DIREKTOR IZ FERGUSOVONE ERE NUDI USLUGE MODRIMA: / 'Dinamo ovo ne zaslužuje, imate potencijal Manchester Uniteda...'

Image
Foto: AFP

Tribina 'Potencijali Dinama' okupila je domaće i svjetske stručnjake

19.3.2019.
10:13
AFP
VOYO logo

Klub nema stadion i popratne sadržaje koja bi privukla gledatelje, ljudi koji njime upravljaju nisu uložili ni lipe, pa tako i vladaju tako da svaka zarada brzo nestane, a klub se nakon uspješne prodaje i prihoda od UEFA-e vrlo brzo nađe u dugovima i crnoj kronici, zaključak je tribine održane u utorak navečer u Novinarskom domu, priopćili su iz udruge Dinamo to smo mi.

Tribina “Potencijali Dinama” koju je organizirala udruga članova Dinama “Dinamo to smo mi” okupila je domaće i svjetske stručnjake, Mike Farnan bivši direktor Manchester Uniteda iz ere AlexaFergusona i Frederik Ekström iz AIK Stockholma pričali su o svojim iskustvima u usporedbi s Dinamom. Doc. dr. sc. Tomislav Globan s Ekonomskog fakulteta osvrnuo se na profitabilnost nogometa i stručnost vođenja kluba, a prof. dr. sc. Goran Pavel Šantek je apostrofirao problem izgubljenog identiteta kluba s kojim se navijači više ne poistovjećuju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zvijezda večeri

Glavna zvijezda rasprave svakako je bio Irac Mike Farnan, direktor marketinga Manchester Uniteda iz zlatne ere Alexa Fergusona s kraja 90-tih i početka 2000-ih koji je uz to radio za Atletico Madrid, Parmu, Sunderland, Formulu 1, a danas s Rayanom Giggsom, Paulom Scholesom i suradnicima vodi nogometne akademije diljem svijeta te ima svoju konzultantsku agenciju.

Image

Fredrik Ekstrom, AIK Stockholm

“Ono što vidim u Dinamu i hrvatskom nogometu jest neizmjeran potencijal. Imate reprezentaciju koja je druga na svijetu, klub iz prekrasnog glavnog grada koji je ove sezone ostvario značajan rezultat u Europi. Ovdje sam upoznao mlade, pametne i prije svega strastvene navijače Dinama i jednostavno mi je neshvatljivo da se klubom upravlja na trenutni način. Klub nema nikakvih prihoda od marketinga i od prodaje svojega brenda, jako se slabo povezuje s lokalnom zajednicom, ne mari za stav svojih navijača i na takav način nikada neće ostvariti svoj puni potencijal”, rekao je Farnan i zaključio:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stavio se na raspolaganje

“Morate naći balans između kontrole kluba od strane članova i profesionalnih investitora. Svjedok sam loših iskustava kada previše ljudi donosi odluke, ali i stranih investitora koji su upropastili klubove u Engleskoj jer se nisu povezali sa zajednicom i navijačima. Dinamo ovo ne zaslužuje, vaša tradicija i talenti govore da imate potencijal Manchester Uniteda. Okupite profesionalce, gospodarstvenike i lokalnu zajednicu, a ja vam stojim na raspolaganju“.

Image

Fredrik Ekstrom, član i predstavnik udruge navijača prvaka Švedske AIK-a iz Stockholma koji funkcionira prema članskom modelu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“AIK, kao i svi švedski klubovi, po zakonu funkcioniraju prema 50+1 modelu, odnosno 50 posto plus jedna dionica kluba moraju ostati u vlasništvu članova koji biraju predsjednika koji ima potpunu autonomiju. Takav model ne bih mijenjao niti za što, jer on omogućuje članovima da se njihov glas čuje i da se bolje povežu sa svojim klubom. Također, u našem klubu ne može se dogoditi da jedna osoba uđe u njega i postavi svoje ljude bez odobrenja svojih članova”, rekao je Ekstrom te je naglasio kako AIK, kao i Dinamo, najveći dio budžeta ostvaruje prodajom igrača i od nagrada europskih natjecanja.

Globanova kritika

Tomislav Globan, nagrađivani znanstvenik na području ekonomije te stručnjak za makroekonomiju i ekonomiju sporta govorio je o problemu kojeg nosi trenutna situacija u Dinamu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Dinamom trenutno upravljaju ljudi koji su ušli u klub bez da su uložili svoj novac u njega, a ponašaju se kao da je on njihovo privatno vlasništvo. Članovi s druge strane nemaju nikakva prava. Potencijal Dinama je u velikoj bazi navijača i približavanja zajednici. Potrebno je uspostaviti nekakav hibridni model. Omogućiti članovima da se njihov glas čuje, da izaberu predsjednika, ali pustiti izabrane stručnjake da rade svoj posao bez njihovog petljanja u upravljačke strukture kluba”, rekao je Globan i nastavio: “Dinamo nema nikakvih prihoda od prodaje svojega brenda i svog proizvoda što su najprije utakmice. Klub se mora približiti zajednici, kako ultrasima, tako i onim navijačima koji će doći na utakmicu s obitelji, popiti pivu, pojesti kobasicu i kasnije u fan shopu kupiti dres kluba i ostale suvenire. Za to sada nema uvjeta”.

Image

Mike Farnan, bivši direktor marketinga Manchester Uniteda

Prof. dr. sc. Goran Pavel Šantek koji na Filozofskom fakultetu između ostalih predaje i na kolegiju Antropologija sporta te je autor knjige 'Dinamo, to smo mi', upozorio je da buduća Uprava kluba treba paralelno izgraditi izgubljeni identitet kluba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Možete napraviti najljepši stadion i ponuditi komfor i slažem se s time, ali još važnije je da se navijači mogu ponovno poistovjetiti s klubom. Moraju imati osjećaj da mu pripadaju inače će i takav biti prazan osim na velikim europskim utakmicama gdje se dolazi zbog protivnika“ zaključio je Šantek.

U uvodu je predsjednik udruge Juraj Čošić okupljenima predstavio “case study” projekta “Dinamovo proljeće” koje je započelo Dinamovom izložbom u Galeriji Kranjčar, kulminiralo velikim petosatnim koncertom u Domu sportova, a završilo upravo jučerašnjom tribinom, više od 50 gostiju moglo je poslušati konstruktivnu i iznimno edukativnu raspravu eminentnih stručnjaka iz područja nogometnog biznisa o potencijalima hrvatskog prvaka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo