Novo lice poglavice Grand Cherokee!
Gdje u Hrvatskoj predstaviti automobil čiji naziv je povezan s indijancima nego na području nacionalnog parka Paklenica gdje su prema djelima Karla Maya 60-ih godina prošlog stoljeća snimani legendarni filmovi o indijanskom poglavici Winnetou.
Osim toga, hotel Alan u Starigradu-Paklenici u kojem su odsjeli novinari bio je sjedište cijele filmske ekipe za vrijeme snimanja posljednjeg filma - Winnetou i Old Schatterhand u Dolini smrti. Tamo je danas i muzej s memorabilijama, opremom i rekvizitima sa snimanja tih legendarnih filmova.
Legendaran je i Grand Cherokee. Jeep je još pred trideset godina s modelom Wagoneer izmislio premium SUV segment da bi 1992. predstavili prvu generaciju Grand Cherokeeja koji se odmah nametnuo kao referenca i predvodnik klase. Danas cestama vozi njegova četvrta generacija koja je temeljito vizualno i mehanički dotjerana. Uz nešto povećane vanjske dimenzije odmah e vide nova prednja i stražnja svjetla u LED tehnologiji koja mu daju upečatljiv izgled.
Nova generacija velikog poglavice predstavlja veliki dizajnerski korak naprijed u odnosu na stari model. Unatoč tome Grand Cherokee i dalje je zadržao neke od osnovnih linija tipičnih za ovaj Jeepov model zbog čega ga je već na prvi pogled moguće jasno identificirati. Ipak ne možemo ne primijetiti kako novi Grand Cherokee izgleda iznenađujuće svježe i moderno a te riječi već dugi niz godina nismo koristili u opisu izgleda nekog od Jeepovih modela.
Baš kao i eksterijer i interijer novog Granda, temeljito je preoblikovan. Ne, Jeep i dalje ne odustaje od osnovnih dizajnerskih linija, ali unutrašnjost sada djeluje znatno luksuznije, modernije te kvalitetnije. Najveća novost je TFT ploča s instrumentima s ptreko 100 kombinacija prikaza.
Moderan i ergonomičan kokpit oplemenjen je finim materijalima i
vrlo kvalitetnom izradom. Ergonomiji zamjerke nema a nema više ni
prekidača iz vremena ljubavi s Mercedesom. Tri su paketa opreme,
osnovni Laredo, malo 'jači' Overland, te prestižni nazvan
Summit.
Potrošnja goriva je smanjena za 10 posto, i to kod svih motora u ponudi, pa proizvođač za turbodizelaša deklarira prosjek od 10,4 litre. Taj motor zamijenio je onaj koji se ugrađivao ranije a bio je uzet iz izloga bivšeg vlasnika Jeepa, Mercedesa.U ponudi su još V6 benzinci obujma 3,0 (250 KS) i 3,6 litara s 286 KS. Šlag na torti su izvedbe s benzinskim V8 HEMI motorima. Slabiji, 5,7 litreni, razvija 352 KS dok snažniji, 6,4 litreni raspolaže sa 468 KS pod haubom.
Automatski mjenjač tvrtke ZF s osam stupnjeva također je velika novost, stari mercedesov je otišao u povijest. Brži je, precizniji, omogućuje bestrzajne prijenose brzina a tu je i mogućnost izmjene brzina polugicama iza upravljača. Ovjes Quadra-Lift omogućava podešavanje visine vozila u rasponu od 105 mm, kao i pet različitih postavki visine i tvrdoće ovjesa. Njihovo podešavanje je ili automatsko ili ručno putem prekidača u kabini. Tu je i sustav kontrole trakcije Selec-Terrain koji također ima pet mogućih režima rada kako bi omogućio što bolje držanje podloge i prohodnost u svim uvjetima.
Unatoč značajnom iskoraku prema najluksuznijim terencima koji danas voze cestama, kod Grand Cherokeeja je i dalje riječ o izuzetno sposobnom vozilu kojemu ni svladavanje težih terenskih prepreka ne predstavlja preveliki izazov. To potvrđuju i prvi prodajni podaci, kako u Europi tako i u SAD-u gdje je Jeepov veliki poglavica pravi hit. Kod nas se cijene kreću od 455.886 kuna za slabiji turbodizel s Laredo opremom dok top model, SRT8, stoji 757,499 kuna.
TEHNIČKI PODACI:
Motor: 6-cilindarski, turbodizelski, 32V