ZNANOST DOKAZALA: /

Ova fotografija nas sve čini agresivnijima, a evo i zašto

Image
Foto: Facebook

Koliko puta ste čuli "tako je slatka, tako bih stisnula" dok netko gleda bebu ili štene, ili varijacije na temu ( mogla bih je pojesti, mogao bih ju gricnuti)

30.6.2015.
9:46
Facebook
VOYO logo

Ne, to ne znači da je osoba poludjela. Ali da, misli doslovno. Pojesti bebu ili istisnusti život iz malog šteneta. Čak i ako toga nije svjesna. Barem su tako pokazala nova istraživanja sa Sveučilišta Yale. Psihologinje Oriana Aragon i Rebecca Dyer, provele su nekoliko istraživanja fenomena "slatke agresije". Ispitanicima su prikazivali smiješne fotografije ( npr. šteneta koji je pao dok je pokušao uhvatiti loptu), neutralne ( odraslog psa) i slatke ( u kojima su u prvom planu bile veeejike okice).

Ispitanici su ocijenili kako su najviše gubili emotivno kontrolu i češće birali agresivne opise ( baš poput "tako slatko da bi ga stisnuo" umjesto "slatko za poludjeti).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No osim verbalne agresije, slatki prizori potiču i fizičku. U drugoj studiji ispitanici su morali gledati isti set fotografija držeći plastiku s mjehurićima ( onu u koju se zamataju krhki uređaju kod transporta... )

Dok su gledali slatke slike, istisnuli su 120 mjehurila, kod smiješnih 80, a kod neutralnih 120.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No ostaje pitan je zašto, preslatke bebe bude agresiju. S jedne strane to se može uporediti s plakanjem od sreće, kada su osjećaji jednostavno preintenzivni.

No antropologinja Gwen Dewar ide korak dalje. Ispitanice, od kojih su neke bile novopečene mame, trebale su mirisati različite mirise. Nekima je samo pustila placebo, odnosno običan zrak, a drugima miris novorođenčeta (s njihove odjeće).

Skeniranja mozga pokazala su kako miris bebe aktivira centre u mozgu koji reagiraju i na drogu, osjećaj zadovoljstva i da, na omiljenu hranu. Uostalom, već i sam izraz "slatko" povezuje nešto posve nejestivo s hranom.

Elitedaily.com/Magazin.hr

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo