Osnovna ideja:
Projekt se bavi pronalaženjem konkretnih rješenja za probleme kreativnih i inovativnih pojedinaca koji se očituju u sveopćoj nemogućnosti realizacije vlastitih ideja, teškoćama u pronalasku sredstava za razvoj izuma do faze komercijalizacije i postavljanju administrativne i logističke infrastrukture za stabilno poslovanje.
Genijacija predstavlja svojevrstan inkubator za kvalitentne izume koji imaju razvijen prototip i potrebna im je podrška da izađu na tržište, i da budu korišteni u širokoj populaciji.
Individualno pitanje svakog izumitelja: „Kako plasirati izum/proizvod na tržište?“ u projektu postavlja se u relaciju sa drugim bitnim pitanjem „Kako ostati neovisan?“. Osnovna teza s kojom se obraćamo izumiteljima jest da je Genijacija.com zajednica pokrenuta od izumitelja za izumitelje, te je kao takva u svojoj osnovi prvenstveno ustrojena da štiti osnovni interes samog izumitelja.
Naime projekt Genijator, i iskustvo koje su njegovi pokretači stekli, je upravo osnova na kojoj se gradi čitav Genijacija model. To je onaj pozitivni slučaj koji se traži, priča jednog tima izumitelja koji je svoj inovativni produkt (HHO generator 3. Generacije) uspio „izgurati“ do faze komercijalizacije, uspjevši istodobno ostati većinskim vlasnicima svog projekta.
Stoga kao što je vidljivo i u samom nazivu, projekt Genijacija predstavlja svojevrstan nastavak projekta Genijator. Prošavši sve poteškoće na putu od ideje do komercijalnog produkta, Genijator team želi predstaviti univerzalni model za sve ostale izumitelje. U sklopu Genijacija modela, svim izumiteljima je otvoren poziv za uključivanje u zajednicu i daljnje razvijanje svog izuma/inovacije.
S obzirom na glavnu poblematiku s kojom se bavimo u projektu (manjak financijskih stredstava samih izumitelja), početak projekta Genijacija se koncentrira na uspostavljanje „crowdfunding“ platforme, u kojoj će se prezentirati najzanimljiviji izumi te otvoriti mogućnost da širok spektar ljudi malim novčanim donacijama podrži pojedinog inovatora i njegov projekt.
Crowdfunding model je u svijetu doživio značajan uspjeh. Radi se o bazičnoj ideji gdje organizacija ili pojedinac u ograničenoj kampanji traži donacije pojedinaca u minimalnim iznosima sa ciljem da animira dovoljan broj donatora. Upravo zbog sve većeg korištenja društvenih mreža, ideje se brzo šire internetom, a samim time i dolaze do potencijalnih donatora.
U početku dakle, koristimo prokušani crowdfunding model kako bi omogućili daljnji razvoj vlastitih izuma, te na jedno mjesto okupili brojne nove partnere Genijator team-a, koji su se tijekom medijske kampanje Genijatora (u proteklih godinu dana) javili sa vlastitim izumima u cilju ostvarivanja suradnje. Tek nakon 3 mjeseca “pilot faze” projekta Genijacija i završetka početnih crowdfunding kampanja ostalih izume Genijator team-a te njegovih partnera, omogućuje se javna prijava projekata svih ostalih izumitelja, koji su tijekom ovog pilot perioda poslali svoje prijave za kampanju.
Strategija nastupa:
Projekt kreće u realizaciju pilot fazom koja počinje u svibnju 2013. pri čemu će na crowdfunding platformu na adresi Genijacija.com biti postavljeni ostali razvojni projekti Genijator teama, te njegovih partnera.
Početni projekti svi će imati jednu zajedničku karakteristiku (koja je i osnovno obilježje samog uređaja Genijator), a to je da – pružaju značajnu uštedu krajnim korisnicima, u bilo kojem obliku. Ovo je obilježje bitno za početak javne kampanje projekta Genijacija, jer je problematika ostvarivanja uštede u današnje doba krize svima izuzetno bitna.
To je ono što je za krajnje korisnike „genijalno“, čime izlazimo u početku. Ovakav pristup očekujemo da će izazvati značajnu pažnju javnosti, jer se radi o izumuma koji su javnosti već dostupni, no (zbog brojnih razloga) ne postoji svijest o njihovu postojanju i mogućnosti korištenja, te efekata koje postižu.
„Štedljivi“ izumi/proizvodi su posebna kategorija proizvoda/usluga koja će i nakon otvaranja mogućnosti javne prijave projekata (nakon 3-mjesečne pilot faze) uživati u projektu Genijacija povlašten status. U tome se očitava i specifičnost projekta Genijacija (u usporedbi s ostalim crowdfunding platformama), jer je uvijek posebno usmjerena na te „genijalne“ proizvode, koji širokoj javnosti kroz efekt uštede značajno poboljšavaju kvalitetu života.
U trajanju 3-mjesečne pilot faze biti će prezentirano 20 „štedljivih“ izuma/proizvoda i biti će postavljeni u prva tri tjedna na crowdfunding platformi (5 početnih i u svakom tjednu 5 novih). Kampanja za svakoga će trajati 60 dana.
Nakon isteka 2 mjeseca i 3 tjedna, kada završe sve pilot kampanje odabrat će se 3 finalista, kojima će biti organizirana završna javna masovna kampanja, te će između njih odabran pobjednik.
Po isteku pilot faze biti će prezentiran cjeloviti Genijacija model inkubatora za podršku izumiteljima, u koji će se odmah moći uključiti sudionici pilot kampanje.
Crowdfunding model portala s kojim projekt Genijacija počinje, samo je „zagrijavanje“, te će nakon isteka početnih 3 mjeseca portal biti značajno unaprijeđen, no neka detalji te naknadne faze ostanu iznenađenje.