Kinematografija /

Domaći film u 2022. godini ostvario impresivne rezultate u distribuciji Blitz grupe

Image

Tijekom 2022. u domaćoj kinodistribuciji premijerno je prikazano 17 naslova, od kojih je 6 bilo u distribuciji Blitz grupe s ukupno ostvarenih 124.502 gledatelja i zaradom od 531.797 Eura (4.006.826 kuna), što čini 65,54% ukupnog box office rezultata kinodistribucije domaćih filmova u prošloj godini

20.2.2023.
10:49
VOYO logo

Protekle smo godine na repertoaru kina imali rekordan broj hrvatskih premijernih naslova i onih manjinske koprodukcije, od čega je šest dugometražnih igranih filmova bilo u distribuciji Blitz grupe. Od ukupne zarade domaćeg filma u hrvatskim kinima tih je šest filmova u distribuciji Duplicato Media činilo nevjerojatnih 65,54% udjela, odnosno 59,18% prema ukupnom broju gledatelja domaćeg filma!  

Duplicato Media je naime tvrtka u sastavu Blitz grupe koja se, između ostalog, specijalizirala za distribuciju domaćeg sadržaja u kinima, a što je zasigurno snažno utjecalo na ‘vidljivost’ domaćega filma, ali i prepoznavanje hrvatskog filma i njegove važnosti za oporavak kinoprikazivačkog sektora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uspješnu filmsku 2022. godinu u velikom je stilu obilježila komedija Ljubomira Kerekeša Marginalci‘, najgledaniji domaći film prošle godine u distribuciji Blitz grupe. Film je do sada pogledalo 53.155 gledatelja sa zaradom od 267.708,73 EUR na kino blagajnama. Marginalci‘ su tako postali petim najuspješnijim hrvatskim filmom svih vremena. S obzirom na iskustvo s Kerekeš teatrom i njihovim prvim filmom ‘Ufuraj se i pukni’ iz 2019. godine koji je također bio u distribuciji Blitz grupe, vjerovali smo da uspjeh filma kod publike ni ovoga puta neće izostati.

Iznimnom je rezultatu prethodila nesvakidašnja promocija filma koja je provedena u suradnji s CineStar kinima, najvećim kinoprikazivačem u regiji, kao i brojnim kino dvoranama diljem zemlje.  Promocija koja je rezultirala prepunim dvoranama oduševljenih gledatelja koji su se u kinu vrhunski zabavili i nasmijali do suza. Radilo se iznimno zahtjevnoj turneji u sklopu koje su glumci Ljubomir i Jan Kerekeš zajedno s ostalom filmskom ekipom posjetili na desetke kino dvorana diljem Hrvatske te se družili i fotografirali sa svojom publikom, a one najsretnije i nagradili.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„‘Marginalci su u kinima diljem Hrvatske ispisali povijest hrvatske kinematografije. Kao prvi niskobudžetni nezavisni film koji je ujedno postao i najgledaniji u godini, možemo samo zahvaliti našim distributerima Blitz filmu i Duplicatu na bezuvjetnoj pomoći u promociji, maksimalno brzoj suradnji, savjetima i svakodnevnom praćenju filma i njegove promocije“, izjavio je povodom objave zadnjih rezultata Jan Kerekeš, glavni producent i glumac u filmu.

Jan Kerekeš dodaje: „Nikad u životu nismo od nikoga dobili više nego što smo zaslužili. Naši distributeri su i to uspjeli promijeniti  i to nam je dalo snagu da se trudimo još više i da budemo još bolji i kvalitetniji s našim sljedećim projektom. Veselimo se novom ispisivanju povijesti hrvatskog filma“.

Domaća je kinematografija ostvarila izvanredan rezultate i na ostalim naslovima u distribuciji Blitz grupe, pa je tako dječji film ‘Kapa‘, hrvatskih koproducenata, u kina privukao impresivnih 38.586 gledatelja.

Marina Andree Škop, koproducentica filma KAPA (PomPom Film) je na završetku redovne distribucije zaključila: „Koliko je bitno na vrijeme kreirati i pripremiti strategiju distribucije, dokazao je naš uspjeh sa filmom za djecu Kapa. Riječ je o drugom najgledanijem domaćem kino naslovu u 2022. godini, čija je titula rezultat naše sjajne suradnje s distribucijskom kućom Duplicato. Dovoljno rano su krenuli promovirati film u kinima i na svojim kanalima te izabrali zbilja izvrstan termin za njegovo otvaranje. Zatim smo zajedničkim snagama odradili promociju, a najvažniji segment distribucije bile su organizirane školske projekcije. Lijepo je u distributeru naći partnera sa kojim se razumiješ i nadovezuješ jer to uvijek mora stvoriti neku novu vrijednost. Sa filmom Kapa smo to i dokazali“.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: PomPom Film - ‘Kapa‘ Slobodana Maksimovića

Pravovremena i targetirana promocija filma je iznimno važna, kao i pravovremena distribucija, odnosno datum otvaranja filma u kinima što je dokazao i uspjeh filma Eduarda Galića ‘Šesti autobus‘ koji je do sada u kinima pogledalo 31.950 gledatelja.

‘Šesti autobus‘ je prvog vikenda prikazivanja u distribuciji Duplicata pogledalo impresivnih 18.141 gledatelja što je bilo najbolje otvaranje hrvatskog filma 2022. godine, ali i četvrto najbolje otvaranje hrvatskog filma svih vremena, što je zasigurno rezultat promišljene distributivne strategije otvaranja filma u kinima, večer uoči obilježavanja Dana sjećanja na žrtve Domovinskog rata i sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Producent filmaŠesti autobus‘, Dominik Galić: „31.950 gledatelja u manje od dva i pol mjeseca najbolji je dokaz kvalitete filma Šesti autobus, no jednako tako i predane, proaktivne i inspirativne suradnje s Blitz Hrvatska, temeljem koje smo, uz izvrstan tim, ostvarili rezultate iznad svih naših početnih očekivanja“.

Image
Foto: Duplicato - ‘Šesti autobus‘

Nastavak dominacije domaćeg filma u distribuciji Blitz grupe potvrđuje i izniman rezultat dugoočekivanog animiranog naslova Cvrčak i mravica‘ koji se u kinima počeo prikazivati početkom 2023. godine a koji je do sada pogledalo 47.807 gledatelja. Naime, radi se o prvom hrvatskom animiranom filmu rađenom u 3D tehnici koji je po mnogočemu jedinstven i važan projekt moderne hrvatske animacije: – „Iznimno smo zadovoljni interesom publike za Cvrčka i mravicu‘“, izjavio je producent filma Dino Krpan koji dodaje: „Zahvaljujemo Duplicato Mediji što je omogućila da film dođe do najšire publike u hrvatskim kinima. Nakon mjesec dana i nešto manje od 48 tisuća gledatelja, očekujemo da se ova lijepa priča nastavi još neko vrijeme“.

Cvrčak i mravica‘ je film domaće produkcije koji će se još godinama prikazivati u sklopu organiziranih i školskih projekcija i već ga sada možemo svrstati među najbolja filmska otvaranja u novijoj hrvatskoj povijesti. Koliko je ovaj film važan i potreban za hrvatsku kinematografiju te širenje filmske i općenito audiovizualne kulture te specifičnih znanja vezanih uz audiovizualno stvaralaštvo, dokazuju brojne reakcije djece koja su ga već pogledala u kinima, ali i njihovih odgojitelja i roditelja. 

„Ponajviše nas vesele odlične reakcije djece, ali i roditelja, kao i odgojitelja, te učitelja u osnovnim školama, koji su prepoznali pozitivnu poruku filma. Djeca širom Hrvatske rade maske likova i crteže, te uče o animaciji. Više od toga nismo mogli očekivati“, dodao je Dino Krpan, producent filma Cvrčak i mravica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Cvrčak i mravica film

„Izuzetno smo ponosni što smo još jednom dokazali kako Blitz grupa s razlogom nosi titulu vodećeg distributera filmskog sadržaja u Hrvatskoj i regiji. Tijekom godine smo u suradnji s našim partnerima, domaćim producentima i redateljima marljivo radili na nekoliko izuzetno uspješnih projekata koji su svaki za sebe bili jedinstveni i različiti. Domaća nam je produkcija izuzetno važna i veliko je zadovoljstvo kada upravo domaći filmovi nađu svoju publiku i značajno mjesto na kino programu. Uvjerena sam da će godine pred nama biti još uspješnije za domaću filmsku produkciju,“ istaknula je kao zaključak uspješne poslovne godine Ines Žuljević, direktorica kino distribucije Blitz grupe.

U nizu uspjeha domaćeg filma svakako bi vrijedilo sjetiti se i velikog kino hita Južni vjetar: Ubrzanje, koji je obilježio pandemijsku 2021. godinu kada su kina tek krenula ponovo otvarati svoja vrata.  Hrvatski koproducent filma je Telefilm, dok je za distribuciju filma također bila zadužena Blitz grupa. ‘Ubrzanje‘ Miloša Avramovića je tada oborio sve rekorde, te je film imao najbolje otvaranje domaćeg i regionalnog filma svih vremena u Hrvatskoj!  Ono što zaista impresionira je da je ‘Ubrzanje’ u odmah u startu pogledalo 46% više gledatelja u usporedbi s cjelokupnom kino distribucijom prvog filma ‘Južni vjetar’ na teritoriju Hrvatske,  odnosno film je u vikendu zaradio nevjerojatnih 86% više od ukupne zarade prvog dijela filma. Neviđeni rekordi su obarani već na premijernim prikazivanjima gdje su suradnji s CineStar kinima u regiji organizirane najveće filmske premijere na ovim prostorima. Slične rekordne rezultate je film u distribuciji Blitza polučio i u ostalim zemljama regije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo