„Zovem se Danijela Matijević, rođena sam u Zagrebu gdje sam diplomirala politologiju na Fakultetu političkih znanosti. Godinama sam radila kao novinarka u printu i digitalu, a nakon toga sam vještinu pisane riječi preselila u PR domenu. Za novinarstvo kažu da je to divan posao, ali da ga treba napustiti na vrijeme. Tako sam se ja sa svoje 34 godine novinarski 'umirovila' i preselila u Berlin. Tamo sam živjela dvije godine, što je bilo dovoljno da se poželim vratiti u svoju zemlju i pokrenuti nešto svoje…“ tako svoju priču počinje Danijela Matijević, jedna od uplifterica treće generacije. Danijela je inače vlasnica agencije „Walk with Tito“, a o čemu se radi, otkrivamo u nastavku.
Pet kratkih pitanja za Danijelu Matijević:
Moj najveći poslovni izazov je… dovesti Walk with Tito na jadransku obalu.
Najveća moja pobjeda je… otvaranje PR agencije u jeku pandemije i realizacija projekta Walk with Tito.
Za pet godina bit ću… okružena timom ljudi koji će mijenjati sliku kulturnog turizma u Hrvatskoj na bolje.
Voljela bih da sam znala na početku svog poduzetničkog puta… da na poslovne projekcije znatno utječu pandemije, potresi i nepravedna tržišna utakmica.
Na Uplift akademiji naučila sam… neke nove marketinške trikove, dobila zanimljive uvide i upoznala sjajne kolege.
Bavili ste se novinarstvom i medijima pa završili u poduzetništvu – rekli bismo iz stresa u još veći stres. Je li pretpostavka točna? Kako ste završili u poduzetništvu?
Činjenica jest da je novinarstvo stresno, poduzetništvo također, no i jedno i drugo je primarno dinamično i nadasve zanimljivo. Uvijek sam se vodila mišlju da mi ono što radim mora biti interesantno. Kada posao prestaje biti izazov, obično idem dalje. U poduzetništvu sam završila nakon dvije godina života i rada u Berlinu. Iskustvo Berlina me osnažilo u želji da po povratku u domovinu pokrenem svoj posao.
Što je zapravo Walk with Tito i kako ste došli na tu ideju?
Walk with Tito je povijesna turistička šetnja koja priča priču o revolucionarnom životu Tita u Zagrebu, životu u ilegali za vrijeme opresivne Kraljevine Jugoslavije, nastavlja se na Titovu i borbu njegovih suboraca protiv fašizma, te daje uvid u prilike kako se otpor u gradu organizirao tijekom okupacije i terora koji je sprovodila NDH. Kako tura nije doktorska disertacija, već turistički obilazak, spominje se i uzbudljiv i dinamičan privatni život koji je Tito vodio. Riječ je o turističkom projektu koji s vremenskim odmakom od 80 godina od Drugog svjetskog rata i 40 godina od Titove smrti sve zainteresirane poziva da otkriju Jugoslaviju, državu koja više ne postoji, kako glasi jedan od reklamnih slogana ove ture. Autorica sam ture, a ujedno i licencirani turistički vodič, pa turiste vodim na revolucionarnu šetnju Donjim gradom. Projekt je potpuno privatna poslovna inicijativa, a cilj mu je proširiti ponudu u kulturnom turizmu našeg grada. Ideja se rodila iz bunta kada je 2017. maknuto ime Trga maršala Tita i bila je zamišljena kao protestna umjetnička reakcija na tadašnje nemušte političke prilike u našem gradu. No, sve je ostalo samo na zamisli jer sam se te godine preselila u Berlin. Po povratku iz Berlina, tu buntovnu ideju sam pretvorila u uspješan posao.
Kako turisti reagiraju na priče o Titu i ima li više interesa od domaćih ih od stranih turista?
Turisti reagiraju sjajno. Titova životna priča je nadasve zanimljiva, tako da često imaju dodatna pitanja. Veseli me što na turu mahom dolaze mladi ljudi, što znači da sam pobila mit o tome kako se za Tita zanimaju samo ostarjeli jugonostalgičari te da sam PR-ovski uspjela priču o Titu približiti mlađoj populaciji. Većinom dolaze strani turisti, ali ni broj naših ljudi nije zanemariv.
Budući da je ipak politika u pitanju, jeste li nailazili na turiste koji su se bunili na ono što ste im pričali?
Sadržaju Walk with Tito ture sam pristupila novinarski, tako da spominjem Titove dobre, ali i loše strane. Tito je bio kompleksna ličnost i ne može ga se promatrati samo kroz crno-bijelu vizuru. Tura je višeslojna, a i zamišljena je kao walk&talk iskustvo, tako da na turi ima zanimljivih diskusija. Drugačiji pogled na Tita ima Australka hrvatskih korijena kojoj je dio familije izginuo na Sutjesci od bogatog američkog biznismena koji se divi Titovom švalerisanju, ali mu je nepojmljiv pojam društvenog vlasništva.
Je li vas oduvijek zanimao život Josipa Broza ili se interes pojavio tek kad ste vidjeli u tome poslovnu priliku?
Tito je bio politička figura u svjetskim razmjerima i o njemu svatko ima svoje mišljenje, a ja sam svoje pretočila u posao. Kada se već nitko drugi u ovih 30 godina samostalne Hrvatske nije sjetio brendirati Tita u domeni kulturnog turizma, drago mi je da je taj zadatak pripao meni.
Kako izgledaju vaši zimski, a kako ljetni dani s obzirom na turističku aktivnost?
Moji proljetni i ljetni dani su mahom bukirani, ljudi vole šetati s Titom, dok je tijekom jeseni i zime intenzitet tura nešto manji. No Zagreb turistički dosta uspješno živi tijekom cijele godine, tako da Walk with Tito ide kroz cijelu godinu. Vlasnica sam PR agencije Agava agency, a poslovi u odnosima s javnošću ne pitaju za godišnja doba.
Što je Vama najteže u poduzetništvu? A što Vam je najdraži dio?
U poduzetništvu mi je najteži birokratski dio, a najdraži dio mi je sloboda u kreiranju sadržaja, činjenica da sam sama sebi šef i to što imam privilegij birati suradnike s kojima je lijepo raditi.
Kako gledate na Uplift akademiju? Što Vam je bilo najinteresantnije za naučiti?
Uplift akademija je bila jedno sjajno iskustvo. Odlična organizacija, kvalitetni predavači i divne kolege koji svojim poslovnim pričama bude inspiraciju i dokaz su da se u Hrvatskoj ipak može uspjeti poštenim radom.
Jeste li sklopili neke suradnje ili možda planirate suradnje s nekim od upliftera?
U budućnosti planiram Walk with Tito turu proširiti na jedno gastro-enološko iskustvo, tako da sam uvjerena da će biti suradnje s kolegama uplifterima.
Više o Mastercardovom projektu Uplift, stipendistima Uplift akademije kao i razne tematske članke i intervjue možete pronaći na stranici uplift.hr