Novi je Qashqai prvi model u prodaji građen na novoj platformi Alijanse Renault-Nissan - CMF (Common Module Family), koja kupcu donosi iznimno djelotvorna inženjerska rješenja. Oblikovan je i konstruiran u Europi za europske kupce dok su veliki doprinos dali i Nissanovi dizajneri i inženjeri iz japanske Atsuge.
Vrhunska tehnologija, dizajn druge generacije crossovera i unaprijeđena dinamičnost zajedno tvore njegovu okosnicu. Za 49 mm je dulji od sadašnjeg modela i neznatno niži i širi. Stoga ima elegantniju liniju dok je istodobno jzadržao crossoverski stil, kompaktne dimenzije i povišen položaj vožnje. Poznata obilježja, među njima i školjkasti poklopac motora, potvrda je kako su zadržani snažni Qashqaijevi vizualni geni.
Značajno je povećana kvaliteta materijala i oblikovanja interijera. Svestranost je također ostala temeljno obilježje; Nissanovi su konstruktori smislili inovativne načine da Qashqai uklope u vozačevu svakidašnjicu. S više putničkog prostora i većim obujmom prtljažnika, povećanim sustavom pomične podnice, novi Qashqai čak nudi prostor za spremanje police prtljažnika kada nije u uporabi.
Vozačima nudi cjelovit paket naprednih tehničkih obilježja koja unapređuju svaki aspekt vožnje. Nissanov Safety Shield sada obuhvaća sustave za autonomno kočenje u nuždi, održavanje vozačeve pozornosti i prepoznavanje prometnih znakova te još nekoliko bitnih pomoćnih sustava, a sustav inteligentne pomoći pri parkiranju gradske manevre lišava stresa. Novim Qashqaijem vrhunsku se tehnologiju želi učiniti pristupačnijom nego ikad prije.
Inovacije se nastavljaju nikad bogatijom i učinkovitijom ponudom pogonskih sklopova. U svaki je motor ugrađen turbopunjač radi smanjenja obujma, emisija i potrošnje goriva, ali i očuvanja izvrsnih performansa uz najmanje ispuštanje COu klasi - od samo 99 g/km. Učinkovitost je dodatno povećana opsežnim programom smanjenja mase, što je rezultiralo gubitkom 40 kg kod nekih modela unatoč mnogobrojnoj novoj opremi.
Benzinsku ponudu čine turbomotori obujma 1.2 i 1.6 litara. Slabiji je 1.2 DIG-T sa 115 KS (85 kW) i 190 Nm okretnog momenta. Snažniji, 1.6 DIG-T spaja odlične performanse s malim emisijama i odličnom gorivnom učinkovitošću. Nudi snagu od 150 KS i okretni moment od 240 Nm, uz potrošnju u mješovitom ciklusu od 5,6 l/100 km.
Šesta generacija 1,5-litrenog dCi-ja, motora koji Nissan dijeli s Renaultom, partnerom u Alijansi, uglađenija je, učinkovitija i sofisticiranija od motora na odlasku. Razvija 110 KS i nudi veću elastičnost unutar stupnjeva zbog povećanja okretnog momenta.
U mješovitoj vožnji (EU) troši samo 3,8 l/100 km. U odnosu na prethodni Qashqai 1.5 dCi (5,2 l/100 km) novi je model 36 posto učinkovitiji.
Na vrhu dizelske ponude nalazi se 1.6 dCi koji može biti sparen s pogonom na dva ili četiri kotača.Ima 130 KS (96 kW) i niz tehničkih inovacija namijenjenih smanjenju potrošnje goriva i ispuštanja CO.
U inačici s ručnim mjenjačem i pogonom na dva kotača 1.6 dCi ispušta 115 g/km CO i u mješovitoj vožnji (EU) troši 4,4 l/100 km. Inačica s Xtronicom ispušta 119 g/km i troši 4,6 l/100 km, a ona s integralnim pogonom 129 g/km, odnosno 4,9 l/100 km.
Razvijen posebno za Qashqai druge generacije, novi je Xtronic dostupan s motorom 1.6 dCi. Taj vrlo napredni prijenosni sustav temelji se na načelu stalno promjenjivog prijenosa, s time da za snažnih ubrzanja oponaša rad tradicionalnih, višeomjernih automatskih mjenjača stupnjevitim promjenama.
Točne specifikacije i paketi opreme novog Qashqaija bit će objavljeni bliže početku prodaje u Europi u ožujku 2014. nakon čega bi trebala uslijediti i hrvatska premijera.