Službeno je: Tinejdžeri se dosađuju na Facebooku!

Tinejdžeri su dobar pokazatelj koje su stvari u trendu. Praćenje koje aplikacije koriste i kako se služe tehnologijom, može pomoći ostalima da na vrijeme uoče trendove koji su u nastajanju.

4.3.2013.
14:37
VOYO logo

Čini se da su se u posljednje vrijeme tinejdžeri malo umorili od Facebooka. Adam Ludwin nedavno je lansirao društvenu aplikaciju u formi fotoalbuma pod nazivom Albumatic. Prije lansiranja pokazao ju je grupi od 20-ak ljudi koji imaju manje od 25 godina. Većina mu je rekla da im se ne sviđa ova aplikacija na Facebooku.

"Dali su mi tipičan tinejdžerski odgovor: 'Facebook nam je dosadan'," rekao je Ludwin za Business Insider.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ne čini se da je njegova testna skupina bila loše odabrana. I izvršni direktor tvrtke Branch Josh Miller nedavno je na blogu 10th Grade Tech Trends pitao svoju 15-godišnju sestru koristi li ona još uvijek Facebook. Prema njegovim opažanjima, tinejdžeri su opsjednuti aplikacijama kao što su Instagram i Snapchat, ali ih Facebook ne zanima previše.

"Napomenula je da na Facebook pokušava ići što je rjeđe moguće", napisao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čak ni Facebookov chat više nije privlačan kao što je nekad bio. "Kad idete na Facebookov chat, ljudi s kojima ne želite razgovarati odmah žele razgovarati s vama", rekla je.

Čak je i Facebook priznao da ima problema s tinejdžerskom populacijom.

U godišnjem izvještaju 10 K, koji je Facebook predao američkoj Komisiji za vrijednosne papire i burzovni promet (SEC), stoji:

"Vjerujemo da su neki od naših korisnika, posebice naši mlađi korisnici, svjesni i da aktivno sudjeluju u drugim proizvodima ili uslugama koji su slični ili služe kao zamjena za Facebook. Naprimjer vjerujemo da su neki od naših korisnika smanjili svoj angažman na Facebooku u korist povećanog angažmana na drugim proizvodima i servisima, kao što je Instagram. U slučaju da se naši korisnici pojačano angažiraju u drugim proizvodima i servisima, možemo doživjeti pad u korisničkom angažmanu i to može naštetiti našem poslovanju."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zašto Facebook više nije cool? Ellis Hamburger pitao je to nekoliko stručnjaka za društvene mreže.

"Mislim da to ima manje veze s djecom koja su svjesno u potrazi za 'sljedećom velikom stvari' nego s Facebookom, koji više nije prostor koji im služi", rekla je Laura Portwood-Stacer, autorica knjige Media Refusal and Conspicuous Non-Consumption: The Performative and Political Dimensions of Facebook Abstention.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Drugim riječima, nekad je bilo cool hvaliti se i pokazivati fotografije prijateljima na Facebooku. Sada su ljudi u potrazi za intimnijim mjestima na kojima će dijeliti stvari sa šačicom ljudi, kao što je primjerice aplikacija Snapchat. Tu postoji neki osjećaj privatnosti, a čini se da je Facebook ipak previše narastao da može ispuniti tu potrebu za privatnošću i intimnošću.

Naravno, to ne znači da mladi ljudi brišu svoje profile na Facebooku. Ne, oni ga samo žele manje koristiti i otvoreniji su za komunikaciju na drugim platformama.

Dobra vijest za Facebook je da su tinejdžeri još uvijek najfanatičniji korisnici Instagrama. Dakle, dok sve manje obraćaju pažnju na ovu društvenu mrežu, Zuckerberg ipak još može profitirati na mobilnim uređajima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo