i automatski prilagođavaju kućnu temperaturu. Dobivate kupone iz trgovina na osnovu vaših prijašnjih kupnji.
5. On-line promatranje doma
Gatesovo predviđanje: "Konstantna video veza s vašim domom postati će redovita stvar, a obavijestiti će vas kada vam netko dođe u posijet a vi niste doma."
Što sada imamo: Dropcam prodaje kamere za kućni nadzor koje olakšavaju nadgledanje doma. Google je kupio tu kompaniju 2014. godine za 555 milijuna dolara.
6. Društveni mediji
Gatesovo predviđanje: "Privatne web stranice za vaše prijatelje i obitelj biti će uobičajene, što će vam omogućavati pričanje i planiranje događaja."
Što sada imamo: Siteovi društvenih medija poput Facebooka ili Instagrama u potpunosti pokrivaju to predviđanje.
7. Automatizirane promocijske ponude
Gatesovo predviđanje: "Softver koji zna kada ste rezervirali putovanje i koristi tu informaciju kako bi sugerirao aktivnosti na lokalnom odredištu. Predlaže aktivnosti, popuste, ponude i jeftinije cijene za sve stvari u kojima želite sudjelovati."
Što sada imamo: Siteovi za putovanja poput Expedie ili Kayaka nude ponude na temelju podataka o prijašnjim kupovinama. Google i Facebook oglasi mogu ponuditi promotivne oglase na temelju korisnikove lokacije i interesa.
8. Siteovi za diskutiranje o sportskim natjecanjima koja se upravo događaju
Gatesovo predviđanje: "Dok gledamo sportsko natjecanje na televizoru, možemo uživo raspravljati o onome što se događa na ekranu, kao i glasati što mislimo tko će pobijediti."
Što sada imamo: Puno nam društvenih medija to omogućuje, a glavni od kojih je Twitter. Možete komentirati sportske prijenose uživo i na sporskim internet stranicama.
9. Pametno oglašavanje
Gatesovo predviđanje: "Uređaji će imati pametno oglašavanje. Poznavati će vaše kupovne navike te će objavljivati oglase koji su usmjereni ka vašim preferencijama."
Što sada imamo: Većina on-line reklamnih službi ima ovu mogućnost, gdje oglašivaći mogu ciljati korisnike na osnovu povijesti klikanja, osobnih interesa, ili načina kupovine.
10. Povezivanje na internet siteove tijelom TV prijenosa uživo
Gatesovo predviđanje: "Televizijski prijenosi će uključivati linkove na relevantne internet stranice i sadržaj koji nadopunjuje ono što gledate."
Što sada imamo: Gotovo svaki prijenos sportske igre ima reklame koje sadrže linkove na specifične stranice. U nekim slučajevima oglasi sadrže i Twittere timova i igrača koji sudjeluju u igri.
11. Stranice za on-line diskusije
Gatesovo predviđanje: "Stanovnici gradova i država biti će u stanju raspravljati na internetu o stvarima koje utječu na njih, poput lokalne politike, gradskog planiranja ili sigurnosti."
Što sada imamo: Većina siteova za vijesti ima mjesto za komentare gdje ljudi mogu živo raspravljati, dok brojni drugi siteovi imaju forume gdje ljudi mogu pitati ili odgovoriti na određena pitanja. Twitter i Facebook igrali su veliku ulogu u političkim revolucijama u Libiji, Egiptu i Tunisu.
12. On-line strance temeljene na određenom interesu
Gatesovo predviđanje: "On-line zajednice neće se osnivati na temelju vaše lokacije, nego vašeg interesa."
Što sada imamo: postoje razne vrste on-line zajednica koje se fokusiraju na jednu temu. Brojni siteovi za vijesti šire se u posebne vertikale, nudeći detaljnije pokrivanje određene teme.
13. Softver za upravljanje projektima
Gatesovo predviđanje: "Projekt menadžeri koji žele sastaviti tim moći će otići na internet, opisati projekt, i dobiti preporuke za slobodne ljude koji odgovaraju zahtjevima."
Što sada imamo: Tone softvera o radnoj snazi u poduzetničkom prostoru revolucionarizirale su način na koji zapošljavate, osnivate radne timove i određujete radne zadatke.
14. On-line zapošljavanje
Gatesovo predviđanje: "Slično tome, i ljudi koji traže posao moći će pronaći mogućnosti za zapošljavanje na internetu objavljujući svoje interese, potrebe i specijalizirane vještine."
Što sada imamo: Stranice poput LinkedIna omogućuju korisnicima postavljanje svojih životopisa i traženje posla na osnovi individualnih interesa i potreba. Poslodavci mogu tražiti moguće kantidate na temelju njihovih specijaliziranih vještina.
15. Softver za poslovnu zajednicu
Gatesovo predviđanje: "Kompanije će se moći prijavljivati za poslove, bez obzira radilo se o građevinskom projektu, filmskoj produkciji ili reklamnoj kampanji. Ovo će biti učinkovito i za velike kompanije koje žele outsorceati posao s kojim se uobičajeno ne bave, onima koji traže nove klijente, kao i kompanijama koje nemaju već spremnog osiguravatelja određenih usluga."
Što sada imamo: Mnogi poduzetnički softveri fokusirani su na društveni aspekt, tako da korisnici mogu kontaktirati jedni druge preko svojih aplikacija i započeti konverzaciju koja može dovesti do većih projekata. Time/Tehnoklik