Tijesnom većinom od tridesetak glasova u EP prošla je zabrana uzimanja podataka građana u svrhu oglašavanja na internetu. Zahvaljujući tome oglasi nas više neće pratiti te će nam biti osiguran kvalitetan pristup internetskoj stranici čak i ako ne prihvatimo takozvane "kolačiće".
Hrvatska eurozastupnica Biljana Borzan ima poseban razlog za slavlje jer su usvojeni upravo njeni prijedlozi koje je uložila s kolegama socijalistima o zabrani oglasa koji nas prate na internetu, piše Poslovni.hr.
"Internet je postao Divlji Zapad. Svi se mogu lažno predstavljati, svatko svakoga može pratiti, uzimati mu podatke, prevariti i novčano oštetiti bez posljedica. Zato je krajnje vrijeme da se 22 godine star zakon o digitalnim uslugama promijeni, a korisnici interneta zaštite od samovolje velikih platformi poput Facebooka, Googlea ili YouTubea", ističe Borzan i poručuje kako se čak 98,5 posto prihoda Facebooka/Meta i 83,3 posto prihoda Googlea ostvaruje oglašavanjem.
Borzan napominje kako su unatoč lobiranju internetskih divova proširili zabranu takvog oglašavanja s maloljetnika na sve građane. Takvi oglasi i praćenje će se moći jednostavno isključiti, a za ranjive grupe će biti odmah zabranjeni.
“Puno ljudi je na internetu bilo prevareno, Primjerice, kupili su nešto preko oglasa koji se pojavio na Facebooku, a dostavljen im je proizvod koji uopće ne sliči na onaj na slici.
U takvim situacijama Facebook ne bi preuzimao odgovornost niti bi korisnik mogao stupiti s njima u kontakt, a sada će biti obvezan provjeriti sva poduzeća koja se na njemu oglašavaju kao i stvoriti kvalitetnu službu za pritužbe korisnika”, zaključuje Borzan.