PRAVI UNIVERZALAC /

TEST: Citroën C3 Picasso HDI 1.6

Image
Foto: Mato Pavličević

Funkcionalno posložen, simpatičan i odličnog motora najmanji Picasso privlači prije svega praktične ljude spremne izdvojiti i nešto više novca.

11.6.2013.
11:33
Mato Pavličević
VOYO logo

Na hrvatskim prostorima ne tako dobro prihvaćeni Citroenov mali monovolumen C3 Picasso ovih je dana, nakon snažnijeg redizajna, krenuo u svoj novi pokušaj. Iako je osnovni 'kroj' karoserije ostao nepromijenjen, maska automobila je značajnije modernizirana.

Postala je izražajnjiom i dopadljivijom te će se zbog toga sasvim sigurno svidjeti znatno većem broju potencijalnih kupaca. Sukladno vremenu i trendovima tu su sad i svjetla LED tehnologije. I unutrašnjost je osvježena, mada moramo istaknuti da je i u prethodnoj verziji bila vrlo funkcionalna i moderno oblikovana. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Posebno se ponosi s prtljažnikom. Uostalom, to mu je i jedna od najvažnjih zadaća. Osnovni volumen mu je 385 litara, no već jednostavnim kliznim pomicanjem stražnje klupe dolazi se do 500 litara. To je posebno praktično za mlade obitelji jer se u verziji s prijevozom djeteta u vlastitoj sjedalici taj volumen može dobiti bez da se uskrati ma un kojem smislu male punike na stražnjoj klupi. Kada se stražnja klupa u cjelosti eliminira dolazi se do 1506 litara. No, to nije sve. C3 Picasso se može pohvaliti i mogućnošću prijevoza predmeta ukupne dužine od 2,41 metara po čemu mu nitko u klasi nije ravan.

Image
Foto: Mato Pavličević

Motor koji je pokretao testni primjerak bio je odlični dizelaš snage 92 KS. Sasvim dovoljno za golemu većinu zadataka koji se prvenstveno postavljaju pred jedan ovakav automobil. Za jurnjavu autocestom baš i ne, no to je ipak druga zona djelovanja malog Picassa. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Potrošnja na otvorenoj cesti nije nužno veća od 5 litara na stotinu kilometara, gradska vožnja to značajnije, za tridesetak posto, podiže, a o potrošnji na autocesti, pređe li se brzina od 120 km/h, može se govoriti na više razina, no u svakom slučaju terba pripaziti jer se vrlo lako »odleti« i iznad 8 litara.

Ono što nam se iskazalo kao mana bio je ponajprije izostanak šestog stupnja prijenosa. Taj je manjak posebno evidentan na autocesti a čini nma se da je s njime direktno povezan i problem izraženije buke na visokim okretajima. naravno da buku povećava i onlik karoserije kao i moguća slabija izolacija, no šesta bi »brzina« ipak omogućila više brzine pod nižim okretajima te bi tako direktno utjecala na buku.

Image
Foto: Mato Pavličević

Cijena C3 Picassa u najvišoj razini opreme je nešto manja od 117 tisuća kuna. Od dodatne opreme imao je metalik boju čija je cijena 3800 kuna, kožu i posebnu tkaninu (3900), ESP (4000), kameru za vožnju unatrag i navigaciju (7500) te paket black – 3800 kuna. Teško čak i zbrojiti, a kad se dođe do 139.900 kuna može se samo zaključiti – previše. Ipak, odličan se mali Picasso može složiti i za mnogo manje. 

Redizajniran, dopadljiviji je od prethodnika, naglašene funkcionalnosti, u višim paketima opreme razrađene do najsitnijeg detalja. No i cijene koja je, ma koliko je riječ o dizelskom agregatu, na gornjoj granici izdržljivosti za ovakve automobile.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

  • Motor:  4-cilindarski turbodizelski
  • Obujam:  1560 ccm
  • Snaga:  92 KS @ 4000 o/min
  • Okretni moment:  230 Nm @ 1750 o/min
  • Mjenjač: ručni, 5 brzina
  • Dimenzije: 4080 x 1765 x 1625 mm
  • Prtljažnik: 385-1505 l
  • Maksimalna brzina: 174 km/h
  • Ubrzanje 0-100 km/h:  13,3 s
  • Potrošnja:  4,9/3,8/4,2 l/100 km
  • Na testu : 5.4 l/100 km
  • Emisija CO2: 112 g/km
  • Cijena: 139.900 kn
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo