Nakon dugih 97 dana čekanja konačno je stigla nova sezona Formule 1. Svi su s nestrpljenjem čekali početak sezone, koja je povijesna za oktanski cirkus Formule 1. Debitira nova generacija bolida, prednji nos je postavljen visoko, stražnje je krilo jednostavnije, a sve to učinjeno je kako bi se smanjila količina prljavog turbulentnog zraka i time poboljšalo utrkivanje.
Max Verstappen okrunio se prvim naslovom svjetskog prvaka Formule 1 nakon dramatične završnice sezone u Abu Dhabiju. Upravo je nešto prije kvalifikacija FIA, u lukavom načinu, izbacila izvješće istrage odluka donešenih na VN Abu Dhabija. Posljedice su jasne - Michael Masi smjenjen je s pozicije direktora utrke, FIA je pokrila sive zone u pravilniku i kreće se dalje kao da se ništa nije dogodilo.
Ipak, teško je isprati gorki okus iz ustiju nakon onakvog klimaksa na kraju sezone.
Verstappen je zasluženi novi prvak. Vodio je više krugova u sezoni nego svi ostali vozači kombinirano, a ima najviše pobjeda, pole pozicija i sličnih statistika. Međutim, činjenica je da Masi nije pratio ispravnu proceduru ponovnog pokretanja utrke nakon Safety Cara. Činjenica je i da nije pravilno pustio zaostale bolide da se vrate u isti krug s vodećim. Pravila su svjesno prekršena. Je li Masi krivac za to? Ne bih rekao...
Suđenje je godinama nestabilno u Formuli 1, bilo je čak i dok je direktor utrke bio stari lisac Charlie Whiting. Pravila često nisu bila ista za sve, a iz utrke u utrku dobili bi novo tumačenje istog pravila. FIA je odlučila tome stati na kraj ove godine i nadamo se da će sezonu popratiti fer i korektno suđenje, kakvo treba biti.
Bikovi protiv Propetog konjića
Dugo je bilo jasno kako Ferrari sve resurse usmjeruje na 2022. godinu i promjenu tehničkih regulacija. Ekipa iz Maranella godinama je bila veliki (i jedini) suparnik Mercedesu, a predvodio ih je Sebastian Vettel koji je bio nadjeven kao idući Ferrarijev prvak.
Ferrari je prikucan na donji dio poretka 2020. nakon što je razotkriveno njihovo iskorištavanje sive zone u pravilniku. Iduća im je godina došla kao godina vraćanja u formu, s obzirom na to da se vratili u prva tri konstruktora, uzeli dva pole positiona i još pet postolja. Istovremeno, Verstappen je uzeo deset pobjeda, deset pole pozicija i 18 postolja.
Kao rani sezonski favorit Ferrari se istaknuo već u Bahreinu. Iako su sve momčadi skrivale pravu brzinu, teško je bilo biti nesvijestan Ferrarijeve pouzdanosti, surove brzine, ali i hladnih glava vozača i osoblja u momčadi.
Ferrari je znao da je brz. Toliko su bili samouvjereni da su na predstavljanju bolida u veljači pokazali detaljan prikaz inovativnih bočnih usisnika. Potvrda je došla na kvalifikacijama za VN Bahreina. Leclerc je uzeo pole, a Sainz je završio na trećem mjestu sa samo sedam tisućinki zaostatka za Verstappenom.
I Red Bull je brz... a Mercedes neće nestati
Adrian Newey ponovio je čudo. Ako netko može pogoditi nove aerodinamične regulacije, to je Newey. Dovoljno je reći da četverostruki konstruktorski prvaci s aktualnim svjetskim prvakom u Verstappenu neće tako lako pustiti vrh prvenstva, stoga se može očekivati otvoreni rat na vrhu poretka.
Za Ferrari su tu Charles Leclerc i Carlos Sainz. Monegažanin je Verstappenovo godište, a već ima deset pole pozicija s momčadi. Izgleda kako mu se ove godine napokon smiješe nove pobjede nakon VN Belgije i Italije 2019. godine.
Sainz, s druge strane garaže, još uvijek nije pobijedio u svojoj F1 karijeri. On je prve dane u Formuli 1 proveo upravo uz aktualnog prvaka, kada su zajedno bili rookieji u Toro Rossu. Vozač Ferrarija s pobjedom bi postao drugi Španjolac nakon Fernanda Alonsa s pobjedom u F1.
Iako se čini da su daleko od svojih rivala, nikako se ne smije otpisati osmerostruke uzastopne konstruktorske prvake, Mercedes. Lewis Hamilton kreće u utrku peti, a s novom kacigom najavio je i agresivniju vožnju u ovoj sezoni. Lovina je ponovno postao lovac, a Hamilton se u ovu ulogu vraća daleko uspješniji, iskusniji i vjerojatno kvalitetniji nego što je bio slučaj kada su se sve kockice posložile 2014.
Najbitnije je od svega, ipak, to što se napokon vratila Formula 1 i što nas čeka nova, nezaboravna sezona. Veselim se svakoj velikoj borbi za pobjede i postolja, dramatične rasprave o sudarima i kaznama, udarnim vijestima, kvalitetnom utrkivanju, svađanju i svemu ostalome što dolazi s ovim sportom na kotačima.