Besplatne su aplikacije najčešće slabija verzija profesionalnih aplikacija, koje se plaćaju.
Kako bi aplikacije ostale besplatne, izdavači su uveli freemium način rada, koji korisnicima omogućava besplatno preuzimanje aplikacije ili igre, ali plaćanjem unutar aplikacije ili igre mogu otključati i iskusiti pun potencijal sadržaja.
Dati jedan dolar ili 7 kuna za aplikaciju koja nije freemium, a stvarno vam je potrebna, većini nije teško.
Dosadni i opasni oglasi
Ne samo da su oglasi u besplatnim aplikacijama dosadni već i dokazano usporavaju rad telefona, jer konstantno rade u pozadini i povećavaju promet internetom, a da bi ih se riješili nekada morate platiti i više nego što bi vas koštala profesionalna verzija aplikacije.
Još jedna važna i dokazana stvar u vezi reklama - ubijaju bateriju, drastično skračujući autonomiju uređaja.
Ukratko, sami oglasi daju tri razloga za izbjegavanje freemium aplikacije - dodatno povećavaju internetski promet, usporavaju uređaj i skraćuju trajanje baterije, a uz to su sve veći i agresivniji.
Plaćanje u aplikaciji puno košta
Skinuli ste aplikaciju ili igru besplatno, ali kako bi otključali sve svjetove ili likove morate platiti. Možete odigrati samo pet života ili partija, a zatim morate čekati pet puta po deset minuta kako bi se energija ponovo napunila. Ili jednostavno platite nešto sitno i odmah igrate. I dosta ljudi plaća. Puno je ljudi dalo i zadnju kunu sa svog prepaid broja za Candy Crush sagu da bi igrali što više.
Ili recimo besplatni Mortal Kombat X na Androidu i iOS-u, sve se plaća - da dobijete lika ranije, da dopunite energiju, da izvlačite dodatne karte, da dodate duše, zlatnike, poboljšate mogućnosti boraca, ništa nije besplatno.
Uz to, nemali broj korisnika zaboravi zaključati metode plaćanja na mobitelu pa djeca, prijatelji, ili netko treći brzo naprave oveći račun na kartici (bilo namjerno ili u neznanju).
Lošije aplikacije
U Google Play trgovini trenutno se nalazi preko 1.6 aplikacija i većina ih je loša. Jedan od razloga je u tome što besplatne aplikacije ponekad budu lošije dizajnirane, programirane i održavane od onih koje se plaćaju. To je i zato što brojni korisnici ionako ne očekuju puno od besplatnih aplikacija. S druge strane, od onih koje plate očekuju da budu daleko kvalitetnije.