Mokkom na odmor /

Skriveni dragulj Dolomita

Image

Za upravljačem Opel Mokke posjetili smo Val de Fiemme, još uvijek nedovoljno poznati kraj pokrajine Trentino Alto Adige.

1.1.2014.
8:10
VOYO logo

Zovu je, ne bez razloga, talijansko zimsko igralište: i zaista, pokrajina Trentino Alto Adige možda je i najatraktivnija zimska turistička destinacija Italije što – u ogromnoj konkurenciji sjajnih skijaških centara koji se protežu kompletnim talijanskim sjeverom – nije nipošto jednostavan zadatak. Uz dužno poštovanje skijaškim divovima kao što su Alta Badia, Livigno, Cortina d`Ampezzo, Val Gardena, Sella Ronda ili Hrvatima omiljeni Kronplatz, u sklopu skijaške regije Trentino Dolomite nalaze se brojna fantastična skijališta koja mogu zadovoljiti i najrazličitije ukuse. Iako čak i neupućeni dobro znaju za centre kao što su San Martino di Castrozza ili Madonna di Campiglio, mi smo se ovom prilikom uputili na jednu drugu destinaciju u pokrajini Trentino: Val de Fiemme, dolinu smještenu u južnoj polovici pokrajine udaljenu od Zagreba oko 550, a Rijeke tek nešto više od 400 kilometara.

Za put u Italiju odabrali smo idealnog suputnika: Opel Mokka 1,4 Turbo 4x4 ima integralni pogon na sve kotače, što je čini uvjerljivom na mokrim i skliskim cestama kakve su često na prilazima skijaškim središtima. Također, pogon na sve kotače pruža puno povjerenja u slučaju snijega na cesti i tu Mokka nije razočarala. Njen obujmom malen, ali zahvaljujući turbo-punjaču 140 „konja“ snažan motor s okretnim momentom od 200 Nm pruža dovoljno „daha“ i okretnog momenta za zahtjevne zadatke na brdskim cestama, ali i elastičnosti za put talijanskim „autostradama“. Premda kompaktnim dimenzija i međuosovinskom razmaka Opel Corse u Mokki straga nije skučeno, a potpuno solidnim ocjenjujemo i prtljažnik obujma 335 litara koji smo za potrebe odlaska na skijanje proširili na maksimalnih 1370 litara. Za dvoje i više no što je potrebno, iako bi s četiri putnika preporuka bila krovni nosač.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na visini zadatka ovog malog SUV-a, koji s dovoljno bogatim Enjoy paketom opreme stoji oko 23 tisuće eura, su i ovjes te kočnice, a posebno nas je oduševila potrošnja koja se s malo samokontrole držala u rasponu od 7 do 8 litara bezolovnog goriva. U svakom slučaju, za aktivne ljude koji zimi vrijeme vole provoditi u planinama, ova je Mokka s integralnim pogonom sjajan izbor.

I nismo tamo otišli bez razloga. Naime, u usporedbi s ostalim već nabrojanim skijalištima dolina Fiemme relativno je nepoznata alpskim skijašima te – čak bi se usudili reći – ispod-kapacitirana u smislu broja hotela ili apartmana. Utoliko bolje: na skijalištima koja se nalaze u dolini nikada nije gužva bez obzira što skrbe o skijašima iz čak više od 15 gradića od kojih su glavni općinski centar Cavalese te sa 4100 stanovnika najmnogoljudniji Predazzo. To ne čudi jer se skijaška infrastruktura sastoji od čak 5 samostalnih skijališta sa 123 staze ukupne dužine veće od 100 kilometara koju poslužuje 50 modernih liftova svih vrsta. Bez obzira na respektabilnu visinu skijališta koja dopiru do 2600 metara gotovo su sve staze u potpunosti pokrivene snježnim topovima što jamči dugu sezonu bez brige oko vremenskih (ne)prilika. Inače, većina je staza u plavoj i crvenoj kategoriji što znači kako su skijališta Val de Fiemmea raj za skijaše solidnog znanja te početnike: ekspertima će možda biti malo prejednostavno…

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najveće je skijalište Latemar sa 37 staza, među kojima su i dvije osvijetljene te spremne za noćno skijanje, dok jedinstvenošću oduševljavaju skijališta Alpe Cermis te uvijek sunčani Bellamonte/Alpe Lucia. Jedina loša strana je što skijališta nisu međusobno povezana u smislu da se s jednog na drugo može ići na skijama: kako se ona nalazi na obroncima 35 kilometara dugačke doline, jedini je način za prelazak s jednog na drugo skijalište besplatni skijaški bus. Stoga preporuka: svaki dan posjetite jedno skijalište, a u nastavku praznika odaberite ono koji vam se najviše dopalo.

Naravno, jedan ski-pass pokriva sva skijališta u dolini, a cijena je – zavisno o sezoni – 195 ili 222 eura za odraslu osobu, 6 dana. Tridesetak eura više košta Dolomiti Superski koji vam omogućava i skijanje na drugim skijalištima Dolomita, a jedino što je sigurno jest da ga nećete uspjeti iskoristiti u samo tjedan dana. Naime, Dolomiti Superski najveći je svjetski jedinstveni lanac skijališta sa 450 liftova i 1220 kilometara staza.

Iako smo spomenuli kako je Val de Fiemme nema kapacitete nekih razvikanijih skijaških centara, to ne znači da je siromašan ponudom, već samo da nije prenatrpan. Na raspolaganju je gostima veliki broj hotela, pansiona ili apartmana relativno povoljnih cijena što se može provjeriti i na web-stranicama www.visitfiemme.it.

Gastronomski raj

Dobro gladni nakon napornog dana na snijegu zasigurno će vas okrijepiti vrhunski kulinarski specijaliteti Val de Fiemmea: palenta, kobasice imena „lucaniche“, zatim brojna jela od gljiva i divljači te fenomenalni kolači i „štrudli“ zasigurno će vas oduševiti. Ono što se nipošto ne smije propustiti su vrhunski sirevi kao što su Dolomiti, Fontal ili Valfiemme te nadaleko poznati kozji sir Cavalese koji najbolje prija sa sjajnim medom koji se proizvodi u dolini. Naravno, posebni su specijalitet hladni naresci koje valja jesti uz odlično pivo malih lokalnih pivovara iz Fiemmea.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo