Renault Captur plijeni pozornost gdje god se pojavi. A kad je slučaj kao na hrvatskoj prezentaciji, kada ih se u kolonu posloži desetak, glave se okreću još i više.
To je kompaktan, krotak crossover posve okrenut vozaču. Linije Renaultova novog crossovera doživljava se nepretencioznima, ali njegov jako naprijed postavljen strmi vjetrobran ističe iznimno dinamičan stav. Kombinacija kompaktnih volumena, povišen položaj od tla, kotači velika promjera i štitnici pragova omogućuju lako svladavanje svakidašnjih automobilističkih zadaća.
Štitnici pragova čuvaju ga, pored toga, od ogrebotina u gradu i prirodi, a dvodijelna vodoravno postavljena stražnja svjetla omogućuju da vrata prtljažnika budu šira i pomažu da automobil ne nalikuje na kutiju.
On je, da skratimo, jedinstven spoj MPV-a, SUV-a i hatchbacka. Usto, Renault Captur savršeno je prikladan za opsežan program personalizacije. Mnogobrojnim kombinacijama dvobojne karoserije, boja naplataka, svijetlih i tamnih uređenja unutrašnjosti, presvlaka i grafičkih motiva, Captur će zadovoljiti širok spektar ukusa i želja.
U kabini Capturovu prilagođenost čovjeku naglašavaju dvije domišljate inovacije: velik pretinac za rukavice u obliku ladice, koji je vozaču lako dohvatljiv i prima jedanaest litara, te perive presvlake sjedala s patentnim zatvaračem.
Naraslih dimenzija u usporedbi s Cliom, Captur doseže 4,12 metara te nudi mnogo unutarnjeg prostora, što je dodatno istaknuto naprijed pomaknutim vjetrobranom i raskošnim unutarnjim dimenzijama. Jedinstvena, slikovita kabina topla je i opuštajuća, a prvi je dojam pojačan mogućnošću izbora boja i motiva različitih presvlaka.
Stvaralačka sloboda Renaultovih inženjera zorno je vidljiva u obilježjima i raskošno prostranoj unutrašnjosti, kakva se i očekuje od takve vrste automobila. Premda kompaktan (samo je neznatno dulji od novog Clija), Renault Captur je osobito prostran. Diči se opremom i udobnošću kakve očekujemo od monovolumena, primjerice visokim vozačkim položajem, velikim prtljažnikom, modularnom unutrašnjošću i domišljatim rješenjima za pohranu sitnica. Klizna stražnja klupa daje idealnu ravnotežu prostora za putnike i njihovu prtljagu.
Najveći obujam prtljažnika iznosi 455 dm (do pokrova prtljage). U kabini Capturovu prilagođenost čovjeku naglašavaju dvije domišljate inovacije: velik pretinac za rukavice u obliku ladice, koji je vozaču lako dohvatljiv i prima jedanaest litara, te perive presvlake sjedala s patentnim zatvaračem. Otključavanje i pokretanje automobila bez ključa standardna su oprema cijele palet, a kartica “slobodne ruke” dostupna je od druge razine opremljenosti.
Kombinacija kompaktnih volumena, povišen položaj od tla, kotači velika promjera i štitnici pragova omogućuju lako svladavanje svakidašnjih automobilističkih zadaća. Štitnici pragova čuvaju ga, pored toga, od ogrebotina u gradu i prirodi, a dvodijelna vodoravno postavljena stražnja svjetla omogućuju da vrata prtljažnika budu šira i pomažu da automobil ne nalikuje na kutiju.
Usto, ugrađeno multimedijsko tablet-računalo omogućuje pristup posve novoj razini povezivanja uz pomoć stalno rastuće ponude posebnih automobilskih aplikacija.
Povišen vozačev položaj udoban je i ulijeva sigurnost, baš poput pasivne sigurnosne opreme, prianjanja i kočnica. Za udobnu vožnju zaslužna je platforma B, koju dijeli s novim Cliom. Zbog toga nudi najbolja dinamička obilježja, od držanja ceste do reakcija motora i agilne vožnje.
Užitak u vožnji i štedljiva potrošnja goriva zajednička su obilježja cijele Capturove linije turbomotora. Među dostupnim benzinskim motorima su Energy TCe 90 (tri cilindra i samo 898 cm) i TCe 120 EDC (četiri cilindra, 1198 cm), raspoloživ samo s mjenjačem s dvostrukom spojkom (EDC, Efficient Dual Clutch) s kojim je vožnja iznimno ugodna. Kad je riječ o dizelskom pogonu, Energy dCi 90 troši samo 3,7 litara/100 km i ispušta samo 96 g CO po kilometru, što su rekordno male vrijednosti za Capturov razred. Taj će model nešto kasnije biti dostupan i s mjenjačem EDC.
Također, najmanji Renaultov crossover odignut je od tla za 17 centimetara, što mu daje značajnije terenske mogućnosti, no to mu ne daje podatak da u ponudi nema verziju s - integralnim pogonom koju, istina, traži niti pet posto kupaca ovakvih automobila.
Tri su paketa opreme, osnovni Authentique, bogatiji Expression te najopremljeniji Dynamique. Od najosnovnijeg modela, koji je doduše bez klime, tu su klizna stražnja klupa s hodom od 160 mm, pretinac za rukavice u obliku ladice, dvostrani pod prtljažnika, kartica za otključavanje, zaključavanje i pokretanje automobila, varijabilni servoupravljač, grijani vanjski retrovizori s električnim namještanjem, električno pomicanje prednjih i stražnjih prozora, namještanje upravljača po visini i dubini, pomoć pri kretanju na uzbrdici (HSA), ABS, pomoć pri naglom kočenju, povezivanje audiouređaja i mobitela Bluetoothom, USB i 3,5-mm utičnica, regulator i ograničivač brzine, rad žmigavaca prilagođen autocesti i drugo.
Renault Captur proizvodit će se u tvornici Valladolid u Španjolskoj, gdje su osobitu pozornost posvetili kvaliteti proizvoda i utjecaju na okoliš. Čak do 16 % plastike koja se rabi u proizvodnji Captura dobivena je recikliranjem – iznimno postignuće, premda nije očito.
Cijena najpovoljnijeg Captura, s 90 KS snažnim benzincem u "autentique" paketu opreme, starta sa 101.900 kuna. Cijene dizela kreću od 116.900 kuna naviše.
Istina, sumnjamo da će ta izvedba biti na meti kupaca, jer je oprema manjkava, primjerice, ne sadržava klima-uređaj, no za samo nekoliko tisuća više dolazi se do vrlo sadržajno opremljenih vozila. Konkretno, politika cijena kojom su se vodili Renaultovi stručnjaci u Hrvatskoj je sljedeća: cijena Clija + 5 tisuća karavan + 5 tisuća Captur. Korektno i zanimljivo.