Iako je razvoj virtualnih uređaja počeo 80-ih, tek je sada došlo vrijeme virtualnih naočala kao novog tehnološkog hita. Njihova popularnost leži u činjenici da kad ih stavimo, one nas odvedu u drugi svijet. Zamislite da se možete naći u vašoj najdražoj igrici, ali ste u isto vrijeme u sigurnosti svog dnevnog boravka. Nakon što uronite u virtualni svijet, nećete vidjeti prostor oko vas, nego ćete se naći na nekom potpunom drugom mjestu.
Godine 2013. Palmer Luckey (tada 19 godina) napravio je prvu verziju VR naočala, ali je bila prilično nezgrapna, no iskustvo je bilo vrlo realno. Nakon toga je pokrenuo Kickstarter kampanju uz čiju je pomoć prikupio dva milijuna dolara te je mogao krenuti s proizvodnjom. Tada je nastao ''Oculus Rift Development Kit 1''.
Vlasnik Facebooka, Mark Zuckerberg, uvidio je potencijal ove tehnologije i početkom 2014. godine kupio je Oculus za dvije milijarde dolara. Trenutno je aktualan Oculus Rift Development Kit 2 s detekcijom pokreta u svim smjerovima. Drugi tehnološki divovi poput Sonyja su također prepoznali ogroman potencijal virtualnih naočala. Upravo je Sony proizveo ''Project Morpheus'', virtualne naočale za PlayStation 4.
No, osim zabave, virtualne naočale imaju i praktičnu primjenu. One se mogu koristiti u istraživanju nedostupnih lokacija, primjerice u kombinaciji s Google Street Viewom možete virtualno posjetiti bilo koje mjesto. U medicinske svrhe se koristi kako bi studenti učili tijekom virtualnih operacija, a u arhitekturi kako bi vidjeli kako bi neki projekt izgledao prije nego li se izgradi. Često se koriste i kao pomoć u liječenu kognitivnih poremećaja ponašanja kao što su fobije ili PTSP.
Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!